Witam
Jeżdżę golfen IV z 2000 roku. Silnik AKL 1595, 74kw.
Mam z nim taki problem:
Z reguly po przejechaniu rano 3 km (po poludniu ok 10km- czasem wczesniej) auto zaczyna sie dlawic. Obroty zaczynaja skakac i ciezko jest nim nawet ruszyc spod swiatel, albo przyspieszyc w czasie jazdy ... Zauwazylam ze jak obroty skacza - reflektory zaczynaja mrugac, auto nie reaguje na zwiekszenie obrotow, spod auta slychac pojedyncze gluche metaliczne dzwieki.
Raz nawet zdazylo sie ze silnik zgasl (w czasie jazdy). Czasami pomaga wylaczenie silnika i ponowne odpalenie, w miare uplywu czasu - i ten manewr nie przynosi rezultatow.
Wizyty w serwisie nie przynoszą trwalych efektow (skasowanie bledow komputera pomaga na 3 m-ce - pozniej problem wraca, a w miare uplywu czasu skakanie auta jest coraz wieksze i trudniejsze do opanowania).
W serwisie bylo juz zrobione: wymiana swiec, czyszczenie przepustnicy, wymiana termostatu, czujnika 4stykowego, przekaznika pompy paliwa, wymiana uszczelek kol.ssacego.
Diagnostyka silnika: usterka 00525 028 Sonda lambda G39 zwarcie z potencjalem plus usterka sporadyczna oraz usterka 00537 018 uklad regulacji lambda gorna wartosc skrajna usterka sporadyczna.
W warsztacie twierdza ze trzeba wymienic przepustnice (koszt ok 1500zl). i ze na pewno skakanie nie jest spowodowane usterka lambdy.
Czy ktos z Was spotkal sie z takim problemem? Mozecie cos doradzic? Jezeli to jest wina przepustnicy - ok, ale boje sie ze to nie pomoze, a kasy mi nie zwroca...
Szarpanie, skaczące obroty i dławienie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
olgasw: jak ja mialem uszkodzona lambde to silnik nierowno pracowal, jak mu dalem gazu to szarpalo nim itp
Wiec jak lambda jest uwalona to bym ja wymienil a jak to nie pomoze to dopiero dalej bym szukal problemu.
Acha i ja tez tak mialem ze wszystko zaczynalo sie dopiero po rozgrzaniu silnika, jak przejechalem pare km....
Wiec jak lambda jest uwalona to bym ja wymienil a jak to nie pomoze to dopiero dalej bym szukal problemu.
Acha i ja tez tak mialem ze wszystko zaczynalo sie dopiero po rozgrzaniu silnika, jak przejechalem pare km....
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Będę sprawdzać wszystko po kolei.
Oczywiście jak znajdziemy rozwiązanie tej zagadki - nie zapomnę się nim podzielić.
[ Dodano: 23 Lip 2008 17:59 ]
No więc wyszło tak:
Golfa już nie mam (sprzedany, ale nadal w rodzinie), ale przed sprzedażą oddaliśmy go do warsztatu.
Gość specjalizuje się w VW. Wymienił kilka rzeczy. Między innymi jakąś część od powietrza (pompy powietrza?). Razem z robocizną za całość wziął 400 zł ... i jak na razie nie przerywa...
Może komuś przyda się ta informacja...
Będę sprawdzać wszystko po kolei.
Oczywiście jak znajdziemy rozwiązanie tej zagadki - nie zapomnę się nim podzielić.
[ Dodano: 23 Lip 2008 17:59 ]
No więc wyszło tak:
Golfa już nie mam (sprzedany, ale nadal w rodzinie), ale przed sprzedażą oddaliśmy go do warsztatu.
Gość specjalizuje się w VW. Wymienił kilka rzeczy. Między innymi jakąś część od powietrza (pompy powietrza?). Razem z robocizną za całość wziął 400 zł ... i jak na razie nie przerywa...
Może komuś przyda się ta informacja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 247 gości