koło zębate pasa rozrządu z wału głównego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
koło zębate pasa rozrządu z wału głównego
Przy wymianie paska rozrządu, stwierdziłem wyrobienie klina koła zębatego pasa rozrządu wału silnika.Wymieniłem go. No i się zaczęło. 1- pękła śruba mocująca koło, uszkodziłem rozrząd, remont głowicy i.t.d. Koło znów miało wyrobiony klin. NAPRAWIŁEM, ZAMONTOWAŁEM. Po miesiącu jazdy, stuki w zawór, złe spalanie. I co? Koło, wyrobiony klin. Doradźcie - kocham ten samochód, ale mam już dosyć. Mamona też się kończy.Założone czwarte koło.I ta niepewność co dalej!!! Silnik 1.9TD
Temat wiele razy poruszany
Wystarczy poszukać TU MASZ WSZYSTKO OPISANE
Zostaje ci wyjęcie wału i regeneracja albo kupienie wału od TDI i wymiana albo poszukać speca co natnie wpust na klin z drugiej strony bądź też przerobi pod kółko od TDI i wyrówna czoło wału. Zębatka nowa , śruba koniecznie nowa wkręcana na klej momentem 90Nm + 90stopni i powinno grać
Zapomniełem dodać że przyczyną jest prawdopodobnie zły montaż lub zużyte duże koło pasowe - może mieć bicie i ciągnie za sobą małe kółko zębate ścinając klin.
Wystarczy poszukać TU MASZ WSZYSTKO OPISANE
Zostaje ci wyjęcie wału i regeneracja albo kupienie wału od TDI i wymiana albo poszukać speca co natnie wpust na klin z drugiej strony bądź też przerobi pod kółko od TDI i wyrówna czoło wału. Zębatka nowa , śruba koniecznie nowa wkręcana na klej momentem 90Nm + 90stopni i powinno grać
Zapomniełem dodać że przyczyną jest prawdopodobnie zły montaż lub zużyte duże koło pasowe - może mieć bicie i ciągnie za sobą małe kółko zębate ścinając klin.
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 15:40 przez wafel190, łącznie zmieniany 1 raz.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Niestety bez wymiany wałka lub bez planowania czoła się nie obejdzie.aldsta pisze:Doradźcie - kocham ten samochód, ale mam już dosyć. Mamona też się kończy.Założone czwarte koło.I ta niepewność co dalej!!! Silnik 1.9TD
Najpierw szukaj zakładu (mechanika ) który potrafi splanować czoło bez wyciagania wału i posiada odpowiedni frez. Ja trafiłem na takiego który mi wymienił wałek ale wtedy koszty ida w góre. Od wymiany mam spokój ( około 30 tys ) i nic sie nie dzieje.
powodzenia
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Cóż mogę pomóc jeśli chodzi o ten przyżąd do planowania to jak pamiętam kosztował 160zł jeśli taki jest to można kupić a póżniej odsprzedać dalej. Kupiec sie znajdzie bo z tym klinem to dużo ludzi ma problem. Koła odrazu nie kupuj bo nie wiadomo czy czasem nie masz dobrego trzeba sprawdzić je na jakiejś maszynie czy ma bicie. Jak będziesz miał już silnik rozebrany to powymieniaj uszczelnienie na wale.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Twardy jeżeli mówisz o frezie do wałów to troszke cena skoczyła FREZ Chyba że masz na myśli jakiś inny wynalazek to podziel sie jak to wygląda i gdzie to kupić w takiej cenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości