pompa paliwowa czy turbina nawala?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

devil000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 15:11
Lokalizacja: londyn

pompa paliwowa czy turbina nawala?

Post autor: devil000 » ndz lis 18, 2007 17:28

witam mam problem typu chwilowego jakby odciecia mocy na 1 sekunde w roznych zakresach obrotow w moim golfie 1.9 tdi 115 km pocz czym silnik wraca do normlnej pracy wystepuje tak zwane szarpnieice czy wiecie drodzy forumowicze fachowcy czym to moze byc spowodowane pompa paliwowa czy turbina stawiam takie pytanie do rozwazenia
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 13:25 przez devil000, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » ndz lis 18, 2007 18:31

Dzieje się to zawsze? Czy może jak masz mało paliwa?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 18, 2007 19:30

Witam.
AJM ma pompowtryskiwacze, pompa odpada. Samo w sobie turbo raczej nie, jakby padło to by całkiem osłabł. Ja stawiam na sterowanie turbiny- zawór N75?
Jak N75 nawali całkiem to silnik przechodzi w tryb awaryjny (traci moc i odzyskuje po restarcie), ale może się podwiesza na chwilę czy coś w tym rodzaju. Ja mam inny silnik, inaczej sterowanie turbiną jest w nim rozwiązane, ale mialem objawy szarpania przy przyspieszaniu pow 2500 obr (tracił moć co pół sekundy, na pół sekundy, ale w notlauf nie wpadł). Wymieniłem i od razu było OK.
U Ciebie zaworek jest inny ale objawy są zazwyczaj podobne.
Pozdrawiam.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » ndz lis 18, 2007 19:38

Grzesiekk1982 pisze:Witam.
AJM ma pompowtryskiwacze, pompa odpada. Samo w sobie turbo raczej nie, jakby padło to by całkiem osłabł. Ja stawiam na sterowanie turbiny- zawór N75?
Jak N75 nawali całkiem to silnik przechodzi w tryb awaryjny (traci moc i odzyskuje po restarcie), ale może się podwiesza na chwilę czy coś w tym rodzaju. Ja mam inny silnik, inaczej sterowanie turbiną jest w nim rozwiązane, ale mialem objawy szarpania przy przyspieszaniu pow 2500 obr (tracił moć co pół sekundy, na pół sekundy, ale w notlauf nie wpadł). Wymieniłem i od razu było OK.
U Ciebie zaworek jest inny ale objawy są zazwyczaj podobne.
Pozdrawiam.
lub przepływka

zdiagnozować dynamicznie trzeba


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » ndz lis 18, 2007 19:38

devil000, przeciez juz zakladales jeden temat :) to po co 2

Ja pozoztaje przy moejj kwesti ze turbo odpada i jest to coś z dawkowaniem paliwa


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 18, 2007 19:46

misiekemeryt160 pisze:i jest to coś z dawkowaniem paliwa
hmmm
devil000 tak przy okazji zapytam... filtr paliwa kiedy ostatni raz był wymieniany? Skrajnie zasyfoiny może też przyblokować, szególnie zimą.... Nie wiem jak o auta dbają Brytyjczycy (bo pewnie od nich kupiłeś), ale Włosi to potrafią kilkanaście lat jeździć na fabrycznym...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » ndz lis 18, 2007 20:11

temat zaczybna sie powtarzac bo o tym wszystkim pisane juz było.


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 18, 2007 20:26

faktycznie jest http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1511332#1511332
devil000, sprawdź to wszystko co narazie mamy, a następnie kontynuuj :bigok:
Pozdrawiam.



devil000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 15:11
Lokalizacja: londyn

Post autor: devil000 » ndz lis 18, 2007 21:47

dzieki chlopaki za cenne rady filtr wymieniany byl 5 tys km temu zawsze mam zbiornik pelny
Grzesiekk1982 pisze:Jak N75 nawali całkiem to silnik przechodzi w tryb awaryjny
a co do tego podwieszania myslisz ze zawor n 75 moglby sie podwieszac czy jak juz kleknie to na cacy i wtedy mozna mowic o trybie awaryjnym bo czytalem ze chlopaki mieli problem z przechodzieniem w tryb awaryjny ale to nie to co u mnie sie dzieje.

kolega ma komputer boscha sugerujecie zeby sie podpiac i wtedy diagnozoawc dokladnie problem
w kazdym badz razie jak juz bede wiedzial to opisze ten problem na forum bo moze sie przydac komus innemu a wiecie jak z mechanikami bywa jak zaczna wymieniac to konca kosztow nie widac a powiedzcie mi jaki test trzeba przeprowadzic na komputerze zeby wykryc usterke z gory dzieki za odp

[ Dodano: 18 Lis 2007 20:53 ]
i jeszcze jedno czy powodem moze byc tez zabrudzenie kierowniczek w turbo czy to raczej odpada. wiecie moze ile taki zaworek n75 albo przeplywomierz kosztuje
Grzesiekk1982 pisze:Ja mam inny silnik, inaczej sterowanie turbiną jest w nim rozwiązane, ale mialem objawy szarpania przy przyspieszaniu pow 2500 obr (tracił moć co pół sekundy, na pół sekundy, ale w notlauf nie wpadł). Wymieniłem i od razu było OK
co do tego grzechu to u mnie sa te same objawy jakie ty miales dokladnie to samo sie dzieje wiedz moze to ten zaworek swiruje :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 18, 2007 22:05

Z tego co pamiętam notlauf się włącza po 6 sekundach przeładowania (czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze stale mierzy). Czyli tyle musi trwać nieprawidłowe działanie N75.
devil000 pisze:zeby sie podpiac i wtedy diagnozoawc dokladnie problem
Błędu może równie dobrze nie pokazać, bo po restarcie silnika wszystko działa pooprawnie. Najlepiej test dynamiczny podczas jazdy i przeanalizować zmiany wartości.
Oczywiście o ile wykluczymy przyczynę paliwową (filtr, przewody niskiego ciśnienia). Looknij czy podczas pracy silnika w przezroczystych wężykach nie ma bąbelek powietrza.
Osobiście stawiam jednak na ten zawór.
Pozdrawiam

[ Dodano: 18 Lis 2007 21:10 ]
devil000 pisze:wiecie moze ile taki zaworek n75
kwota między dwu- a trzycyfrową, coś na przełomie (zalezy jaki producent). Oczywiście PLNów, ile funtów to nie wiem :bigok:
devil000 pisze:przeplywomierz kosztuje
Pierurg (dostawca oryginału) nawet 5 stów, BOSCH 250-300, a chińszczyzna nawet 130 zeta, ale ile (albo czy w ogóle) będzie prawidłowo wskazywać to nie wiadomo...

[ Dodano: 18 Lis 2007 21:14 ]
devil000 pisze:co do tego grzechu to u mnie sa te same objawy jakie ty miales dokladnie to samo sie dzieje
No, niezupełnie...
U mnie przy energicznym rozpędzaniu pow 2500 obr turbo jakby przerywało, przyspieszenie się zmieniało (jakby sinusoidalnie :grin: ) 1-2 razy na sekundę, przy czym turbo wydawało dźwięk przypominający ścigajcy radiowóz z wideorejestratorem ;P Ale dawał do końca, tj do swoich 170 kmh.

[ Dodano: 18 Lis 2007 21:16 ]
devil000 pisze:i jeszcze jedno czy powodem moze byc tez zabrudzenie kierowniczek w turbo
nie wydaje mi się...
Ostatnio zmieniony ndz lis 18, 2007 22:21 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 2 razy.



devil000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 15:11
Lokalizacja: londyn

Post autor: devil000 » pn lis 19, 2007 16:45

ok dzieki za info dodam ze u mnie te nie mam problemu z przyspieszaniem tylko wystepuja takiech chwilowe co najwyzej 1 sekundowe zawchania (szrpniecia) i potem znowu samochod wchodzi na obroty bez problemow tylko te szarpniecia sa denerwujace dodam ze dzieje sie tak na wyzszych biegach bo na 1 2 lub 3 biegu nie zauwazylem i dzieje sie jak go wkrecam od mniejszego momentu obrotowego.
zajrze czy nie ma tak jak mowiles jakis pecherykow powietrza i wtedy odpisze :)
i jeszcze jedno skoro mowisz ze
Grzesiekk1982 pisze:Z tego co pamiętam notlauf się włącza po 6 sekundach przeładowania (czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze stale mierzy). Czyli tyle musi trwać nieprawidłowe działanie N75
to u mnie to az tak dlugo nie trwa czyli raczej to mozna odzucic czyli jak wedlug ciebie grechu to ma sie do tego zaworka n75 i gdie go mozna znalez z gory dieki :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 19, 2007 23:06

devil000 pisze:to u mnie to az tak dlugo nie trwa
Tego nie wiadomo, tych 6 sekund przeładowania się nie odczuwa
devil000 pisze:chwilowe co najwyzej 1 sekundowe zawchania (szrpniecia) i potem znowu samochod wchodzi na obroty bez problemow tylko te szarpniecia
, dopiero odczujesz notlaufa.
ale przy ciągnięciu na jednym biegu do 4000 obr te szarpnięcia się powtarzają?
devil000 pisze:n75 i gdie go mozna znalez
Jest np tutaj: http://www.allegro.pl/item267513156_zaw ... szawa.html
Ale sprzedź numer na swoim.
Pozdrawiam



devil000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 15:11
Lokalizacja: londyn

Post autor: devil000 » wt lis 20, 2007 00:32

dzieki za wskazowki jutro sprawdze jeszcze ra jak to dokladnie z tymi szarpnieciami jest cy sie powtarzaja le wydaje mi sie ze sue powtarzaja ale dzisiaj jezdzilem troche po miescie i na nizszych biegach jak ropedzalem tak do 3 tys obrotow to nie czulem tych szarpan wydaje mi sie ze one sie pojawiaja na wyzszym biegu wtedy da to sie bardziej odczuc zrobie jutro test i dokladnie napisze :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 20, 2007 16:30

devil000 pisze:na nizszych biegach jak ropedzalem tak do 3 tys obrotow to nie czulem tych szarpan
Ja również. Pojawiały się na trójce powyżej 3500 obr, a na dwójce to w okolicach max obrotów przed czerwonym polem.
devil000 pisze:wydaje mi sie ze one sie pojawiaja na wyzszym biegu wtedy da to sie bardziej odczuc
U mnie na trasie, na 4, 5 biegu było odczuwalne przy każdym mocniejszym przyspieszeniu.
Sprawdź i napisz.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości