Dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gralik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sty 06, 2006 16:36
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu

Post autor: gralik » czw gru 14, 2006 11:36

WITAM DMUCHAWA W MK3 CHODZI TYLKO NA 4 BIEGU NA INNYCH NIE CHODZI, JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA, PROSZĘ O POMOC


Nie krzycz !!! Wyacz capslocka !!!
Ostatnio zmieniony pt cze 29, 2007 20:29 przez gralik, łącznie zmieniany 2 razy.


gralik

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw gru 14, 2006 11:50

Prawdopodobnie zurzył ci się rezystor dmuchawy, który znajduje się przy dmuchawie, ewentualnie może to być problem pokrętła, ale raczej stawian na to pierwsze.


pozdrowienia el Kopyto

Marzena

Post autor: Marzena » czw gru 14, 2006 11:53

miałam podobny problem . nie działała mi dmuchawa na 1 i 2. poszłam do znajomego mechanika i przyznam sie ze nie wiem co on tam zrobił ale to zrobił ;) postaram sie dowiedziec dzisiaj i napisac:)



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw gru 14, 2006 12:10

Wyłączyć zapłon!
Potem należy zdjąć plastik wokół pokręteł od ogrzewania( podważyć srubokrętem,żeby wyskoczył z zatrzasków). Potem trzeba z zdjąć gałkę ciągnąc do siebie. Jak pokręcicie gałką to zobaczycie taka miedzianą blaszkę, ktora kręci się razem z gałką. Koncówka tej blaszki ma kształt takiej falki czy czegoś takiego. Jak się dokładnie przyjrzycie to zobaczycie, że ta koncówka wchodzi pomiędzy miedziane styki które załączają kolejne biegi dmuchawy. Prąd płynie przez tę blaszkę. Należy tę blaszkę podgiąć tak, żeby dobrze łączyła na wszystkich biegach. Włączyć zapłon i sprawdzić czy działa.
Złorzyć wszystko do kupy i voila. Max 5 minut roboty .
Jak to nie zadziała to wtedy szukać innej przyczyny (opornica itp).
Jestem przekonany, że to pomoże.



Awatar użytkownika
gralik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sty 06, 2006 16:36
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Post autor: gralik » czw gru 14, 2006 12:17

SPARDZĘ I NAPISZĘ CZY POMOGŁO

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 11:31 ]
WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA KOLEGI JERZAS POMOGŁO W 100 %. DZIAŁA AŻ MIŁO
JESZCZE RAZ DZIĘKI ZA POMOC :okej:


gralik

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw gru 14, 2006 12:35

Ciesze się, że pomogłem. :)



Awatar użytkownika
zbik83
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 22:22
Lokalizacja: Sosnowiec/Opoczno
Kontakt:

Post autor: zbik83 » wt sty 09, 2007 15:04

No więc tak podpinam sie pod temat ponieważ u mnie jest ten sam problem: a mianowicie nawiew działa tylko na 4 biegu...Niestety myk z podgięciem blaszki nic niepomogło..Więc stąd moje pytanie co może być przyczyną i co robić dalej?? :(



tfktrw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 06, 2007 18:54
Lokalizacja: kłobuck śląskie

Post autor: tfktrw » wt sty 09, 2007 15:16

witam na bank poszedł ci opornik jatak miałem nowy jest dość drogi ale używany kupisz za 30 zł znaidziesz go od strony pasażera w okolicach dmuchawy



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » pt cze 29, 2007 20:06

Mi też działa tylko na 4 biegu, z blaszką kombinowałem i nic. Gdzie dokładnie mogę znaleźć ten cały opornik? wyrzuciłem taki papier od strony pasażera i widzę dmuchawę, ale gdzie dokładnie jest ten opornik? trzeba dmuchawę rozkręcać?


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pn lis 19, 2007 09:32

Też nie mogę znaleść tego opornika wczoraj szukalem i nic.

Jakby ktoś określi na lewo od wywiewu czy w prawo? Jak wyglada ?

PS. Z blaszkami nic nie pomoglo.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn lis 19, 2007 09:37

Ja mysle jednak że to nie to pokrętlo,mam ten sam problem,a wymieniłem juz raz,i nadal jest to samo,chodzi tylko na 3 biegu,także wątpie że to to własnie pokrętło,szukaj przy samej dmuchawie,ja mowił kolega wyżej.
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 09:38 przez czarna małpa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Opornik.

Post autor: zodiak » pn lis 19, 2007 09:40

Szukaj obok dmuchawy takiej kostki jak po prawej stronie na fotce z aukcji.

http://www.allegro.pl/item271834067_wen ... ibiza.html


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pn lis 19, 2007 10:17

Dobra znalazłem http://www.allegro.pl/item266768140_gol ... awny_.html

Teraz pytanie czy to mozna naprawić ?

Czy kupuje się nowe ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn lis 19, 2007 10:28

N fotce z aucji, po prawej stronie zielonego opornika jest bezpiecznik termiczny (taki srebrzysty walec z dwoma wyprowadzeniami). Sprawdź u siebie ten element. Powinien mieć "przejście" przy pomiarze omomierzem. jak nie dysponujesz miernikiem możesz zewrzeć ten element i zobaczyć czy nadmuch ruszy na niższeych biegach. jak ruszy to bezpiecznik termiczny na 100% do wymiany. Zwarcie bezpiecznika zastosuj tylko na chwilę w celu sprawdzenia, nie zwieraj go na stałe !


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 554 gości