Co zrobic zeby zima szybciej sie nagrzewal?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt lis 27, 2007 21:57

Jest jeszce jedno rozwiązanie, przynajmniej w kwesti nagrzewania wnętrza. Kolega ma astre 1.7TD i u niego zauważalnie szybcie w środku robi się ciepło. Odpowiada jednak za to prawdopodobnie zamknięty obieg powietrza, czyli powietrze pobierane jest z kabiny- już podgrzane a nie zimne ciągle pobierane z zewnątrz. Ciekawe, dlaczego nie montowano takiego rozwiązania w Mk3(a może się mylę?)? Myślę już, czy nie dałoby rady zrobić takiego mechanizmu w Mk3.
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 21:57 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » śr lis 28, 2007 00:43

Wydaje mi sie ze załozenie dodatkowych swiec zarowych było by dobrym rozwiazaniem tylko zastosowanie ich do odpalania auta (przez nagrzanie silnika)odpada, ja bym raczej świece właczał kiedy odsniezamy samochod i chcemy by we wnetrzu zrobiło sie przytulniej.


Garett T3 ready to aplication :D

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » śr lis 28, 2007 11:21

szatanek pisze:Nie orientujecie sie może czy jest jakaś możliwość założenia do VW alternatora który daje natęzenie większe niz 120A bo ja taki właśnie mam ??
org w golfie to 120A byly najwieksze ale poszukaj w Boschu napewno mozna bylo by podstawic cos z 140 lub 150A . Ale czy to mam sens ?
Myslalem sobie takze czy nie da sie zastosować baterii słonecznych ale takie panale słoneczne są cholernie drogie i panel który dał by rade zasilać 3 świece żarowe miałby pewnie wymiary 1000 mm x 500 mm, więc gdzie to umieścić??
odpusc sobie panen 1000*500 to max. ~100W przy pelnym naslonecznieniu a jak chcez to magazynowac ? Akku w bagazniku i to z dwa takie po 180Ah.

Jesli juz chcez grzac pradem to jedynie dogrzewacz na 230V i wtyczka, wtedy 2000W + 1h grzania i wtedy masz juz jakis efekt - sprawdzone.
Ale do tej akci to potrzebna wtyczka grzeis w poblizu auta.

Najproscie jest jednak dogrzewac spalinowy np. webasto ale tu tez trzeba uwazac na akku bo on tez tak z 5A ciagnie.


pozdr.
voss

kow@l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: kow@l » czw lis 29, 2007 15:32

Witam!
Ja też mam podobny problem z temperaturą silnika(AFN). Przy obecnej pogodzie w czasie jazdy max. temp. to 70 st. i wogóle słabe ogrzewanie wewnątrz auta. W czasie dłuższego postoju zagrzeje się do 90 st ale gdy już rusze to po około 1km przejechanym temperatura spada znów do 70. Czy to padnięty termostat???



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » czw lis 29, 2007 15:37

kow@l pisze:Czy to padnięty termostat???
tak mi się wydaje - (a jak niegrzeje to jeszcze moze być uszczelka pod głowica ale to wersja tragiczna)

myślę że termostat


Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw lis 29, 2007 22:53

Raczej termostat, u mnie jak osiągnie juz 90 st. co tez trwa długo to jakkolwiek bym nie jechał to wskazówka stoi na 90. Jesli masz słabe ogrzewanie zwróc uwage na to czy pokrętło ciepło/zimno obraca sie tak jak trzeba, u mnie dmuchało tylko letnim powietrzem i okazało sie ze przesłona gdzies sie zacinała i nie puszczała ciepłego powietrza. Sprawdz jeszcze jak bedziesz miał nagrzany silnik czy przewody lecące do nagrzewnicy są gorące.

Jesli chodzi o pobieranie powietrza z wewnątrz auta, to napewno szybciej silnik sie zagrzeje, ale nie będą to duze różnice. A powiedzcie czy myslał ktoś o zastosowaniu jakiegoś podgrzewacza paliwalub powietrza, tu juz mi bardziej chodzi o ułatwienie odpalania zimnego silnika w duze mrozy. Np zastosowanie podgrzewacza na przewodzie paliwowym, zeby do zimnego silnika było wtryskiwane ciepłe paliwo, lub podgrzewacz na przewodzie powietrznym za turbiną do podgrzewania powietrza zasysanego. Jak myślicie da sie cos takiego zastosowac?



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt lis 30, 2007 16:42

ja o myslałem o podgrzewaczu elektrycznym na allegro mozna takie kupic ale na razie nie widze sensu bo autko mi pieknie odpala, obecnie skupiam sie na znalezieniu czegos co mi podgrzeje auto na postoju widziałem na allegro jakies webasta od trabanta, zaporozca ale nie wiem na czym polega ich istota działania. i czy warto wogole

2 pomysłem aby podgrzac kabine szybciej jest oplecienie kolektora wydechowego drutem aluminiowym i doprowadzenia go gdzies w okolice nagrzewnicy wtedy ciepłe powietrze bedzie od razu dmuchac


Garett T3 ready to aplication :D

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz gru 02, 2007 14:17

Ciekawy pomysł z tym drutem aluminiowym. A np. gdyby w poblizu kolektora wydechowego puścic rurkę która byłaby przedłuzeniem obiegu z nagrzewnicy, oczywiście rurka nie mogłaby dotykać kolektora bo po rozgrzaniu silnika, kolektor zagotowałby wodę w rurce.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz gru 02, 2007 16:16

no włąsnie jest to troche niebezpieczne, alu ma to do siebie ze doskonale przewodzi ciepło gdyby odpowidniej grubosci drut odpowiednio owina i doprowadził do chwytu ciepłego powietrza zaraz po odpaleniu byłoby ciepło w srodku a na spostoju kolektor by sie tak szybko nie chłodził i mozna by pewnie na postoju troszke sie dogrzac


Garett T3 ready to aplication :D

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz gru 02, 2007 16:27

No tak wszystko sie zgadza tylko pamietaj o tym ze ten drut nie mógłby byc zbyt gruby, alu. bardzo dobrze przewodzi ciepło ale taki cienki drut na duzej długości szybko by sie chłodził od zimnego powietrza, gdy włozymy aluminiową łyzkę do wrzątku momentalnie sie ogrzewa jej koniec ale gdy ta łyzka miałaby 40 cm to juz koniec nie bedzie taki ciepły. No i jeszcze gdzie konkretnie poprowadziłbys ten drut zeby ogrzewał wlot powietrza do wnętrza ?



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz gru 02, 2007 22:20

tez tak pomyslałem o długosci druta, mysle ze na poczatek bym zastosował pianke do ocieplania rur centralnego ogrzewania , a doprowadził bym to od obudowy nagrzewnicy mysle ze by wystarczyło


Garett T3 ready to aplication :D

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn gru 03, 2007 17:13

A pomyślałeś o drganiach? Kolektor drży razem z silnikiem a nagrzewnica jest juz w nadwoziu, od silnika do nagrzewnicy masz gumowe węży, a drut będzie drżał z silnikiem i przenosił drgania a z czasem sie złamie.
Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest puszczenie rurki z miedzi miękkiej w pobliżu kolektora, miedz taką mozna dowolnie kształtować, nie bezpośrednio na kolektorze ale kilka cm dalej tak aby temp płynu w tej rurce nie przekraczała 90-95 st. C, wtedy nawet w lecie przy upałach kolektor nie powodowałby gotowania wody, ale oczywiście na upały tą rurkę mozna było by izolować od ciepła kolektora. Albo dac 2 trójniki na wężu do nagrzewnicy i zrobić obieg bocznikowy z rurką miedzianą, wtedy ten obieg zaczynałby sie i kończył zaworkiem kulowym i na czas lata obieg ten wyłączało by sie z przepływu poprzez zakręcenie zaworków. Takie coś sobie wykombinowałem, i mysle ze czas nagrzewania silnika był by dużo krótszy, co myslicie o takim wynalazku?
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 17:30 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



alwarro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 21:17
Lokalizacja: Żyrardów

ogrzewanie

Post autor: alwarro » pn gru 03, 2007 18:12

Witam , a ja zakupiłem golfika IV 1.9 tdi silnik AHF , i mam to samo też mi się długo nagrzewa :( .Ale autko sprowadziłem ze Szwecji i ma on instalację zrobioną pod 220 volt, i jest ogrzewanie środka dodatkowe oraz grzałki w silniku , także 30 minut i wsiada się do ciepłego samochodu i silnik ma 60 stopni .Świetna sprawa , w skandynawii potrafią sobie poradzić z zimnem :)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn gru 03, 2007 18:26

No wszystko ładnie pięknie tylko jak mieszkasz w bloku to jak sobie to wyobrżasz, przez okno pociągniesz kabel, a jak ktoś mieszka w domu wolnostojącym i ma garaż to podgrzewanie silnika spada na drugi plan. Na allegro jest pełno takich grzałek na 230V tylko gdzie to na dworze podłączyc??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości