jetta 1.8 GX wywala plyn z zbiornika wyrownawczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jetta 1.8 GX wywala plyn z zbiornika wyrownawczego
witam mam problem otoz jakis czas temu plyn z chlodnicy mi wyciekał z pompy wody, po czym zjawisko ustapilo... dolalem wody do zbiornika wyrownawczego i odczekalem jakis czas z otwartym korkiem az sie uklad odpowietrzy ( bo nie zauwazylem , i nie wiem w ktorym miejscu i czy wogole sa , zaworki odpowietrzajace) i od tamtego czasu sobie jezdzilem autkiem... po jakims czasuie dolewalem znowu wody ale minimalnie - i co zauwazylem - z wezyka ktory idzie z chlodnicy ten cienki do zbiornika wyrownawczego nie leci w nim wogole woda... i jak odkrecilem korek z zbiornika by tam zagladnac - na pracujacym silniku to nagle wywalilo mi wode z dobre pol litra albo i lepiej , po czym przestalo i naglle zasssalo wode z zbiornika w weze po czym w zbiorniku zrobilo sie sucho,,, i dolalem wody tak by pelno bylo , i znowu dobre 5 minut ok , po czym nagle znowu erupcja i wywala mi wode z zbiornika, a z wezyka tego cienkiego jak sie nie lalo , tak nie leje , sprawdzilem juz jego droznosc i jest ok.. i sie zastanawiam co moze byc i jak temu zaradzic.. jak narazie to robie tak ze wlewam wode do zbiornika i zakrecam korek i jezdze... na czujniku w aucie pokazuje temerature w normie czyli tak 1/2 a czasem to tak 2/3 - prosze o pomoc - co zrobic by woda miala normalny obieg i nie wywalało jej z zbiornika po odkreceniu...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Albo jest tak dlatego że masz dużo wody która ma nizszy stopień wrzenia i łatwiej paruje niż normalny płyn chłodzący, albo masz zapowietrzony układ z przyczyn takich jak niedrożny króciec wężyka o którym piszesz, albo (odpukać) padla uszczelka pod głowicą. Wywalania płynu w dużej ilości nawet na gorącym silniku (o ile powoli odkręcasz korek i ostrożnie) nie ma prawa być. Jest tak jeśli jest gdzierś bania powietrzna w ukladzie, ściśnięta prtzez ciśnienie płynu a potem nagle się rozpręża po odkręceniu korka i wypych płyn.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wlasnie ze nie zawsze wywala.. wezyk ten cienki jest drozny, a co do tego ze uklad zapowietrzony- to jak go odpowietrzyc w GX-ie?? sa jakies zaworki ? a co do uszczelki pod glowica to moze byc calkiem mozliwe bo cos mokrawo wokol niej jest- takie zapocenie i czasem jak jest zimno i jade i deptam po wysokich obrotach to delikatnie sie zapala kontrolka cisnienia oleju, ktos mi wlasnie powiedzial aby termostat wymienic a potem uszczelke pod glowica..
miałem podobne objawy
kolego sprawdz najpierw korek przy zbiorniczku wyrównawczym czy sie nie zacina, u mnie jak sie zacinał to mi przy pompie wodnej rozpieło układ chłodzenia.
a jak masz gorący silnik to w nagrzewnicach masz ciepłe powietrze czy zimne ??
korek ok 20 zł kosztuje i to na tyle
kolego sprawdz najpierw korek przy zbiorniczku wyrównawczym czy sie nie zacina, u mnie jak sie zacinał to mi przy pompie wodnej rozpieło układ chłodzenia.
a jak masz gorący silnik to w nagrzewnicach masz ciepłe powietrze czy zimne ??
korek ok 20 zł kosztuje i to na tyle
Oświetlenia, doradzę, załatwię......
może się przydam
może się przydam
jak sie silnik zaczynna grzac to leci cieple powietrze z nawiewu. odpialem dzis gruby waz przy chlodnicy i byla w nim goraca woda, wentylator sie kreci , ale nie podaje wody przez ten cienki wezyk - wiec co ma korek z zbiornika do tego , jak nawet przy odkreconym zbiorniku powinna woda sie lac na skutek obiegu wody, a ze cos blokuje go - czyli cos powoduje ze nie ma obiegu to wode zassysa na skutek otwarcia sie duzego obiegu, a zamyka sie na i wypycha na skutek krotkiego obiegu - tak mi sie wydaje - tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
masz jeszcze do sprawdzenia pompę, jak wyjmiesz termostat to palcem i wzrokowo ocenisz stan jej wirnika, czy łopatki całe i czy nie okręcił sie wirnik na osiesio10 pisze:tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu
[ Dodano: Wto Lis 27, 2007 8:22 pm ]
i woda z cienkiego wężyka nie musi się lać jak już termostat jest otwarty na gorącym, na zimnym na pewno powinna.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wymien pierw termostat tez tak ostatnio mialem..caly czas musialem dolewac..mialem nowy termostat!ale jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia po zalozeniu!dopiero pozniej wez sie za wymiane uszczelki..termosat kosztuje ok28zl a uszczelka u mechanika ok 500zl wiec radze najpierw termostat!pozdrawiam mi teraz chodzi bez zarzutu a tez chcialem wymieniac uszczelke..uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto!
[url=http://imageshack.us][img]http://img141.imageshack.us/img141/2262/szyninhofq0.png[/img][/url]
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
z tym sie nie zgadzam ja mam inny i działa.szyninho pisze:le jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia
Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
nie prawda, to jeden z przypadków jakie sąszyninho pisze:uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto!
bo nie często spotkałem się z wpływaniemoleju do układu chłodzenia,
częściej woda uciekała w układ spalania ...
a to też wcale nie musi być mocno i dobrze widoczne z rury ...
bo jak idzie niewielka ilość to wcale pary z rury nie widać
wszystko zależy jak rozszczelni się uszczelka ....
esio10 jeszcze można sprawdzać bez odkręcania korka,-pawlo111 pisze:Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.
złapać za węże jak są fest kamienno twarde, to uszczelka do wymiany
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości