Vac-com czy mozna nim ustawic zaplon?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Vac-com czy mozna nim ustawic zaplon?
Tak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.
[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.
[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 14:29 przez Wins, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.Wins pisze:ak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.
[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
Nie pamietam dobrze ale kanal jest chyba 04/001 lub 004 w zaleznosci od sterownika (ale lapy sobie uciac nie dam, musialbym sprawdzic w swoich materialach a to nie wczesniej niz we wtorek)
Zasada jest generalnie taka ze najpierw vagiem wprowadzamy sterownik w tryb serwisowy i dopiero potem na wolnych obrotach ktore sterownik sam sobie podciagnie regulujemy kat wyprzerzenia zaplonu za pomoca lampy krecac aparatem zaplonowy (na taka wartosc jaka jest wymagana - zalezna od silnika).
Jesli sterownika nie przestawimy w serwisowke to krecenie aparatem nic tak naprawde nie zmieni dla biegu jalowego natomiast znacznie pogorszy w zakresie srednich i i wysokich obrotow.
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 16:15 przez bugalon, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zabawy z Vagiem sa potrzebne dla silników z czujnikiem obrotów wału korbowego. W monowtryskach (ABD, ABS) i wielpunkcie 2E ustawia się najnormalniej w świecie lampą stroboskopową jak w silnikach gaźnikowych. Swiecąc sobie na punkty na kole zamachowym albo nawet na kole pasowym.
Sterownik silnika w tych wtryskach nie dostaje znikąd żadnej informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu, w odróżnieniu od tych co mają czujnik halla w paracie i czujnik obrotów wału. Więc VAG niepotrzebny.
Sterownik silnika w tych wtryskach nie dostaje znikąd żadnej informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu, w odróżnieniu od tych co mają czujnik halla w paracie i czujnik obrotów wału. Więc VAG niepotrzebny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
bugalon pisze:Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.
Wcale nie bzdury, kolega Paweł Marek dokładnie to opisał.
Pytający miał w profilu silnik ABD więc do niego tylko stroboskop potrzeba.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 113 gości