Niesprawny regulator napiecia a pobor pradu na postoju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Niesprawny regulator napiecia a pobor pradu na postoju

Post autor: tomasz369 » śr lis 28, 2007 14:27

Witam
Czy niesprawny regulator napięcie może pobierać prąd z akumulatora podczas postoju samochodu?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 16:47 przez tomasz369, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 28, 2007 14:42

w skrajnym przypadku tak (przebicie na diodach prostownicztch), koledzy gdzies na forum sie wypowiadali na ten temat


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr lis 28, 2007 14:47

tomasz369 pisze:Czy niesprawny regulator napięcie może pobierać prąd z akumulatora podczas postoju samochodu?
Pobierac nie moze, bo nie jest odbiornikiem, natomiast tak jak kazde niesprawne urzadzenie podpiete do instalacji elektrycznej moze powodowac zwarcia, w skutek czego moze rozladowac sie akumulator. Najczesciej uszkodzony regulator objawia sie za malym napieciem ladowania akumulatora, lub za duzym. Wtedy uszkodzone lub zuzute sa juz jego szczotki. Natomiast czasami dochodzi do przepalenia regulaotora, wskutek jego zardzewienia, ale wtedy woda musialaby wnikac pod obuwode regulatora.



Awatar użytkownika
myster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: czw maja 10, 2007 09:16
Lokalizacja: mragowo
Kontakt:

Post autor: myster » śr lis 28, 2007 14:47

a skad masz podejrzenia ze to legulator napiecia?



Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » śr lis 28, 2007 19:36

Może od początku.
Zauważyłem że mój akumulator w "magicznym oku" pokazuje kolor czarny. Zmierzyłem napięcie ładowania i było niecałe 14V, pojechałem do "fachowca" a on na to że wszystko jest ok i tyle. Zmierzył mi czy mi nic nie pobiera prądu i wyszło że nic. Ten samochodu używam tylko w weekend i jak mierzę mu napięcie po tygodniu w garażu to ma niewiele ponad 12V, a jak odłączyłem akumulator na tydzień i zmierzyłem ponownie to miałem 12,5V.
Stąd moje pytanie czy regulator może powodować rozładowanie akumulatora.
Pamiętam jak kiedyś mierzyłem napięcie tak dla sprawdzenia i miałem 14,4V i było wszystko ok.
Po odkręceniu regulatora szczotki maja około 6 mm. Podejrzewam że poprzedni właściciel próbował wymienić regulator ale mu nie poszło bo była obrobiona śrubka od regulatora i nie mogłem tego odkręcić, ale dałem rade.
Czy moje problemy rozwiąże wymiana regulatora?

Pozdrawiam
<<dzieki za zainteresowanie moim problemem>>



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 29, 2007 09:03

te napiecia co nierzyles to na samym aku czy podczas pracowania silnika, bo to niemozliwe zeby na samym aku bylo 14,5V


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » czw lis 29, 2007 09:52

14V to oczywiście, że podczas ładowania, 12V to na unieruchomionym silniku



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 29, 2007 11:05

no to wszystko wyglada jak najbardziej na sprawne wnioskujac po napieciach


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
myster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: czw maja 10, 2007 09:16
Lokalizacja: mragowo
Kontakt:

Post autor: myster » czw lis 29, 2007 11:14

a moze juz aku sie konczy ze starosci???



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 29, 2007 11:36

tez o tym pomyslalem ze aku juz sie konczy, jest na to sposob pojechac do sklepu gdzie sprzedaja aku i poprosic o sprawdzenie go (musi on posiadac tabliczke z danymi technicznymi) inaczej nie da sie go sprawdzic


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw lis 29, 2007 14:14

T.O.B.I. pisze:tez o tym pomyslalem ze aku juz sie konczy, jest na to sposob pojechac do sklepu gdzie sprzedaja aku i poprosic o sprawdzenie go (musi on posiadac tabliczke z danymi technicznymi) inaczej nie da sie go sprawdzic
No trochę inaczej, można aku sprawdzic dokonując pomiaru gęstości elektrolitu, chyba że jest on bezobsługowy


valerio

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » czw lis 29, 2007 14:35

Witam

Akumulator Centra Futura kupiony 14.02.2007 , całkowicie bezobsługowy.
Napięcia niby są ok, prądu niby nie kradnie, tylko czemu po tygodniu akumulator ma napięcie 12,1 V.
Powtarzam pytanie:

Czy możliwe jest, że to regulator podczas postoju rozładowuje mój akumulator?

Pozdrawiam
Tomek



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw lis 29, 2007 14:59

Jeżeli regulator robi zwarcie to jak wszystko co zwiera może rozładować akumulator. Czy nie możesz przy wyłączonym zapłonie rozpiąć jednej klemy akumulatora, podpiąć się amperomierzem pomiędzy klemę a akumulator i zmierzyć pobór prądu? (oczywiście zmieniając wartości od największej do najmniejszej). Wtedy będziesz wiedział na 100% czy masz jakieś przywarcie w instalacji i czy masz przy wył zapłonie pobór prądu.


valerio

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 29, 2007 15:08

dobrze kolega pisze musisz sprawdzic pobor pradu na postoju, jak bedzie duzy to bedziesz szukal wypinajac bezpieczniki, a regulator zostaw narazie w spokoju, moze pali sie lampka w bagazniku

[ Dodano: 29 Lis 2007 14:11 ]
a propo aku jest opcja ze trafiles na feler trzeba to sprawdzic, i musisz to zrobic szybko bo jak zalatwisz akumulator to pozostaje jeszcze gwarancja (3 latka)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 336 gości