[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » sob lis 17, 2007 10:35

Witam ja równiez jestem nieszczesliwym posiadaczem pn z szalejacymi obrotami. Dzisiaj sprawdzałem potencjometr przepustnicy czyli to małe urzadzonko po lewej stronie gaznika z 3 pinami i biała okragłą obudowa.
opor mam na 2 i 3 pinie.
W stanie spoczynku gdy go nie przekrecam jest ok 8 ohm i jest to najnizsza rezystancja. Potem rezystancja wzrasta do max ok 170 ohm tyle ze to 170 ohm jest przy przekreceniu potencjometru o ok 1/3 obrotu. Potem nie ma zadnej rezystancji.
Czy to wina potencjometra?
Dodam ze te wszystkie wartosci podane sa dla potencjometru całkiem wyciagnietego. moze te wartosci wpowinienem mierzyc na gazniku?
Jesli tak to gdzie taki moge kupic i ile moze cos takiego kosztowac?
Moze ma ktos z Was taki czujnik na sprzedaz?
Bardzo prosze o szybka rade. Pozdrawiam i z góry dziekuje
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 15:05 przez puzon_16, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 17, 2007 17:12

puzon_16, potencjometr do wymiany.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » sob lis 17, 2007 19:08

A gdzie takie cudo dostane? I ile moze to kosztowac?



Awatar użytkownika
VJARON
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr lis 29, 2006 21:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: Corrado G60
Golf II Country
Golf III GTI
Silnik: PG
Kontakt:

Post autor: VJARON » ndz lis 18, 2007 15:07

potencjometr przepustnicy

Obrazek
całkowita oporność - 1,4 do 2,6 kOhm mierzone między końcówką 1 i 3
między końcówką 2 i 3 wartość ta, w czasie kręcenia potencjometrem, powinna sie zmieniać liniowo w podanym zakresie

co do kupna to trzeba szukać, ale z tym ciężko, nowy chyba da się jeszcze zamówić w serwisie,
jest jeszcze allegro, e-bay, szrot i kupno całego gaźnika :bajer:


[img]https://images23.fotosik.pl/121/10f16e6fbd75de07.jpg[/img]
Dalej mam tego golfa :) ale teraz zbieram na G :D

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » wt lis 20, 2007 15:34

Tragedia głupi malytki czujniczek kosztuje od 200 zł w góre a 500 w aso.
Mam inny pomysl i prosze mnie poprawic jesli sie myle:
Po prostu poodłaczałbym nastawnik przpustnicy- biała gruszka która dodaje sama gazu, potencjometr a reszte zostawiłbym wszystkie podcisnieniowe wezyki poodłaczałbym i zatkał.
Jezdze tylko i wyłacznie na gazie- benzyna tylko odpalam jak sie buntuje na gazie wiec wydaje mi sie ze nie powinno byc problemów.
Ta klapka u góry zajmuje sie ssaniem wiec powinna sie włąsciwie zachowywac.
Przelot 2 przpustnicy nie zmieniłby sie bo działa i tak podcisnieniowo.
Obroty wolne ustawiłbym srubka.
Co o tym myslicie?
Jesli nie zda to egaminu to z jakiego powodu?



Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aszmul » wt lis 20, 2007 16:21

Jak odlaczysz nastawnik przepustonicy to chyba nie odpalisz silnika a jezeli to z wielkim trudem (z tego co pamietam bo to sprawdzalem, ale moge sie mylic). Nastewnik rpzepustnicy musi byc podpiety bo wystepuje petla sprzezenia zwrotnego - wartos potencjomteru wbudowangeo w nastwnik przepustnicy jest podawana do komputera. Generlanie tak sie nie da. Ludzie jak nie chcieli juz uzywac nastawika tylko swoje patenty wykrecali go i przykrecali w innej czesci komory, ale zostawal podpiety. Ustawiali jakos wysuniecie trzpienia - eksperymentalnie - zeby samochod mniej palil. Jelsi sie myle to poprawiajcie.



Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » wt lis 20, 2007 16:31

A czy da sie np zamiast potencjometru wlutowac opór stały -np te 2 ohm? wtedy nastawnik nie szalałby?
Drugie pytanko:
czy 2 przpustnica powinna byc luzna? bo u mnie ma przeswit ok 1-2 mm



Awatar użytkownika
VJARON
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr lis 29, 2006 21:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: Corrado G60
Golf II Country
Golf III GTI
Silnik: PG
Kontakt:

Post autor: VJARON » wt lis 20, 2007 16:43

puzon_16 pisze:Po prostu poodłaczałbym...
Dobra, :bajer:
są dwa elementy za pomocą których komputer steruje gaźnikiem.
1. Nastawnik przepustnicy - ma dwa elektrozaworki i potencjometr.
eletrozaworki odcinają i puszczają podciśnienie, dzięki czemu trzpień nastawnika się wysuwa albo chowa. (reguluje w ten sposób wolne obroty!!!)
potencjometr określa położenie trzpienia i podaje do komputera.
2. Nastawnik przesłony wstępnej(górna klapka), jest sterowany silniczkiem krokowym!!! (odpowiada za dopływ właściwej ilości powietrza, czyli skład mieszanki, oraz ssanie)
Dodatkowo jest potencjometr przepustnicy, który podaje dla komputera jej położenie

Można odłączyć to całe ustrojstwo, ale
- wtedy może zgłupieć komputer, bo nie ma czym sterować.
- trzeba ręcznie ustawić i zablokować wolne obroty.
- i górna klapka odpowiadająca za dopływ powietrza i regulująca tym samym skład mieszanki musiałaby być ustawiona na jakieś stałe położenie.
- tym samym przez zablokowanie klapki zostanie zablokowane ssanie, więc trzeba by wymyślić jakąś regulację.
Jeżeli już to jakoś zrobisz to po co ci komputer??? Wstaw sobie mechaniczny podciśnieniowy aparat zapłonowy z przerywaczem i wywal kompa :grin:
:okej:
Dla mnie to już lepiej swap na webera zrobić.
więc powodzenia :smoke:
puzon_16 pisze:A czy da sie np zamiast potencjometru wlutowac opór stały -np te 2 ohm?
Potencjometr dlatego jest potencjometrem, bo da się regulować jego wartość!!!
Dokładnie to zmienia swoją rezystancję liniowo w zależności od położenia przepustnicy
nie da się żadnego oporu stałego wlutować
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 17:23 przez VJARON, łącznie zmieniany 3 razy.


[img]https://images23.fotosik.pl/121/10f16e6fbd75de07.jpg[/img]
Dalej mam tego golfa :) ale teraz zbieram na G :D

Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aszmul » wt lis 20, 2007 23:06

Wiecie moze, ktory to jest przekaznik od komputera? I co na schemacie oznacza ten taki jakby zakreskowany rezystor podpisany "10"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
VJARON
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr lis 29, 2006 21:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: Corrado G60
Golf II Country
Golf III GTI
Silnik: PG
Kontakt:

Post autor: VJARON » śr lis 21, 2007 08:15

Aha,
To mi wygląda na bezpiecznik, na pewno nie rezystor.
Ostatnio zmieniony śr lis 21, 2007 08:17 przez VJARON, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]https://images23.fotosik.pl/121/10f16e6fbd75de07.jpg[/img]
Dalej mam tego golfa :) ale teraz zbieram na G :D

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » czw lis 22, 2007 13:50

Witam ponownie. Szukałem i znalazłem przyczyne szalejacych obrotów- jest to przesłona rozruchowa- na benzynie skacze cały czas przez co powoduje wachania 800-2000 obr. rezystancja na stykach silniczka przesłony 2 ohm . powinno byc do 1.7 ale wydaje mi sie ze to w granicy błedu. Co moze byc przyczyna szalenstwa przesłony?, Dodam ze silnik ma problemy z paleniem gdy jest zimny, Potencjometr o którym wczesniej pisałem wydaje sie byc jednak ok.



Awatar użytkownika
VJARON
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr lis 29, 2006 21:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: Corrado G60
Golf II Country
Golf III GTI
Silnik: PG
Kontakt:

Post autor: VJARON » czw lis 22, 2007 17:03

przesłona rozruchowa inaczej przesłona wstępna i tak jest nazywana w dokumentacji, (oczywiście mówimy tu o tej górnej klapce)

Otwiera ją silniczek krokowy, odpowiada między innymi za ssanie
Silniczkiem krokowym steruje oczywiście komputer :bajer:

Więc jak ci źle pracuje to znaczy że masz zwalony silniczek albo komputer, ale raczej silniczek :grin:

[ Dodano: 22 Lis 2007 16:17 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lis 22, 2007 17:06 przez VJARON, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]https://images23.fotosik.pl/121/10f16e6fbd75de07.jpg[/img]
Dalej mam tego golfa :) ale teraz zbieram na G :D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 22, 2007 17:29

No nie do końca, bo komputer steruje przesłoną na podstawie informacji z czujników - jeżeli ma błędne informacje, to błędnie steruje przesłoną. Tak więc uszkodzony może być równie dobrze któryś z czujników. To, że przesłona się wychyla itd. to tylko świadczy o tym, że jej napęd jest sprawny, a jej wychylanie się jest skutkiem usterki, a nie przyczyną.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » czw lis 22, 2007 18:09

a nie wiecie na który z czujników zwrocic szczegolna uwage?
Swoja droga to juz brakuje mi sil do tego auta. wszysktko inne jest w super stanie a ten gaznik daje mi tak popalic od 2 lat ze siwieje w wieku 22:)
Myslalem zeby dac do regeneracji- koszt 400 zł na allegro- i wydaje mi sie swiety spokoj bo rok gwarancji. Co o tym myslicie?
A i jeszcze jedno. Jak sie czysci filterek w nastawniku przepustnicy- pytam bo ten zaworek u góry powinien wydmuchiwac powietrze- a nic z niego nie leci ani nic nie wciaga. sam nastawnik jest wydaje mi sie sprawny- moge go wcisnac o okolo 1.5cm ale z trudem
odkreca sie ta nasadke z góry czy mozna podwazyc?
i jeszcze jedno- czu [rzepustnica 2 przelotu powinna byc cały czas otwarta? bo u mnie jest przynajmniej przy wyciagnietym gazniku uchylona o jakies 1.5 mm.
Ostatnio zmieniony czw lis 22, 2007 18:20 przez puzon_16, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 324 gości