Pasek wieloklinowy VW Shrana

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maxb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 20, 2006 08:24
Lokalizacja: Poznań

Pasek wieloklinowy VW Shrana

Post autor: Maxb » ndz lis 25, 2007 15:11

Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. W tym roku po raz drugi zerwał mi się pasek wielkoklinowy w VW Sharanie silnik AFN rok prod. 98 + klima.
Teraz mam założony pasek dobrany w intercarsie o symbolu 6PK1145 jednak jest on za długi. Pasek pracuje bardzo głośno tak jak by nie był napięty. Wymieniłem napinacz z rolką prowadzącą. Jednak po założeniu zauważyłem że na napinaczy ryska na części nieruchomej nie pokrywa się z wybraniem na części ruchomej. Jest poniżej (bliżej przodu samochodu) i poza zakresem tego wybrania. Obserwując to uznałem że pasek jest za długi i poszedłem do IC po któtszy który takżę wystepował w tym podelu czyli 6PK1045.
Jednak ten jest sporo za krótki i nie mogę go założyć.
Czy może mi któś doradzić co jest nie tak? I co powinienem sprawdzić by rozwiąząć problem?



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Pasek wieloklinowy VW Shrana

Post autor: mirass » wt lis 27, 2007 10:28

Maxb pisze:Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. W tym roku po raz drugi zerwał mi się pasek wielkoklinowy w VW Sharanie silnik AFN rok prod. 98 + klima.
Teraz mam założony pasek dobrany w intercarsie o symbolu 6PK1145 jednak jest on za długi. Pasek pracuje bardzo głośno tak jak by nie był napięty. Wymieniłem napinacz z rolką prowadzącą. Jednak po założeniu zauważyłem że na napinaczy ryska na części nieruchomej nie pokrywa się z wybraniem na części ruchomej. Jest poniżej (bliżej przodu samochodu) i poza zakresem tego wybrania. Obserwując to uznałem że pasek jest za długi i poszedłem do IC po któtszy który takżę wystepował w tym podelu czyli 6PK1045.
Jednak ten jest sporo za krótki i nie mogę go założyć.
Czy może mi któś doradzić co jest nie tak? I co powinienem sprawdzić by rozwiąząć problem?
w Sharanie były dwa rodzaje pasków - jeden do aut z klimą, drugi bez
więc pierwszy pasek który miałeś był odpowiedni..przyczyna musi leżeć w innym miejscu


www.vagtune.pl tel. 502730289

Robin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 22, 2007 23:27
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robin » wt lis 27, 2007 20:37

Witam. U mnie gdy wymieniałem pasek i napinacz mechanik stwerdził że musi byc wymienione także koło pasowe na alternatorze, gdyż zapieczone jest sprzęgiłko tego koła, i to może spowodowac zrywanie paska.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Pasek wieloklinowy VW Shrana

Post autor: RobertP » wt lis 27, 2007 22:06

mirass pisze:w Sharanie były dwa rodzaje pasków - jeden do aut z klimą, drugi bez
więc pierwszy pasek który miałeś był odpowiedni..przyczyna musi leżeć w innym miejscu
tu mnie zaskoczyłeś, były Sharany bez klimy ?
widziałem z ręczną klimą i z klimatornikiem ale bez jeszcze nie
pytam bo sam mam Sharana


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Pasek wieloklinowy VW Shrana

Post autor: mirass » śr lis 28, 2007 12:57

RobertP pisze:
mirass pisze:w Sharanie były dwa rodzaje pasków - jeden do aut z klimą, drugi bez
więc pierwszy pasek który miałeś był odpowiedni..przyczyna musi leżeć w innym miejscu
tu mnie zaskoczyłeś, były Sharany bez klimy ?
widziałem z ręczną klimą i z klimatornikiem ale bez jeszcze nie
pytam bo sam mam Sharana
jak kiedyś kupowałem pasek klientowi to omyłkowo dano mi do wersji bez klimy..tez sie zdziwiłem


www.vagtune.pl tel. 502730289

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » śr lis 28, 2007 19:49

Sprawdz sobie czy wszystkie koła pasowe są w osi może sprężarka lub alternator są przekrzywione i zrywają pasek. Ja do swojeo galaxy z tym samym motorkiem założyłem ostatnio pasek 6PK1138 bo na dłuższym mi strasznie skakało kółko od napinacza. Teraz troche lepiej ale i tak nie idealnie.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości