Stuki w przednim zawieszeniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki w przednim zawieszeniu
Witam wszystkich mam wielki problem z przednim zawieszeniem, coś stuka i puka Golfik nie jest obniżany, sprężyny są seryjne. Byłem już na czterech stacjach diagnostycznych i nic nie stwierdzili. Amortyzatory są wymienione (bilstein) Lożyska amorków też nowe a zaciski hamulcowe sztywno siedzą, nigdzie nie ma luzów. Czy ktoś może mi pomóc?
Pozdrawian i z góry dziękuję
Pozdrawian i z góry dziękuję
Łukasz
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Powiem Ci jedno pojechałeś do dupy a nie diagnosty, jeżeli słyszysz jakieś stuki to na pewno coś jest nie tak, pojedz do innej stacji diagnostycznej, jeżeli problem występuje na pewno go wykryją.
Możliwe usterki:
- przeguby
- stabilizator jeśli występuje
- sworznie wahacza
- luzy na wahaczu
- blaszki przy klockach
Wszystko jesteś w stanie zrobić sam, ale warto wydać te 20zł żeby stwierdzić co na pewno wymieniać. Teoretycznie możesz stwierdzić usterkę sam, ale lepiej niech to zrobi diagnosta jest w stanie więcej zobaczyć od spodu, wezmą auto na szarpak i wszystko będzie jasne.
Możliwe usterki:
- przeguby
- stabilizator jeśli występuje
- sworznie wahacza
- luzy na wahaczu
- blaszki przy klockach
Wszystko jesteś w stanie zrobić sam, ale warto wydać te 20zł żeby stwierdzić co na pewno wymieniać. Teoretycznie możesz stwierdzić usterkę sam, ale lepiej niech to zrobi diagnosta jest w stanie więcej zobaczyć od spodu, wezmą auto na szarpak i wszystko będzie jasne.
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 11:50 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Chociaż ja kiedyś wymieniałem w mk2 na nowe i były wadliwe stukało już po przejechaniu kilku km. Wszystko zależy od producenta. Te stuki da się sprawdzić trzeba poruszać tłokiem amorka możliwie jak najwyżej jeśli będzie za luźno to wiem że to jest to.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
wystarczy palec przyłożyć do śruby amora (tej pod kapslem) jednocześnie trzeba naciskać na przód auta (tak jak kiedyś spr. amortyzatory ) jeżeli będzie wyczuwalny stukot/luz to właśnie to stuka, a może ma słabo właśnie dokręconą śrubę na tym łożyskukrzysiek82 pisze:Te stuki da się sprawdzić trzeba poruszać
...
Z wlasnego doswiadczenia powiem, ze u zrodlem stukow w moim gofie byla.... uszkodzona sruba mocujaca belke pod silnikiem do budy
Przelecialem wszystko, przeguby, lozyska itd. A meczylem sie z tymi stukami od maja. Ja bym Ci polecal pojechac na kanal, no chyba, ze masz takowy, i sprawdzenie najpierw wszystkich srubek w podwoziu. Przy okazji sprawdzisz dokladnie przeguby i gumy. Wkladaj wszedzie lyzke lub jakis lom, aby posprawdzac czy nic sie nie rusza, skoro wizyty w warsztatach diagnostycznych nic nie wykazaly
Przelecialem wszystko, przeguby, lozyska itd. A meczylem sie z tymi stukami od maja. Ja bym Ci polecal pojechac na kanal, no chyba, ze masz takowy, i sprawdzenie najpierw wszystkich srubek w podwoziu. Przy okazji sprawdzisz dokladnie przeguby i gumy. Wkladaj wszedzie lyzke lub jakis lom, aby posprawdzac czy nic sie nie rusza, skoro wizyty w warsztatach diagnostycznych nic nie wykazaly
do tego co już było wyzej wymienione dodam dwie nietypowe przyczyny stuków w VW. Pierwszy u mojego znajomego w polówce-wszystko ok a cos stuka-okazało się,ze to amortyzator!!Ile było rozkminiania co to jest,zanim do tego doszedł! A był sprawny-do dzisiaj nie wiemy co w nim tak głośno stukało. Druga-u mnie w poprzedniej jettcie-też juz brakowało pomysłów co moze stukaći okazało sie,ze to maglownica w środku stukała. Regulacja ta śrubą nic nie pomogła. Jeździłem ze stukająca do końca.
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
Dzięki wam wszystkim za radę co do stacji diagnostycznej to bym wątpił bo byłem na różnych i nic wachacze są ok, magiel też końcówki ścisłe. co do ławy silnika to sam nie wiem zaciski i łożyska w porządku jedynie zastanawiam się nad drążkiem stabilizatora, choć łączniki wymieniałem to magą poduszki być lużne ale na takie nie wyglądają albo łożyskowanie amortyzatora czasem te elementy jak kolega pisał mogą być wadliwe
Łukasz
bardzo dobrze wnioskujesz, sprawdź jeszcze raz łączniki stabilizatora, wjedź na kanałDoktor02 pisze:jedynie zastanawiam się nad drążkiem stabilizatora, choć łączniki wymieniałem to magą poduszki być lużne ale na takie nie wyglądają
i szarp nim ostro jak wyczujesz choćbym 1mm luz to zmieniaj, bo wali niemiłosiernie
masz na obrazku gdzie to jest, ale pewnie wiesz ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości