Czujnik temeratury i grzanie swiec
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temeratury i grzanie swiec
Witam, mam male pytanie, jaki kolor powinien miec czujnik temeratory ktory jest odpowiedzalny za dlugość grzania świec zapłonowych ? Bo moj stary jest do du...szy, był czarny, i wiec kupilem czarny, ale teraz jak jest troszke cieply to wogole sie kontrolka nie zaswieci i trzeba go troszke pokrecic
Jaka jest roznica miedzy tymi kolorami ?
Dzieki i pozdro
Jaka jest roznica miedzy tymi kolorami ?
Dzieki i pozdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
NIe, jestes w blędzie, za dlugośc grzania swiec odpowiada temperatura silnika, przekaźnik jest polączony z czujnikiem ktory umieszczony jest u gory przewodu(za przewodem) ktory odprowadza plyn. Ten czujnik jest obok tego ktory odpowiedzalny jest za wychylenie wskazówki na zegarach. TYLKO JAKIE KOLOROY one powinny miec bo ja mam dwa czarne i to jest zle
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
masz racje,ze ten czujnik uruchamia przekaznik ale on go tylko uruchamia,a za dlugosc grzania odpowiada przekaznik,jak czujnik poda sygnal ze ma grzac to grzeje ok 10sekund i wylacza to przekaznik,czujnik jest od podania sygnalu do przekaznika,
[ Dodano: 02 Gru 2007 11:31 ]
probowales odlaczyc przewod od czujnika,to wtedy kontrolka powinna sie swiecic ok 10sek. ,
[ Dodano: 02 Gru 2007 11:38 ]
a to ze dluzej krecisz zanim odpali na cieplym silniku to trzeba by bylo sprawdzić kąt wtrysku,a tak wogole to masz mk 2 1.6d ?
[ Dodano: 02 Gru 2007 11:31 ]
probowales odlaczyc przewod od czujnika,to wtedy kontrolka powinna sie swiecic ok 10sek. ,
[ Dodano: 02 Gru 2007 11:38 ]
a to ze dluzej krecisz zanim odpali na cieplym silniku to trzeba by bylo sprawdzić kąt wtrysku,a tak wogole to masz mk 2 1.6d ?
Tak, mam mk2 1.6 D, kat wtrysku mam dobry bo wymienialem cale wtryskiwacze, robili mi to w Diesel serwis to mysle ze zrobili dobrze.
ALe wracając do tych swiec to zobacz, jak wezmiesz odlaczysz kabel i dasz na nim zware to zauwaz ze wogole nie bedzie grzal swiec. Wogole kontrolka Ci sie nie zapali. Zobacz u siebie jakie masz kolory tych dwóch czuników jak mozesz. Bo w sklepie mi sprzedawca mowil ze jeden musi byc niebieski a drugi czarny.
pozdraiwam Ciebie
ALe wracając do tych swiec to zobacz, jak wezmiesz odlaczysz kabel i dasz na nim zware to zauwaz ze wogole nie bedzie grzal swiec. Wogole kontrolka Ci sie nie zapali. Zobacz u siebie jakie masz kolory tych dwóch czuników jak mozesz. Bo w sklepie mi sprzedawca mowil ze jeden musi byc niebieski a drugi czarny.
pozdraiwam Ciebie
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
A wiec golfa mam z roku 1991, czujniki obydwa mam na wtyki.
A mi w diesel serwis powiedzieli ze jak wlozą te wtryskiwacze to nie trzeba ustawiac kata wtrysku. Ze niby w takich starych autach nie ma.
Czyli jest w moim golfie kat wtrysku tak ? I powinienem to ustawiac na pomie wtryskowej ? To trzeba miec jakas specjalną wiedze czy jak to jest ?
A mi w diesel serwis powiedzieli ze jak wlozą te wtryskiwacze to nie trzeba ustawiac kata wtrysku. Ze niby w takich starych autach nie ma.
Czyli jest w moim golfie kat wtrysku tak ? I powinienem to ustawiac na pomie wtryskowej ? To trzeba miec jakas specjalną wiedze czy jak to jest ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
czyli spraw wyjasniona ,ja mam czujniki na jeden wtyk starszy golf ,po 1989 byly na dwa wtyki,tak kat wtrysku ustawia sie pompą wtryskowa ale trzeba miec do tego czujnik zegarowy,wpisz w wyszukiwarce ,,kat wtrysku'' i napewno dowiesz sie duzo,wtryski odpowiadają za odpowiednie rozpylenie paliwa,a kat za odpowiednie podanie tego paliwa na wtryski to tak w skrocie ,masz z lewej strony pod kierownica taka dzwignie wysuwaną ,ona zmienia kat wtrysku i podnosi obroty jak jest silnik zimny zeby lepiej odpalal
aha no to widzisz chyba sie umowie w zakrzewie (podobno tam dobrze robią) na ustawienie tego kąta. Bo bylem w tucholi (kojrzysz?) i dupki mi mowili ze tam nie ma kata wtrysku.
Dzieki chodorek1981 za posiwconny czas.
Dzieki chodorek1981 za posiwconny czas.
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 15:20 przez muchaq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
mysle ze ok 60zł,ja u siebie ustawialem w lipcu i tyle zawolali w serwisie boscha,bo odpalal troszke ciezej jak byl cieply,po ustawieniu kata pali na dotyk czy zimny czy cieply,tylko musi to robic ktos kto sie na tym zna,
[ Dodano: 02 Gru 2007 14:45 ]
a znalesc dobrego mechanika teraz to jak poszukiwanie 18-letniej dziewicy hehehe
[ Dodano: 02 Gru 2007 14:49 ]
a jak ci pali zimny,bo mi jeszcze dobrze niezakreci rozrusznik i chodzi silniczek
[ Dodano: 02 Gru 2007 14:45 ]
a znalesc dobrego mechanika teraz to jak poszukiwanie 18-letniej dziewicy hehehe
[ Dodano: 02 Gru 2007 14:49 ]
a jak ci pali zimny,bo mi jeszcze dobrze niezakreci rozrusznik i chodzi silniczek
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
jak go dopalasz to wyciagasz tą dzwignie (przyspieszacz) pod kierownicą ?,swiece moga slabo juz grzac,rozrusznik troszke slabiej krecic,slabsza kompresja,aku niedoładowany i to wszystko jak sie do kupy posklada to potem ciezej odpala,sprawdz sobie jeszcze jak silnik bedzie pracowal to wyjmnij bagnet i zobacz czy czasem spaliny sie tamtedy niewydostaja,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości