kilka pytań o modach w ABF-ie

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » czw lis 29, 2007 15:12

caly dol seria ABF , glowica seria ABF , walki jak wyzej kolektor ssacy KR , wydechowy zeliwny a nie rurowy



Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: qbejs » czw lis 29, 2007 19:32

pduren pisze:dobrze zrobiona glowica to ok 25KM mam na to wykres z hamowni a z tym kutym dolem to troche przesada, przy 200KM chcesz go zakuwac.....? no chyba, ze masz luzne kilka tysi i pozniej chesz sie chwalic, ze zakules, ABF-y turbo ok 300KM znam na oryginalnym dole, jezdza i beda jezdzic, ja przy 75KM strzale z podtlenku czyli ok 250KM mam serie silnik z obrobina glowica na oryginalnych zaworach i nie widze potrzeby zakuwania, w tej chwili uturbiam co prawda na innych tlokach ale tez nie kutych. wiec g-zone jesli masz ochote zrobic glowice to pisz na priv, naprawde polecam ten zabieg.
Co do zakuwania kolego to zależy wkońcu w co idziesz jeżeli chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej....co do podtlenku to ja bym sie glebiej zainteresowal tematem bo ja slyszalem o pogietych korbach przy takim strzale, natomiast o kucizne bardziej chodzilo mi o doprezenie motoru jezeli mowimy o tuningu n/a....


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

pduren
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:39
Lokalizacja: WGM

Post autor: pduren » czw lis 29, 2007 21:03

ale g-zone nie pisał nic o uturbianiu stad moje zdziwienie o kucie....... to znaczy, ze lepiej wydac kilka tysi na zakucie zeby doprezyc, myslałem ze mozna splanowac glowice kosztem 40zł i na to samo wyjdzie chyba, ze pieniadze nie graja roli. ja splanowalem "chyba" o 0.8mm(nie pamietam) efekt zajebisty i pare zlotych zostało na melanż. widze ze zakucie proponujesz do odprezenia lub doprezenia silnika a to raczej nie jest głównym zadaniem kutych gratów. co do podtlenku to i przy 25km strzale można narobić bałaganu w silniku wystarczy tylko przestegac kilku waznych zasad podczas uzywania.
pzdr



Awatar użytkownika
Mata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt mar 03, 2006 13:06
Lokalizacja: Kozy
Kontakt:

Post autor: Mata » czw lis 29, 2007 23:23

zakucie to stosowac w celu odprezenia silnika i jak chcemy duzo dmuchnac,planowanie glowicy w abf nie daje rezultatow lepiej zainwestowac w porting,lekszy zamach,walki,i dobry program..........


VW potega ktora rosnie i rosnie....

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw lis 29, 2007 23:38

nie chce zakuwać motoru, bo to ma być N/A w miare tańszej wersji,bez kutych gratów , co do portingu głowicy tez nie jestem za bo jeśli bym kiedyś chciał turbo to by bęcki były, może jedynie użyć cieńszej uszczelki metalowej by go doprężyć,

Tak po za tematem :
qbejs pisze:chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej
W ABFie też sprawdza się to??



pduren
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:39
Lokalizacja: WGM

Post autor: pduren » czw lis 29, 2007 23:51

ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » pt lis 30, 2007 00:48

pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pt lis 30, 2007 11:18

g-zone pisze:
pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???
z supry :) 82.6 mm to nie jest zart ...pasuja :)
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 11:20 przez voj2s, łącznie zmieniany 1 raz.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » pt lis 30, 2007 14:05

Dzięki :) , ale z Supry z silnikiem 2JZ-GE ?? czy wersji turbo??2JZ-GTE ?? choć ponoć miedzy tymi dwiema nie ma wielkiej różnicy oprócz turbo , czyli wystarczy szukać z MKIV ??


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 30, 2007 14:54

pduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km
jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mm

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:
wszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 14:54 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pt lis 30, 2007 18:17

evolution pisze:
pduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km
jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mm


[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:
wszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element
rozmwiamy o silniku ABF czyli jak sie domyslam uszczelke wszyscy zakladaja stalowa i w niej sie wymienie "przekladke" ( czesc srodkowa, gruba na jeszcze grubsza) liczyc mi sie nie chce ale pasuje mi to 2mm = 9.3 : 1 albo cos kolo tego


"splyna przy 250PS" jesli tak sie stanie to chce zobaczym przy jakim AFR sie to stalo.... jesli silnik jest slaby a konkretnie jego elementy tzn tloki, korby, wal to rozumiem ze popekaja tloki, skrzywia/zlamia sie korby ale jak cos splynie to sutuacja jest prosta ktos kto ustawial( komp /gazniki jak kolwiek to robil) mieszanke + zaplon nie popisal sie

PS tloki mialem z supry mkIII turbo
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 18:21 przez voj2s, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » pt lis 30, 2007 18:20

Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.

Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.

Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...

Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 18:21 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pt lis 30, 2007 18:26

TOMEKKK pisze:Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.

Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.

Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...

Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
9,3 : 1 to taki umiarkowanie odprezony silnik jak na takie zabawy( caly czas pamietam ze ABF'a nie trzeba odprezac) :bajer: ... imo 0.7 bara i 230KM szukalbym gdzie sie pasa brakujace konie



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 30, 2007 18:41

dane splynietego silnika... afr 10.5..11 bost ~0.8 bara auto podczas drugiego przejazdu pewnej nielegali o dlugosci ponad 6km w gorach (czas pierwszej 3.53 nawrot i but spowrotem) mniej wiecej na 4 kilometrze powiedzialo papa pokazujac kleby siwego dymu stopil sie tlok od strony zaworow wydechowych...
wal w abf wytrzymuje duzo wiecej (szczegolnie pewna jego wersja) korbowody tez do slabych nie naleza, wiec sila rzeczy splyneły tloki ktore nie daly rady 10 km upalania jakies 6 minut na pelnej pi***** z pelnym bostem i obrotami od 4000, mysle ze zawsze trzeba sie liczyc z tym ze ktos ekstremalnie uzywa auta i lepiej podac dolna granice

na marginesie podobnie od czasu do czasu plyna tloki w n/a 9a/abf, kiedys nawet fotke jednego pokazywałem..

[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 18:02 ]
dobra.. dane abf.. pojemnosc 1984ccm stopien sprezania 10.5, srednica tloka 82.5 mm (8.25cm) wiec liczymy... pojemnosc pojedynczego cylindra 496ccm
stopien sprezania to pojemnosc komory spalania przy tloku dmp / pojemnosc przy tloku w dmp = 10.5 wiec 10.5= 496/x (*x) 10.5x =496 x= 47.23 ccm to jest komora spalania przy normalnej uszczelce
teraz liczymy objetosc komory przy przekladce 2mm (okazuje sie ze jest plus 1mm okolo bo wyciagamy stara o grubosci okolo 1mm) ale kolega wyraznie pisal..
tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke
wiec liczymy...2mm=0.2 cmx8.25do kwadratu*3.14/4 co dajwe wynik 10.68 ccm dodatkowej objetosci ( przy przekladce 1mm 5.34)
liczymy dla 2mm
(496+10.68) / (47.23 ccm +10.68ccm) =8.75

dla 1mm
(496+5.34) / (47.23 +5.34) = 9.54
wiec w sumie to mozna powiedziec zamienic przekladke uszczelki na 2mm i bedzie "poprawnie"


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości