Silnik TDI w nowych VW

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Silnik TDI w nowych VW

Post autor: Łyskacz » pn lis 26, 2007 22:37

Orientuje sie ktoś czy te silniki są na common railu czy na pompo-wtryskiwaczach
Chodzi mi głównie o polo 1,4 TDI z lat 2005-2007 ?
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 22:56 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Silnik TDI w nowych VW

Post autor: RobertP » pn lis 26, 2007 22:55

Łyskacz pisze:Orientuje sie ktoś czy te silniki są na common railu czy na pompo-wtryskiwaczach
Chodzi mi głównie o polo 1,4 TDI z lat 2005-2007 ?
pompowtryski w VW/Audi szły wcześniej, chyba już od 1999 roku
common rail w VW były też wczesniej ale w dużych dostawczych autach
co do mniejszych jednostek to chyba w VW mk5 2.0 TDI są już seryjnie
z common rail od tego roku
co do polo z tego rocznika to silnik diesla chyba jest 3 cylindrowy
i jest raczej na 99,9% na pompowtryskiwaczach
kurcze był już podobny kiedyś temacik


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn lis 26, 2007 23:00

RobertP pisze:kurcze był już podobny kiedyś temacik
no właśnie szukałem ale bez rezultatów :/


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lis 26, 2007 23:04

Łyskacz pisze:
RobertP pisze:kurcze był już podobny kiedyś temacik
no właśnie szukałem ale bez rezultatów :/
a czemu szukasz, masz taką polówkę ?
jak tak to zerknij pod maskę czy zasilanie paliwem masz na jednej listwie, tak jak benzyniak
z wtryskiem - jak tak jest to masz common rail
czy przy każdym wtrysku jest pompa, taki zespół pompa tłocząca i wtryskiwacz w jednym w tym przypadku pompowtryskiwacz
jak zobaczysz to wtedy będzie już wiadomo na 100% co to jest :bigok:
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 23:06 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 26, 2007 23:22

Witam.
Jeszcze pompowtryski... :bigok:



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt lis 27, 2007 09:02

RobertP pisze:a czemu szukasz, masz taką polówkę ?
Namawiam ojca żeby zmienił Scenica na coś porządnego czyli VW. Mówi że chce coś małego to Polo będzie idealne. Namawiam go na diesla ale chyba raczej weźmie benzynę 1.4 16v.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 27, 2007 12:06

Łyskacz pisze:
RobertP pisze:a czemu szukasz, masz taką polówkę ?
Namawiam ojca żeby zmienił Scenica na coś porządnego czyli VW. Mówi że chce coś małego to Polo będzie idealne. Namawiam go na diesla ale chyba raczej weźmie benzynę 1.4 16v.
to powiedz dla taty, żeby kupił diesla, napewnojest to silnik bezporblemowy
który odwdzięczy mu się niskim spalaniem, w trasie schodzi poniżej 4l. na 100km


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt lis 27, 2007 18:50

RobertP pisze:to powiedz dla taty, żeby kupił diesla
i właśnie tutaj tkwi problem bo ojczulek nasłuchał sie jak sie zepsuje to drogi w naprawie, droższy w eksploatacji (częściej filtry, płyny itp) dlatego uparł sie na małą benzynę
A z resztą tata niezbyt dba o auta więc z benzyną będzie miał mniej problemów.
Dzięki za zainteresowanie :bigok:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 27, 2007 19:08

Łyskacz pisze:ale chyba raczej weźmie benzynę 1.4 16v.
A ten silnik nie jest rewelacyjny, tylko na papierze jest pięknie :)
Łyskacz pisze:A z resztą tata niezbyt dba o auta więc z benzyną będzie miał mniej problemów.
A jakie są problemy z dieslem? 80% zaniedbanych samochodów to diesle i nie robi to na nich wrażenia...
Przy popmowtryskach trzeba tylko uważać na jakośc paliwa, nie modrować turbiny (typu kick down po rozruchu i gasić bezpośrednio po jeździe) i tyle...
Pozdrawiam.

[ Dodano: 27 Lis 2007 18:13 ]
Łyskacz pisze:zęściej filtry, płyny itp
Tak samo jak w benzyniaku. Za to w benzyniaku dochodzą kable i świece, do tego dolicz 3-4 litry paliwa więcej na ażde 100 km. Jeśli weźmie z klimą to benzyniak bierze litra więcej z zasady. W dieslu wzrost zużycia z klimą jest niemal niezauważalny, również można zapieprzać w trasie. Mój przy najbardziej agresywnej jeździe w trasie (max obr na każdym biegu, redukcje do 3 pod góry i do spodu, na prostych 170) spala 5,6 na 100 . 1,5 tonowe kombi z napędem na 4 koła. Zrobisz to jakimkolwiek benzyniakiem?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 27, 2007 22:14

Łyskacz pisze:i właśnie tutaj tkwi problem bo ojczulek nasłuchał sie jak sie zepsuje to drogi w naprawie, droższy w eksploatacji (częściej filtry, płyny itp) dlatego uparł sie na małą benzynę
sorki ale tata pewnie nasłuchał się tych którzy jeździli tylko benzyniakami
Łyskacz argumenty wskazane przez Grześka1982 są przekonujące czyż nie ?
ja Ci dodatkowo powiem że moje obecne samochody oba diesle to nie sa pierwszymi moimi
przez nimi miałem 15 innych czyli łącznie 17 w tym 3 diesle,
łącznie zrobiłem swoimi autami grubo ponad 400tyś km (20-30 tyś rocznie)
i powiem Ci że teraz wiem co to diesel i tak już u mnie zostanie !
to chyba są argumenty, przekaż tacie :) :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt lis 27, 2007 22:22

Brać TDI :grin: . Po roku nawet jak malo jeździ to różnica wróci mu do kieszeni.

Obecnie nowe 2.0 TDI jest na PD. Commony są dostępne (do wyboru) w wiekszch jednostkach: 2.5, 3.0 itd - tak mi powiedział ostatnio hadlowiec VW. Z mniejszych to możecei poszukac np nowe Polo 1.4 TDI BlueMotion - ponoć jeszcze adziej wyśrubowane spalanie. O awaryjność się nie martw. Na początek masz gwarancje, jak nic nie siądzie a będziecie dobrze się z nim obchodzić to na wieki posłuży.

pozdr


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 27, 2007 22:40

sHpAaKu pisze:Obecnie nowe 2.0 TDI jest na PD. Commony są dostępne (do wyboru) w wiekszch jednostkach: 2.5, 3.0 itd - tak mi powiedział ostatnio hadlowiec VW.
a ja znalazłem wczoraj chyba nowszą informację że C.R. są w 2.0TDI od tego roku od sierpnia


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 27, 2007 22:59

Generalnie Panowie, jakby nie szukać to w materiałach producenta wielkie gó**o znajdzie... Na stronie Volkswagena można się dowiedzieć ile ma koników, cylindrów, ile dmucha CO2 i oczywiście jak mało pali... Żenada, nawet panienka kupująca auto chce wiedzieć więcej, nie mówiąc o ludziach chcących konkretne info... Zostają programiki, albo szukanie bardziej ambitnych ston www...
Łyskacz, przekonaj ojca niech kupi diesla skoro go na to stać :) Mit z odpalaniem w zimie (jak się serwisuje silnik w stopniu podstawowym -olej filtry, raz na ruski rok świece) jest równie nieaktualny jak koszty serwisu :helm:
Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 259 gości