Podgrzewanie płynu a ECU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podgrzewanie płynu a ECU
Witam
Postanowiłem sprawdzić działanie świec które podgrzewaja płyn chłodniczy i tak po krótce:
-świece dobre
-przekażniki na podszybiu dobre
-prąd płynie na świece po podpięciu ich z pominięciem przekażnika
czyli cofiemy się w strone ECU i teraz tak:
-uszkodzona wiązka od przekażników na podszybiu (chyba mało prawdopodobne)
-ECU nie podaje sygnału na przekażniki (chyba bardziej prawdopodobne)
skoro byłby to problem z ECU to czy wie ktoś dlaczego tak może się dziać? może coś w programie nie halo a może poprostu tę opcje można włączać i wyłączać z poziomu vag'a ?
A może ktoś wie jak oszukać ECU żeby tak na szybko sprawdzić czy podaje sygnał czy nie bo temperatura na zewnątrz cos chyba za wysoka , czujnik temp płynu mozna by odpiąć więc tu problemu nie ma a co z czujnikiem temp zewnętrznej? czy znajduje sie on w środku sterownika czy może gdzieś pod maską ?
a może tak samym vag'iem można go zmusić do sprawdzenia tego?
Jeśli nic nie wymyśle to chyba zrobie tak jak kolega damcio151
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
p.s. zdjęcie i opis zapożyczone z forum prosze autora o wyrozumiałość
Postanowiłem sprawdzić działanie świec które podgrzewaja płyn chłodniczy i tak po krótce:
-świece dobre
-przekażniki na podszybiu dobre
-prąd płynie na świece po podpięciu ich z pominięciem przekażnika
czyli cofiemy się w strone ECU i teraz tak:
-uszkodzona wiązka od przekażników na podszybiu (chyba mało prawdopodobne)
-ECU nie podaje sygnału na przekażniki (chyba bardziej prawdopodobne)
skoro byłby to problem z ECU to czy wie ktoś dlaczego tak może się dziać? może coś w programie nie halo a może poprostu tę opcje można włączać i wyłączać z poziomu vag'a ?
A może ktoś wie jak oszukać ECU żeby tak na szybko sprawdzić czy podaje sygnał czy nie bo temperatura na zewnątrz cos chyba za wysoka , czujnik temp płynu mozna by odpiąć więc tu problemu nie ma a co z czujnikiem temp zewnętrznej? czy znajduje sie on w środku sterownika czy może gdzieś pod maską ?
a może tak samym vag'iem można go zmusić do sprawdzenia tego?
Jeśli nic nie wymyśle to chyba zrobie tak jak kolega damcio151
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
p.s. zdjęcie i opis zapożyczone z forum prosze autora o wyrozumiałość
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 21:18 przez Tajny, łącznie zmieniany 1 raz.
Tajny, kiedys czytalem ze te swiece zaczynaja grzac po otwarciu dzwi, ale niemam pojecia czy sygnal o otwarciu pochodzi od tego samego co zalocza swiatlo w srodku auta
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
Tajny, chyba jednych i drugich ale pewien nie jestem bo tylko kiedys o tym czytalem poczekajmy na opinie expertow, pozatym 1z to nie najnowsza jednostka
[ Dodano: 06 Gru 2007 20:30 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
moze to cos co pomoze
[ Dodano: 06 Gru 2007 20:30 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
moze to cos co pomoze
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
dzieki Scotto za linka ale ten to czytalem chyba ze sto razy tak jak i wszystkie które traktuja o tych swiecach, uzyskalem już na forum pomoc w sprawie sprawdzenia że tak powiem od wtyku z ECU do świec ale to jest wszystko ok. a teraz szukam jak oszukac ECU żeby te świece załączył bez wzgledu na temperature otoczenia no i czy przypadkiem mozna cos więcej w tym temacie wygrzebać z vag'a
Sorry za blad, i skozystaj z rady kolegi szybko i prostodamcio151 pisze:pomyliłeś ze świecami podgrzewającymi komory spalania w TD
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
kurcze no jest to opcja ale ja bym wolał tak wiesz fabryczniedamcio151 pisze:nie męcz się z tym rób na włącznik jak ja
a co do schematu to widze że sterowanie przekaznikami jest na pinie 26 (dwie świece) i 6 (jedna świeca) elektryk ze mnie żaden tak więc pytanie czy ECU podaje na te piny mase czy +12V ? skoro przy wtyku do przekazników kazałes mi zapodać mase na środek a na skrajne podłączać plusy to chyba to jest sterowane plusem, kurcze że tez człowiek sie elektryki nie chcial uczyć teraz bym sobie sam poradził
czyli odpinając wtyk od ecu i podajac tam napiecie (lub mase jesli to sterowne jest własnie masą)powinien ten układ zadziałać (sprawdziłbym przy okazji czy nie jest uszkodzona wiązka która idzie do przekażników)
Te informacje podał mi voss ... jak zresztą większość
[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 14:56 ]
ja napisałem że na 2 daj mase .... po prostu po rozebraniu tego przekaźnika zobaczyłem że pin 2 jest współny dla obydwu przekaźników ..... przy podłączaniu na włącznik raczej nie ma różnicy ..
voss pisze:J360 i 359 wiadomo przekazniki
wszystkie piny przy J359/360
1 i 3 - ecu nie daje sygnalu grzania = +12V (przez cewki przekaznika)
- ecu daje sygnal = massa
2 - zaplon wlaczony = +12V
RV - duze grzanie 2 swiece
Gk male grzanie 1 Swieca
30 - +12V caly czas
[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 14:56 ]
ja napisałem że na 2 daj mase .... po prostu po rozebraniu tego przekaźnika zobaczyłem że pin 2 jest współny dla obydwu przekaźników ..... przy podłączaniu na włącznik raczej nie ma różnicy ..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 239 gości