1.8 automat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 automat
Witam .Mam problem. Kiedy auto jast zatrzymane i jest na biegu D i na hamulcu cała deska rozdzielcza trzeszczy i dostaje drgań. Po puszczeniu hamulca uspokaja się. Okropnie to denerwuje, myślę że może to być poduszka pod silnikiem a może to że niedawno założyłem wydech końcowy od silnika 1.3 o mniejszej średnicy rury niż 1.8. Może ma ktoś jakiś inny pomysł a może nawet ktoś wie co to za przyczyna . Dięki i pozdrowionka z zaśnieżonego Lublina
Ale czy to normalne że on wpada w takie wibracje? miałem kiedys marcedesa w automacie było podobnie ale deska nie skakała. Chyba problem rozwiążę na wiosnę kiiedy zrobi się cieplej troszeczkę go porozbieram może coś znajdę auto ma swoje lata może coś się odkręciło no i wymie nie ten wydech na orginał z 1.8 bo to zaczęło sie właśnie po tym jak wstawiłem wydech od 1.3.
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1831
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Naprawdę ciężko mi powiedzieć czego to wina, może faktycznie poduszka, może coś się w skrzyni dzieje?
Może masz twardą deskę z urwanymi zaczepami...
Jak miałem automat, szarpnięcie było przy zmianie biegów, z jedynki na dwójkę (ponoć to oznaka końca skrzyni), ale nie na hamulcu...może coś nie tak z serwem?
Może masz twardą deskę z urwanymi zaczepami...
Jak miałem automat, szarpnięcie było przy zmianie biegów, z jedynki na dwójkę (ponoć to oznaka końca skrzyni), ale nie na hamulcu...może coś nie tak z serwem?
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
tutaj apel do posiadaczy automatów--jeżeli stajecie np: na skrzyżowaniu to przełączcie skrzynię na N neutral, bo gdy trzymacię nogę na hamulcu i macie wybrane D to skrzynia i tak jest częściowo zasprzęglona(ciągle ciągnie) stąd te drgania, dzieje się to dlatego że sprzęgło jest odśrodkwe czyli im większa prędkość obrotowa silnika tym większe zasprzęglenie, taki sam objaw będzie przy manualnej skrzyni gdy na biegu naciśniemy hamulec to auto będzie całe drgało aż nie zgaśnie, reasumując nie trzumacie auta na hamulcu w pozycji D, to zaowocuje mniejszym zużyciem tarcz w skrzyni

misiek10111, chyba to nie tak. Zatrzymanie się na światłach z włączonym biegiem "D" nie szkodzi skrzyni, jest chyba nawet zalecane, pod wrunkiem, że nie dodaje się gazu, to rzeczywiście szkodzi i to bardzo. Nie wiem co masz na myśli pisząc "sprzęgło odśrodkowe". W automatach sprzęgło jest hydrauliczne. Silnik napędza pompę ( specjalne łopatki) pompa ta poprzez olej napedza turbinę która przenosi moment dalej. Występuje pewien "poślizg i dlatego automaty mają mniejszą sprawność niż manuale. Jeśli silnik obraca się np. 2000obr/min to turbina nieco mniej.Stąd właśnie większe spalanie automatów, nieco mniejsze osiągi. Częste przełączanie na światłach na pozycję N powoduje wzmożoną pracę skrzyni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości