czujnik temperatury a wskaźnik temperatury
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 10:24
- Lokalizacja: poznań
czujnik temperatury a wskaźnik temperatury
Witam!
mam problem ze wskazaniem temperatury w moim mk3 1.8AAM. Wskaźnik temperatury praktycznie wogóle się nie podnosi. Podłączył mi kumpel autko do kompa i stwierdził że czujnik odczytuje dobrą temperaturę tylko wskaźnik źle pokazuje- mianowicie na kompie było np. 97C, wentylator sie załączył a wskaźnik ledwo sie wychylił.
przeglądam posty i nie mogę znaleźć nic na temat tego konkretnego silnika
moje pytanie jak to jest w tym silniku, czy są dwa czujniki temperatury-jeden daje sygnał do kompa a drugi do wskaźnika na desce czy jest może tylko jeden czujnik i wtedy sam wskaźnik mi nie działa?
dzięki z góry za pomoc
mam problem ze wskazaniem temperatury w moim mk3 1.8AAM. Wskaźnik temperatury praktycznie wogóle się nie podnosi. Podłączył mi kumpel autko do kompa i stwierdził że czujnik odczytuje dobrą temperaturę tylko wskaźnik źle pokazuje- mianowicie na kompie było np. 97C, wentylator sie załączył a wskaźnik ledwo sie wychylił.
przeglądam posty i nie mogę znaleźć nic na temat tego konkretnego silnika
moje pytanie jak to jest w tym silniku, czy są dwa czujniki temperatury-jeden daje sygnał do kompa a drugi do wskaźnika na desce czy jest może tylko jeden czujnik i wtedy sam wskaźnik mi nie działa?
dzięki z góry za pomoc
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czujnik od temperatury umieszczony w króćcu głowicy jest cztero pinowy. Co znaczy że w tym czujniku są dwa osobne, jeden od sterowania ECU, drugi od licznika. Więc albo ta skladowa od licznika jest wadliwa (bardzo częsta sprawa w nieoryginalnych czujnikach) albo uszkodzony jest licznik. Zakladając że winny jest czujnik to wymiana na sprawny załatwi sprawę. Taniochy nie kupuj. A sprawdzenie czujnika żeby nie pchać się nipotrzebnie w koszty jest o tyle problemem, że nigdzie nie znalazłem norm oporów przy danej temperaturze. Napiszę tylko że w moim aucie (czujnik z żólą obwódką) opory skladowej od licznika są okolo połowe mniejsze niż opory skladowej od ECU.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wentylator wlacza oddzielny czujnik w chlodnicy
drugi czujnik odpowiada za podawanie temp do sterownika oraz do wskaznika (przy czym sa to dwa osobne pomiary... jeden moze byc ok a drugi nawala...), jest to czujnik z zotym paskiem kolo bloku silnika (tam w kroccu)
[ Dodano: 20-11-2007, 21:48 ]
heh, pisalismy w tym samym czasie
drugi czujnik odpowiada za podawanie temp do sterownika oraz do wskaznika (przy czym sa to dwa osobne pomiary... jeden moze byc ok a drugi nawala...), jest to czujnik z zotym paskiem kolo bloku silnika (tam w kroccu)
[ Dodano: 20-11-2007, 21:48 ]
heh, pisalismy w tym samym czasie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ano co do minuty. Może ktoś (i ja też) pomierzymy dokładnie opory na pinach czujnika od licznika zależnie od temperatury i zamieścimy to gdzieś na forum. Przyda się bo ten problem już n-ty raz się pojawia. A może ktoś ma te normy jednak?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Znalazłem takie:Paweł Marek pisze:norm oporów przy danej temperaturze
Sprawdź między 1 i 3 pinem:
20C- 2250-3000 ohm
30C - 1500-2000 ohm
40C - 1000-1500 ohm
60C - 550 -670 ohm
80C - 275 - 375 ohm
Pozdrawiam.
[ Dodano: 20 Lis 2007 22:01 ]
Dodam, że praktycznie dla wszystkich silników VW są niemal identyczne przedziały różniące się max kilka % dla diesli i benzyniaków, dla silników starszych i nowszych, orientacyjnie można sprawdzić więc każdy czujnik. (kiedyś w kilku tematach wrzuciłem tablkę, ale teraz przepisałem, nie chciało mi odszukiwac starych postów). Te co wrzuciłem są dla AAM'a.
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie o to chodzi, to są normy dla czujników temepratury plynu i powietrza sterujących ECU. A mnie chodzi o wartości skladowej czujnika dla licznika. jak napisałem wyżej są circa pól mniejsze jak te co podałeś.Grzesiekk1982 pisze:Znalazłem takie:
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
aaa, juz czaję. A wiesz może na których pinach je mierzyc?Paweł Marek pisze:A mnie chodzi o wartości skladowej czujnika dla licznika
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 23:18 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie pamiętam teraz numerow. Ale latwo ustalić doświadczalnie. Dwa od ecu dwa od licznika. Pomiędzy jedną a drugą parą niema przejścia, więc przy pomyłce omomierz wskaże opór nieskończony
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 10:24
- Lokalizacja: poznań
ok, szybki odzew panowie za który narazie dziekuję no i punkciki będą:-)
a moje pytanie, go czytałem gdzieś o tym, że sam wskaźnik mogę sprawdzić odłaczając wtyczkę- chyba od czujnika, następnie trzeba połączyć piny i jeśli wskaźnik jest ok to wskazówka powinna się wychylić... prawda to??
bo w ten sposób bym wiedział czy sam wskaźnik czy cały czujnik...
a moje pytanie, go czytałem gdzieś o tym, że sam wskaźnik mogę sprawdzić odłaczając wtyczkę- chyba od czujnika, następnie trzeba połączyć piny i jeśli wskaźnik jest ok to wskazówka powinna się wychylić... prawda to??
bo w ten sposób bym wiedział czy sam wskaźnik czy cały czujnik...
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Spoko, więc jeśli do ECU mierzymy na 1 i 3 to zostają tylko 2 i 4 Trzeba pomierzyć.
[ Dodano: 20 Lis 2007 22:53 ]
[ Dodano: 20 Lis 2007 22:53 ]
Słyszałem to o wskaźniku paliwa. Można spróbować połączyć 2 i 4, opór zbiożony do zera, będzie oznaczał temp dążącą do nieskończoności Można spróbować na ułamek sekundy, a 2 osoa niech siedzi w samochodzie i sprawdzi jak się wychyli. Albo użyć rezystorka coby nic nie napsućmichal_niedzw. pisze:chyba od czujnika, następnie trzeba połączyć piny i jeśli wskaźnik jest ok to wskazówka powinna się wychylić... prawda to??
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 23:47 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
wskazniki wychylaja sie powoli wiec nie powinno sie nic stac z wskaznikiem
[ Dodano: 21 Lis 2007 08:52 ]
a mozna by sie jeszcze pobawic tak ze zamiast czujnika podlaczyc potencjometr i regulowac tak aby sciagnac wykres temperatury, tylko teraz kwestia jak VW przykladalo sie do wykonania wskaznikow jaka maja tolerancje bledu skali, przynajmniej 5 odrebnych pomiarow by sie przydalo
[ Dodano: 21 Lis 2007 08:52 ]
a mozna by sie jeszcze pobawic tak ze zamiast czujnika podlaczyc potencjometr i regulowac tak aby sciagnac wykres temperatury, tylko teraz kwestia jak VW przykladalo sie do wykonania wskaznikow jaka maja tolerancje bledu skali, przynajmniej 5 odrebnych pomiarow by sie przydalo
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
w ogóle sie nie przykładało, bo te wskaźniczki to straszne badziewie..T.O.B.I. pisze:tylko teraz kwestia jak VW przykladalo sie do wykonania wskaznikow jaka maja tolerancje bledu skali,
ale jest możliwość drobnej korekcji po wyjęciu wskaźnika, mnie udało się ustawić idealnie, fakt ,że zajęło mi to trochę..
Nigdzie nie ma ja też nie mogłem znaleźć rezystancji dla pinów 2 i 4 wszędzie podają tylko dla sterownikaPaweł Marek pisze:nie o to chodzi, to są normy dla czujników temepratury plynu i powietrza sterujących ECU. A mnie chodzi o wartości skladowej czujnika dla licznika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 73 gości