Po raz kolejny ja. Posiadany samochód: Seat Ibiza, silnik AFN.
Dzisiaj jadąc na VAG w trasie włączył się tryb awaryjny, obroty spadały, prędkość także.
Na komputerze wykazało błędy jakiegoś zaworu jeśli się nie mylę, błąd wtrysków i coś z immobilizerem.
Gościu mówi, że powodem tego jest przepływomierz, jak również zły kąt wtrysku [przy zmianie rozrządu nie ustawiali mi tego!].
Podczas testów na biegu jałowym proporcje prawidłowe i te z mojego autka były takie same, ale przy gazowaniu właściwe wskazywały ~800mg/ na coś tam [jakaś jednostka] a mój komputer samochodowy przydzielał temu 450 mg. Więc prawie dwukrotnie mniej niż prawidłowy stan.
Sprawdzaliśmy również coś z wtryskiem, i pokazywało ok 2,65 ; 2,66 ; 2,67, a podobno ma być dwa razy więcej.
Proszę znawców o wypowiedzenie się, czy to na bank przepływka i zły kąt wtrysku.
Z góry bardzo dziękuję!
[AFN] Mój wynik VAG'u.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Najpierw ustaw kąt wtrysku, potem diagnoza dynamicznie, masz za duzo błędów, trzeba to eliminować po kolei, bo inaczej wymienisz pół silnika (tzw. metoda ASO). Padnięta przepływka powoduje mulenie się auta w całym zakresie obrotowym, odłącz przepływomierz i pojeździj - jesli nie będzie różnicy to moze być padnięta. W Twoim aucie jest turbina ze zmienną geometrią, częstym powodem łapania trybu awaryjnego są pozapiekane kierownice w turbinie. Ale za nim zaczniesz cokolwiek grzebać ustaw fazy rozrządu. Przepływomierz sprawdza się pod obciązeniem!!!.
Ja stawiam na N75/zapieczone kierownice.
Ja stawiam na N75/zapieczone kierownice.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
No to najpierw biorę się za ten wtrysk, czy wynik 2,65 to jest duży odstęp od normy?
A tak w ogóle może warto by dla siebie kupić odpowiednie kable i samemu sobie diagnozować? Jakie kable będą mi potrzebne i soft? bo tego sporo na allegro jest, a za każdym razem płacić im 70zł za podłączenie to ponos.
Corvax Gdzie te kierownice są? jak się do nich dostać i "odpieczętować"
Dziękuję za pomoc.
A tak w ogóle może warto by dla siebie kupić odpowiednie kable i samemu sobie diagnozować? Jakie kable będą mi potrzebne i soft? bo tego sporo na allegro jest, a za każdym razem płacić im 70zł za podłączenie to ponos.
Corvax Gdzie te kierownice są? jak się do nich dostać i "odpieczętować"
Dziękuję za pomoc.
POWERED BY IBIZA GT TDI
133KM@314Nm
133KM@314Nm
Nie znam wartości - mam to szczeście ze mam dobry warsztat, gdzie mają i VAGa i VASa, co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować, jednak do poprawnej diagnozy sam fejs nie wystarczy - trzeba miec jeszcze doświadczenie. Pamiętaj że sensowną diagnozę i tak robi się pod obciązeniem czyli na 3 biegu przy 3000obr.
Przy sprężarce powinno być ciegno wysterowywane z membrany w gruszce - zobacz czy to w miare lekko chodzi.
Przy sprężarce powinno być ciegno wysterowywane z membrany w gruszce - zobacz czy to w miare lekko chodzi.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
A możesz mi podać jaki interface z jakimi wtykami potrzebuję do swojego samochodu, oraz skąd potem do tego wziąć softCorvax pisze: co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować
Dzięki i tak za te wszystkie wskazówki.
POWERED BY IBIZA GT TDI
133KM@314Nm
133KM@314Nm
http://obd2.pl/obd2/sklep.php?op=subcat ... 1052913026
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 328 gości