Problem z niskimi obrotami silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
morasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 08, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielawa

Problem z niskimi obrotami silnika

Post autor: morasz » ndz lis 25, 2007 13:47

Witam Was
Chłopaki mam problem z moją niunią(silnik 1.4 16V) mianowicie czasami jest tak że silnik skacze obrotami na biegu jałowym. Raz są one normalne a raz są one tak małe że silnik o mało się nie wyłączy. Dzieje się też tak czasami gdy wciskam sprzęgło widzę wtedy że silnik zmienia obroty na mniejsze. Dwa ray zdarzyło mi się że silnik całkowicie zgasł podczas jazdy w momencie redukowania biegów. Powiedzcie mi proszę czy to może być wina zabrudzonej przepustnicy czy też coś innego dzieje się z silnikiem. Proszę was pomóżcie.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

odp.

Post autor: krzaś » ndz lis 25, 2007 13:57

Proponuje najpierw zajżeć do przepływomierza powietrza który jest wmontowany przy filtrze powietrza, i wyczyścić. Do przepustnicy tez mozna zajżec



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » ndz lis 25, 2007 14:02

Ja jednak proponowalbym przeczyscic przepustnice, u mnie byly podobne objawy, po czyszczeniu inna jazda.
Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
morasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 08, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: morasz » czw lut 14, 2008 17:57

ale chłopaki powiedzcie mi bo wszędzie na forum czytałem i wywnioskowałem że objawami zabrudzonej przepustnicy są zazwyczaj rosnące bądź duże obroty silnika. U mnie z kolei są one niskie czasem nawet spadają do 500 obrotów na jałowym. czy to też wina zabrudzonej przepustnicy??



tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » czw lut 14, 2008 18:03

jestem tez za przeczyszczeniem przepustnicy. miałem taki sam problem z obrotami jak u ciebie. tylko ja ją wymieniłem na nową



Awatar użytkownika
morasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 08, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: morasz » czw lut 14, 2008 18:10

w sobotę zabieram się za operację czyszczenia jej. zobaczymy co to da. jeżeli nic to pomyślę faktycznie nad nową przepustnicą, choć wolałbym jednak zachować tą starą:]



Awatar użytkownika
Sagi
_
_
Posty: 337
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 00:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Sagi » czw lut 14, 2008 22:40

w sobotę zabieram się za operację czyszczenia jej.
Ja jak zakupiłem autko to miałem ten sam problem. Po rozgrzaniu silnika, obroty potrafiły spaść do ok 600. Czasem nawet przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub hamowaniu przy okazji wciskania sprzęgła autko potrafiło zgasnąć i to było dla mnie najbardziej denerwujące. Dokładnie przeczyściłem przepustnice i autko chodzi jak nowe. Obroty trzymają sie wzorowo, nie spadają poniżej 800 przy rozgrzanym silniku.

Powodzenia w majsterkowaniu :bigok:


Drive It Like You Stole It ...
Obrazek

hetman85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 18:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: hetman85 » pn lut 18, 2008 23:25

Witam morasz!!
No widze ze często sie ten problem pojawia, mialem to samo. Pojechalem do mechanika i podlaczyl autko pod kompa i wywalilo blad ze to sonda Lambda szaleje. Po wymianie normalnie golfik nie do poznania.
Pozdro



Awatar użytkownika
morasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 08, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: morasz » wt lut 19, 2008 12:46

u mnie sondę lambda wymieniałem już jakieś 4miesiące temu tyle że wtedy nie miałem tego problemu z obrotami lecz pod kompem wywalało błąd sondy i na desce świeciła się kontrolka "check engine". po dagnostyce okazało się ze sonda jest do wymiany. a jeżeli chodzi o niskie obroty to w zeszłą sobotę wykręciłem przepustnicę i dokładnie ja wyczyściłem. po wkręceniu jej na miejsce z radością mogę powiedzieć że autko tj. silnik i jego obroty są nie do poznania. po wkręceniu "nie robiłem adaptacji przez vaga". przepustnica zaadoptowała się sama. moja seria silnika to AXP. zrobiłem już 200km od czyszczenia i nie widzę żadnych negatywnych zmian:] na zimnym silniku obroty trzymają się ok 1100 a na rozgrzanym 900. obroty już nie wariują i autko nie gaśnie. Dzięki Wam mój Golfer znowu jest zdrowy. Dzięki jeszcze raz wielkie i pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 495 gości