Filtry i płyny do wymiany
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
- Lokalizacja: Polska
Filtry i płyny do wymiany
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV 1,6 8v AKL z 98 roku, przebieg podobno 186tys km . Jako, że jest to samochód sprowadzony chciałem w nim przeprowadzić profilaktyczną wymianę filtrów (pyłkowy, powietrza, oleju i paliwa), płynów (olej, chłodnica, hamulce) oraz świec a niestety nie wiem jakie kupić, żeby były dobre i we w miarę rozsądnej cenie. Czy moglibyście polecić jakieś konkretne nazwy i rodzaje wymienionych filtrów/płynów/świec tak żebym z kartką w ręku mógł pójść do sklepu i kupić?
Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam!
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV 1,6 8v AKL z 98 roku, przebieg podobno 186tys km . Jako, że jest to samochód sprowadzony chciałem w nim przeprowadzić profilaktyczną wymianę filtrów (pyłkowy, powietrza, oleju i paliwa), płynów (olej, chłodnica, hamulce) oraz świec a niestety nie wiem jakie kupić, żeby były dobre i we w miarę rozsądnej cenie. Czy moglibyście polecić jakieś konkretne nazwy i rodzaje wymienionych filtrów/płynów/świec tak żebym z kartką w ręku mógł pójść do sklepu i kupić?
Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw lis 29, 2007 21:49 przez zupełnie zielon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
- lukjar7
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
- Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
- Kontakt:
zgadza sie sa dobre aczkolwiek mozna znalezc cos lepszego, ale zgadzam sie nie ma co kombinować, zakładaj ngk,marecki_vitor pisze:słuchaj ja ich juz uzywam drugi rok . W poprzednim aucie miałem je 8 lat (raczej ojciec ) i nic nie nawalało , wiec tych złych opinii musi byc bardzo ale to bardzo mały odsetek . Pozdrooo
jesli chodzi o filtry to mozna wszedzie filtrona, uważać natomiast trzeba przy filtrze oleju bo zdarzaja sie takie filtry filtrona ze pozniej silnik nie trzyma wystarczajacego cisnienia oleju.
Ostatnio zmieniony czw lis 29, 2007 22:09 przez lukjar7, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
kolego jeśli przebieg jest autentyczny to zacząłbym od wymiany paska rozrządu wraz z rolką napinającą (jeśli jest ich więcej to wymieniaj wszystkie), chyba że masz jakiś kwit, że pasek był wymieniany (paski rozrządu zaleca się wymieniać co 90kkm, warunek są to paski oryginalne, zamienniki lepiej wymieniać co 60kkm).
filtry paliwa, oleju, powietrza -polecam KNECHT/MAHLE, także filtr kabinowy (przeciwpyłkowy).
Filtr kabinowy możesz wziąć z FILTRON-a (ale weź węglowy).
wymieniając filtry, kup też podkładkę miedzianą po korek spustowy oleju (w misce olejowej).
to by było chyba na tyle.
aaa na świecach nie oszczędzaj, ja kupiłem kiedyś NGK (pasujące do mojego silnika) jak się potem okazało gwinty były troszkę za krótkie. teraz mam oryginalły VW -drogo? cóż jak głosiła kiedyś reklama VW "Wiesz co masz!"
filtry paliwa, oleju, powietrza -polecam KNECHT/MAHLE, także filtr kabinowy (przeciwpyłkowy).
Filtr kabinowy możesz wziąć z FILTRON-a (ale weź węglowy).
wymieniając filtry, kup też podkładkę miedzianą po korek spustowy oleju (w misce olejowej).
to by było chyba na tyle.
aaa na świecach nie oszczędzaj, ja kupiłem kiedyś NGK (pasujące do mojego silnika) jak się potem okazało gwinty były troszkę za krótkie. teraz mam oryginalły VW -drogo? cóż jak głosiła kiedyś reklama VW "Wiesz co masz!"
Jest takie powiedzenie na naszym Forum...zaczyna się os słów: Jeśli kochasz swojego Golfika to nie żałój
- Filtry: Mann/Hummel, Knecht/Mahle
- Olej: Mobil, Castrol, Elf (domyślam się że półsyntetyk 10w40)
- Chłodziwo: Orlenowskie Borygo lub Petrygo wystarczy
- Świece: NGK V-line, Beru seria Ultra lub Brisk odpowiednie - jak chcesz to platynowe możesz ale są drogie
- Filtry: Mann/Hummel, Knecht/Mahle
- Olej: Mobil, Castrol, Elf (domyślam się że półsyntetyk 10w40)
- Chłodziwo: Orlenowskie Borygo lub Petrygo wystarczy
- Świece: NGK V-line, Beru seria Ultra lub Brisk odpowiednie - jak chcesz to platynowe możesz ale są drogie
-
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
- Lokalizacja: Polska
Dziękuję wszystkim za rady.
Filtry i płyny już wymienione za wyjątkiem płyny hamulcowego.
Filtry wszystkie kupiłem filtrona (jeśli są słabej jakości, prosiłbym o podanie konkretnego rodzaju filtru i nazwy na jaki lepiej zmienić w przyszłości), olej mobil 10W40 i jakiś płyn do chłodnicy za 35 zł
Przede mną wymiana rozrządu (w jednym serwisie powiedziano mi, że z robocizną i cześciami wezmą mi 250zł) i świec. Świece chce wymienić na NGK z tym, że znajomy polecał laser platinium. Mogę założyć takie czy lepiej inne?
Filtry i płyny już wymienione za wyjątkiem płyny hamulcowego.
Filtry wszystkie kupiłem filtrona (jeśli są słabej jakości, prosiłbym o podanie konkretnego rodzaju filtru i nazwy na jaki lepiej zmienić w przyszłości), olej mobil 10W40 i jakiś płyn do chłodnicy za 35 zł
Przede mną wymiana rozrządu (w jednym serwisie powiedziano mi, że z robocizną i cześciami wezmą mi 250zł) i świec. Świece chce wymienić na NGK z tym, że znajomy polecał laser platinium. Mogę założyć takie czy lepiej inne?
-
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
- Lokalizacja: Polska
Ta cena coś nie bardzo (chyba że na częściach od chińczyków ).zupełnie zielon pisze: Przede mną wymiana rozrządu (w jednym serwisie powiedziano mi, że z robocizną i cześciami wezmą mi 250zł)
Ja niedawno robiłem rozrząd w AKL i ceny wyglądają tak:
- pasek Gates 79 zł
- rolka SKF 140 zł
- pompa Dolz 130 zł
- wymiana w autoryzowanym serwisie 196 zł
RAZEM: 545 zł
Nie cierpię o krok wyprzedzać innych. Pozycja o krok przed innymi jest w sam raz żeby cię ktoś kopnął w dupę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 149 gości