Różnice temp. między wskaźnikiem a odczytem na kompie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michal_niedzw.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 10:24
Lokalizacja: poznań

Różnice temp. między wskaźnikiem a odczytem na kompie

Post autor: michal_niedzw. » śr gru 05, 2007 08:42

1,8 AAM, 1994 i jak w temacie pytam bo czytam posty na forum ale nadal nie znam odpowiedzi. Kumpel podłączył mi kompa pod auto i jemu pokazywało temp. silnika 90C a mi na wskaźniku 80C.Moje pytanie czy czujnik temp ten 4-pinowy daje sygnał na kompa czy jest jeszcze jakiś inny czujnik?ta temperatura na wskaźniku co to wogóle jest za temp?
pytam bo mechanik założył mi nowy termostat i temp. dochodzi do 102C!i teraz nie wiem czy wskaźnik mi źle pokazuje czy może ten termostat to szajs...
proszę o odpowiedz tylko pewnych użytkowników forum



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » czw gru 06, 2007 19:55

Tego sie nie dowiesz od tak czy termostat czy czujnik do bani , ale jesli temp ci podejdzie do 102 st to sprawdz czy wiatrak załącza sie i niech kolega ci spr na kompie ile podaje . Jak go rozgrzejesz sprawdz dolny wąż chłodnicy czy ciepełko tak jak górny jak nie to termostat do bani i reklamuj go . Pozdroooo



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 06, 2007 20:05

michal_niedzw. pisze:jemu pokazywało temp. silnika 90C a mi na wskaźniku 80C
4-pinowy czujnik ma w sobie dwa "pod" czujniki. Jeden do sterownika silnika z którego czyta też podłączony komputer, drugi do wksaźnika na liczniku. Sytuacja jaką opisujesz jest bardzo częsta i niema się czym przejmować, być może wymiana czujnika na nowy pomoże ale niekoniecznie, szkoda zachodu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw gru 06, 2007 20:13

A ja u siebie mam króciec na dwa czujniki, ale czujnik jest jeden, czteropinowy, jak go włożę bliżej głowicy, temp. jest ok.90, jak do drugiej dziury jest niższa o jakieś 5 stopni na wskaźniku, dlatego mam w tej pierwszej, nawet króciec im dalej tym zimniejszy, zwłaszcza przy szybkiej jeździe na trasie. Poza tym czujnik i termostat mam nowy, oryginał, bo takie rzeczy lepiej mieć oryginalne (raz miałem termostat jakiś zamiennik motorad i grzał się, a czujnik taniocha po 5 minutach jazdy wskazywał 110.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 06, 2007 20:17

wojtas_GT pisze: temp. jest ok.90, jak do drugiej dziury jest niższa o jakieś 5 stopni na wskaźniku,
dokladnie mam to samo, wszystko przez to że nie idzie dostać króćca z jedną dziura na czujnik i tą drugą trzeba zaślepiać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw gru 06, 2007 20:33

Paweł Marek pisze:dokladnie mam to samo, wszystko przez to że nie idzie dostać króćca z jedną dziura na czujnik i tą drugą trzeba zaślepiać.
właśnie, a w tym króćcu z jedną dziurą otwór jest jakby pośrodku, troszkę w kierunku głowicy, za to w podwójnym dalszy otwór jest już za wężem do pompy i w tym miejscu króciec jest wyraźnie chłodniejszy, wygląda na to, że ta woda tam stoi przez co wygląda, jakby silnik dłużej się grzał i może więcej palić.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw gru 06, 2007 21:00

Paweł Marek pisze:4-pinowy czujnik ma w sobie dwa "pod" czujniki. Jeden do sterownika silnika z którego czyta też podłączony komputer, drugi do wksaźnika na liczniku. Sytuacja jaką opisujesz jest bardzo częsta i niema się czym przejmować, być może wymiana czujnika na nowy pomoże ale niekoniecznie, szkoda zachodu
potwierdzam u mnie identycznie (org. czujnik )
wymieniłem czujnik i pokazuje identycznie jak stary


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości