1.3 NZ na pełnym wtrysku gaśnie na benzynie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.3 NZ na pełnym wtrysku gaśnie na benzynie
Witam!
Poruszam się Golfem MK2 z silnikiem 1.3 NZ z pełnym wtryskiem paliwa, autko też ma inst. LPG(typu BRC). Borykam się z następującym problemem, mianowicie kiedy chcę autko odpalić na benzynie przekręcam kluczyk i czekam aż pompka paliwa wytworzy ciśnienie, odpalam i autko zaraz gaśnie, powtarzam czynność i autko odpala normalnie i silnik pracuje w miarę równo, ale gdy dodaję gwałtowniej gazu to gaśnie tak jak by miał za mało bądź za dużo paliwa, z kolei kiedy pomału dodaję gazu silnik wchodzi na obroty ale przy ok 2000 obr. na min. silnik gaśnie.Kiedy silnik jest rozgrzany to raz wchodzi na wyższe obroty potem spada i tak przez jakąś chwilę a potem zgaśnie.
Gdy chcę ruszyć na benzynie daję pomału gazu i pomału puszczam sprzęgło i silnik gaśnie.
Próbuję znaleźć przyczynę ale jak na razie wyczerpały mi się pomysły. Świece, przewody, przepływomierz (silnik krokowy),filtr powietrza były wymieniane w czerwcu. Sprawdzałem też czujnik temp.(niebieski) który daje dane do komputera i na zimnym silniku miał on nie całe 5kOhm.
Proszę pomóżcie.
[ Dodano: 23 Lis 2007 11:15 ]
Poszperałem trochę na forum i wyczytałem że silnik NZ mają drugą pompę paliwa może mi ktoś powiedzieć gdzie ona się znajduje ??
Poruszam się Golfem MK2 z silnikiem 1.3 NZ z pełnym wtryskiem paliwa, autko też ma inst. LPG(typu BRC). Borykam się z następującym problemem, mianowicie kiedy chcę autko odpalić na benzynie przekręcam kluczyk i czekam aż pompka paliwa wytworzy ciśnienie, odpalam i autko zaraz gaśnie, powtarzam czynność i autko odpala normalnie i silnik pracuje w miarę równo, ale gdy dodaję gwałtowniej gazu to gaśnie tak jak by miał za mało bądź za dużo paliwa, z kolei kiedy pomału dodaję gazu silnik wchodzi na obroty ale przy ok 2000 obr. na min. silnik gaśnie.Kiedy silnik jest rozgrzany to raz wchodzi na wyższe obroty potem spada i tak przez jakąś chwilę a potem zgaśnie.
Gdy chcę ruszyć na benzynie daję pomału gazu i pomału puszczam sprzęgło i silnik gaśnie.
Próbuję znaleźć przyczynę ale jak na razie wyczerpały mi się pomysły. Świece, przewody, przepływomierz (silnik krokowy),filtr powietrza były wymieniane w czerwcu. Sprawdzałem też czujnik temp.(niebieski) który daje dane do komputera i na zimnym silniku miał on nie całe 5kOhm.
Proszę pomóżcie.
[ Dodano: 23 Lis 2007 11:15 ]
Poszperałem trochę na forum i wyczytałem że silnik NZ mają drugą pompę paliwa może mi ktoś powiedzieć gdzie ona się znajduje ??
dzidek-85
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jedna pompa jest w baku a druga jest w palstikowej obudowie przy filtrze paliwa. Po prwaej stronie samochodu pomiedzy przednim fotelem a zbiornikiem paliwa-oczywiscie pod podloga.
Niebieski czujnik o ile pamietam na zimnym powinien miec 2-3kOhm (ok 20 stopni) a na cieplym 200-300Ohm (90stopni).
Sprawdzales zaplon?
[ Dodano: 24 Lis 2007 10:12 ]
w ktorym miejscu masz u siebie silnik krokowy bo u mnie w NZcie nie ma czegos takiego bo przeplywomierz na pewno nim nie jest
Niebieski czujnik o ile pamietam na zimnym powinien miec 2-3kOhm (ok 20 stopni) a na cieplym 200-300Ohm (90stopni).
Sprawdzales zaplon?
[ Dodano: 24 Lis 2007 10:12 ]
w ktorym miejscu masz u siebie silnik krokowy bo u mnie w NZcie nie ma czegos takiego bo przeplywomierz na pewno nim nie jest
jeżeli chodzi o zapłon to autko na gazie chodzi bez za rzutu. czujnik sprawdziłem temp. i wygląda na dobry. może jakieś inne propozycje co by to mogło by być. Proszę pomóżcie!
[ Dodano: 24 Lis 2007 16:31 ]
z tego co mi wiadomo to silnik krokowy jest w przepływomierzu, chyba że się mylę. W NZ-tach silnik jest sterowany praktycznie przepływomierzem. Nie wiem gdzie by mógł by być silnik krokowy w NZ-cie
[ Dodano: 24 Lis 2007 16:31 ]
z tego co mi wiadomo to silnik krokowy jest w przepływomierzu, chyba że się mylę. W NZ-tach silnik jest sterowany praktycznie przepływomierzem. Nie wiem gdzie by mógł by być silnik krokowy w NZ-cie
dzidek-85
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
sciagnij przewod paliwowy z listwy wtryskowej i zobacz jak mocno z niego leci paliwo po przekreceniu kluczyka-najlepiej zrobic to w 2 osoby i podlozyc jakos butelke.
Na listwie wtryskowej od strony rozrzadu jest regulator cisnienia paliwa-sprawdz czy nie spadl z niego cienki jasny wezyk. Moze masz uszkodzony ten regulator-nie mam pojecia jak go sprawdzic
[ Dodano: 26 Lis 2007 17:52 ]
rozumiem ze na
lpg jest wszystko ok, problem wystepuje tylko na paliwie
Na listwie wtryskowej od strony rozrzadu jest regulator cisnienia paliwa-sprawdz czy nie spadl z niego cienki jasny wezyk. Moze masz uszkodzony ten regulator-nie mam pojecia jak go sprawdzic
[ Dodano: 26 Lis 2007 17:52 ]
rozumiem ze na
lpg jest wszystko ok, problem wystepuje tylko na paliwie
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
Wiec już mowie o mialem to samo tylko ze w vento 1.8 z gazem.
U mnie byla to sonda a konkretnie jeden kabelek od niej nie łaczył...
A można jeszcze sprawdzić autko w prosty sposób. Jak bedziesz mial tak jak opisaleś. Zgaś auto i odepnij akumulator na 4-5 minut a potem go zalacz i zapalaj na benzynie. Za 2 razem powinno zapalic. Odpisz mi co i jak. Aha dlugo masz autko?
U mnie byla to sonda a konkretnie jeden kabelek od niej nie łaczył...
A można jeszcze sprawdzić autko w prosty sposób. Jak bedziesz mial tak jak opisaleś. Zgaś auto i odepnij akumulator na 4-5 minut a potem go zalacz i zapalaj na benzynie. Za 2 razem powinno zapalic. Odpisz mi co i jak. Aha dlugo masz autko?
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
na lpg jest wszystko w porządku problem pojawia się tylko na paliwie.
jeżeli chodzi o sondę to która to ma być sonda lambda przy ukł. wydechowym ??
autko mam 2 lata.
a co z tą druga pompką paliwa ? gdzie ona się znajduje i jakie ma zadanie ?? bo według mnie to jest zbędny element.
i co jest silnikiem krokowym w silniku typu NZ i gdzie się on znajduje ??
jeżeli chodzi o sondę to która to ma być sonda lambda przy ukł. wydechowym ??
autko mam 2 lata.
a co z tą druga pompką paliwa ? gdzie ona się znajduje i jakie ma zadanie ?? bo według mnie to jest zbędny element.
i co jest silnikiem krokowym w silniku typu NZ i gdzie się on znajduje ??
dzidek-85
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
musza byc 2 pompy bo na jednej bedzie za slabe cisnienie- jezeli zabraklo ci kiedys benzyny i jezdziles na LPG to moze siadla ci wlasnie ktoras z pomp.
Sonda lambda jest w katalizorze, przewod do niej zobaczysz patrzac miedzy silnikiem a podszybiem, O ile pamietam jest to biala kostka z 3 przewodami.
Jezeli to sonda to mozesz odlaczyc akumulator-nie wiem czy 3 min pomoga, ja odlanczam na cala noc jezeli chce skasowac bledy w komputerze. Jak odlaczysz akumulator to odepnij kostke od sondy (znajduje sie przy silniku a nie przy sondzie) i wtedy po jakims czasie jak juz sie skasuja bledy odpal samochod. Bez sondy bedzie chodzil. Ja mam strumienice za katalizatora i mam wywalona sonde i chodzi mi bez niej bez zarzutow.
Moze byc tez tak ze samo skasowanie bledow w kompie ci pomoze bo czasami jak jest zle ustawiona emulacja sondy lambda to komp zbiera zle informacje jak jezdzisz na gazie i przerabia mape od wtryskow tak ze zalewa silnik jezdzac na benzynie
[ Dodano: 27 Lis 2007 13:36 ]
w twoim silniku nie ma silniczka krokowego. Silnik krokowy sluzy do regulacji biegu jalowego a tu do tego jest zwykla srubka do regulacji przepustnicy. Przeplywomierz podaje tylko informacje do komputera o ilosci zasysanego powietrza i o jego temperaturze
[ Dodano: 27 Lis 2007 13:38 ]
najpierw odepnij aku na noc i rano odpal na samej benzynie i zobacz czy pomoglo, dopiero pozniej wez sie za sonde
Sonda lambda jest w katalizorze, przewod do niej zobaczysz patrzac miedzy silnikiem a podszybiem, O ile pamietam jest to biala kostka z 3 przewodami.
Jezeli to sonda to mozesz odlaczyc akumulator-nie wiem czy 3 min pomoga, ja odlanczam na cala noc jezeli chce skasowac bledy w komputerze. Jak odlaczysz akumulator to odepnij kostke od sondy (znajduje sie przy silniku a nie przy sondzie) i wtedy po jakims czasie jak juz sie skasuja bledy odpal samochod. Bez sondy bedzie chodzil. Ja mam strumienice za katalizatora i mam wywalona sonde i chodzi mi bez niej bez zarzutow.
Moze byc tez tak ze samo skasowanie bledow w kompie ci pomoze bo czasami jak jest zle ustawiona emulacja sondy lambda to komp zbiera zle informacje jak jezdzisz na gazie i przerabia mape od wtryskow tak ze zalewa silnik jezdzac na benzynie
[ Dodano: 27 Lis 2007 13:36 ]
w twoim silniku nie ma silniczka krokowego. Silnik krokowy sluzy do regulacji biegu jalowego a tu do tego jest zwykla srubka do regulacji przepustnicy. Przeplywomierz podaje tylko informacje do komputera o ilosci zasysanego powietrza i o jego temperaturze
[ Dodano: 27 Lis 2007 13:38 ]
najpierw odepnij aku na noc i rano odpal na samej benzynie i zobacz czy pomoglo, dopiero pozniej wez sie za sonde
vw
Jeżeli byłaby uszkodzona gumowa rura miedzy przepustnicą a filtrem pow to na gazie raczej nie chodziłby i by klapka bezpieczenstwa od gazu strzelala bynajmniej u mnie tak jest w NZ00... Miałem kiedyś taki problem co Twój .. tylko że mi przerywal bardziej ale nie gasł. Jak się okazało był to regulator cisnienia wtrysku paliwa montowany na listwie wtryskowej (przeciekał delikatnie). Może tez byc cos nie tak z komputerem.. (bo na gazie jak masz stara instalacje tak jak ja to nie trzeba komputera i tak pali).. albo może zapieczone wtryski ? nie wiem specjalnym mechanikiem tez nie jestem
najpierw odpiłem sondę i nic nie pomogło, następnie zresetowałem komputer i też żadnego efektu to nie przyniosło. Z regulatora nic nie widać żeby coś ciekło, a jeżeli chodzi o wtryskiwacze to jak autko kupiłem 2 lata temu to one wcześniej przez 5 lat nie miało paliwa w baku ale jak zacząłem go karmić to chodził bez zarzutu, aż do momentu kiedy mi się zaczęło dziać coś takiego, więc wtryskiwacze to raczej nie będą. do paliwa zawsze dodawałem preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i nie słychać żeby któryś był nie sprawny. tak z ciekawości to ile taki regulator ciśnienia paliwa może kosztować ??
dzidek-85
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
regulator boscha 314 zl, chyba lepiej kupic uzywke.
Tu mozesz sobie posprawdzac ceny http://sklep.intercars.com.pl/
Tu mozesz sobie posprawdzac ceny http://sklep.intercars.com.pl/
Jeżeli miałeś kiedyś strzał na gazie to uszkodzeniu mógł ulec przepływomierz. U kolegi była taka sama sytuacja. Przepływomierz moze być uszkodzony wtaki sposób, że tego nie widać dlatego sprawdź (najlepiej omomierzem) czy następuje zmiana wartości rezystancji przy jednoczesnej zmianie położenia klapy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 232 gości