chwilowy brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
chwilowy brak mocy
witam,moje pytanie dotyczy spadku mocy przy wlaczonej klimie co dziwne ten spadek mocy jest odczuwany tylko na drugim biegu,pokrutce to opisze,wrzucam jedynke,dwujke i taki krotkotwaly brak mocy ,prosze o objasnienie mnie w tym temacie.dzieki .vw passat b5 tdi AFN
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.
Ja zauważyłem to samo w swoim i po badaniach doświadczalnych doszedłem do kilku wniosków.
Podczas energicznego przyspieszania przekaźnik odłącza sprężarkę klimy i włącza, kiedy obroty się ustabilizują. Nie zależy to od prędkości obrotowej, ale od jej przyrostu. Podczas przyspieszania na 1 (ruszania) słychać również cyknięcie przekaźnika i faktycznie w "połowie" drugiego biegu znów słuchać przekaźnik i cyknięcie sprzęgiełka, a samochód chwilowo się przymula.
Chcesz sprawdzić? Otwórz maskę włącz klimę (pow 5 stpni musi być żeby dzialała). Poproś kogoś, aby wcisnął pedał gazu pooowoooli żeby w 4-5 sekund obroty przyrosły do 4000. I nie dzieje się nic. A następnie, niech sciśnie w ułamku sekundy pedał gazu do połowy i natychmiast puści. Obroty silnika nie wzrosną, nawet na obrotomierzu wskazówka niemal nie drgnie, a kliknie sprzęgiełko pod maską, wentylatory zwolnią, po czym po około 2 sekundach sprzęgiełko się włączy, uruchomi się agregat i zaczną przyspieszać wentylatory.
Najprawdopodobniej m to na celu oddanie na chwile kierowcy tych kilku KM które zabiera klima Dobre rozwiązanie, bo w subiektywnym odczuciu klima nie odbiera mocy. W kumpla Vectrze DTI mimo 100 KM przed wyprzedzaniem musi wyłączyć klimatyzację...
Pozdrawiam.
Ja zauważyłem to samo w swoim i po badaniach doświadczalnych doszedłem do kilku wniosków.
Podczas energicznego przyspieszania przekaźnik odłącza sprężarkę klimy i włącza, kiedy obroty się ustabilizują. Nie zależy to od prędkości obrotowej, ale od jej przyrostu. Podczas przyspieszania na 1 (ruszania) słychać również cyknięcie przekaźnika i faktycznie w "połowie" drugiego biegu znów słuchać przekaźnik i cyknięcie sprzęgiełka, a samochód chwilowo się przymula.
Chcesz sprawdzić? Otwórz maskę włącz klimę (pow 5 stpni musi być żeby dzialała). Poproś kogoś, aby wcisnął pedał gazu pooowoooli żeby w 4-5 sekund obroty przyrosły do 4000. I nie dzieje się nic. A następnie, niech sciśnie w ułamku sekundy pedał gazu do połowy i natychmiast puści. Obroty silnika nie wzrosną, nawet na obrotomierzu wskazówka niemal nie drgnie, a kliknie sprzęgiełko pod maską, wentylatory zwolnią, po czym po około 2 sekundach sprzęgiełko się włączy, uruchomi się agregat i zaczną przyspieszać wentylatory.
Najprawdopodobniej m to na celu oddanie na chwile kierowcy tych kilku KM które zabiera klima Dobre rozwiązanie, bo w subiektywnym odczuciu klima nie odbiera mocy. W kumpla Vectrze DTI mimo 100 KM przed wyprzedzaniem musi wyłączyć klimatyzację...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2007 17:46 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Posiadam Golfa IV z silnik 1.6 16v benzyna i mam ten sam problem co kolega powyżej napisał...... Idzie ten problem jakoś rozwiązać?
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 18:57 przez kaarolek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości