1.3 NZ nie pali
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.3 NZ nie pali
Moje Auto: Golf II 1.3 NZ Wersja Medison rocznik 1990
Mam następujący problem, po włączeniu zapłonu nie załącza sie pompa paliwa, po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci ale silnik nie pali.
Pompka paliwa podłączona na krótko pompuje paliwo, przekaźnik pompki też jest sprawny.
Iskra jest, silnika nie zalewa, tak jakby nie załączały się wtryskiwacze.
Problem pojawił się po tym gdy robiona została konserwacja podwozia "barankiem", zostało jeszcze wymienione sprzęgło, ponoć przez odłączenie masy od skrzyni mógł paść komputer, kupiłem drugi i nadal kicha. Dodam jeszcze że wszystkie bezpieczniki są dobre, przed awaria jakieś pół roku czy rok wcześnie zostały wymienione kable od świec, świece, kopułka zapłonowa i palec, filtr paliwa. Samochód od 1,5 roku nie sprawiał żadnych problemów,
błagam o pomoc
Mam następujący problem, po włączeniu zapłonu nie załącza sie pompa paliwa, po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci ale silnik nie pali.
Pompka paliwa podłączona na krótko pompuje paliwo, przekaźnik pompki też jest sprawny.
Iskra jest, silnika nie zalewa, tak jakby nie załączały się wtryskiwacze.
Problem pojawił się po tym gdy robiona została konserwacja podwozia "barankiem", zostało jeszcze wymienione sprzęgło, ponoć przez odłączenie masy od skrzyni mógł paść komputer, kupiłem drugi i nadal kicha. Dodam jeszcze że wszystkie bezpieczniki są dobre, przed awaria jakieś pół roku czy rok wcześnie zostały wymienione kable od świec, świece, kopułka zapłonowa i palec, filtr paliwa. Samochód od 1,5 roku nie sprawiał żadnych problemów,
błagam o pomoc
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
sprawdz bezpiecznik nr 18- jest od pompy
sprawdz czy po zalaczeniu stacyjki pojawia sie naoiecie na pompie paliwa-jest ono tylko przez ok 3 sek, pozniej znika.
Po przekrezeniu kluczyka powinno byc slychac pompe przez ok 3 sek
W MK2 sa 2 pompy paliwa
Bezpiecznik 18 jest rowniez od wtryskow
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:43 ]
przekaznik od pompy o ile pamietam jest niebieski i ma chyba nr 97. Na pewno znajduje sie w gniezdzie nr 12 w skrzynce z bezpiecznikami.
Sprawdz czy na pewno jest sprawny
Wyciagnij go, podepnij napiecie na niego i sprawdz czy na jego stykach jest przejscie - jezeli jest przejscie to przekaznik jest sprawny
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:46 ]
mam schematy ale nie moge ich podeslac bo jest jakis problem w polaczeniu z serwerem, bede probowal je wrzucic ale jak mi sie nie uda to podaj mi swojego maila to ci je podesle.
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:54 ]
moze byc jeszcze taka mozliwosc ze zepsuty jest przekaznik w gniezdzie nr 3- jest on od zasilania komputera. Mozliwe ze jest uszkodzony i objawem tego bedzie to ze nie wlaczaja sie wtryski i pompa, zaplon bedzie dzialal bo jest niezalezny od kompa
Na skrzynce z bezpiecznikami sa umieszczone nr przy kazdym styku od przekaznika.
Przekaznik od kompa w gniezdzie nr 3, mozesz sprawdzic czy podawane jest tam zasilanie
1/85 - masa
3/86 - napiecie ze stacyjki + 12 V
4/30 - + z akumulatora
6/87 - zasilanie na komputer
jezeli wszytsko jest tak jak napisalem to po przekreceniu stacyjki i zwarciu stykow 4/30 i 6/87 powinno byc slychac pompe. Jezeli nie slychac to trzeba sprawdzic przekaznik od pompy, bezpiecznik nr 18 lub styki w gniezdzie nr 12
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:58 ]
gniazdo nr 12-przekaznika od pompy
2/86 - + 12 V ze stacyjki
3/85 - minus podawany z komputera
6/30 - + 12V z akumulatora przez bezpiecznik nr 18
4/87 - zasilanie pompy
Po zwarciu zacisku 6/30 z 4/87 na pompie powinno sie pokazac +12V.
Masa do pompy podlaczona jest na stale
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:17 ]
mozesz jeszcze sprawdzic czy jest zasilanie na zlaczu przy komputerze.
Jak odepniesz kostke, wyciagniesz z niej uszczelke to mozna wyciagnac srodek z kostki.
Na tym elemencie ktory wyjdzie z przewodami sa opisane styki kostki od 1 do 25
Do kostki podpiete jest 13 przewodow
1 - zielony - modul zaplonowy
2 - brazowo zielony - czyjnik temperatury chlodziwa(niebieski czujnik)
4 - czerwono niebieski - przepustnica
5 - czarny cienki - sonda lambda
6 - bialo czarny - przeplywomierz
14- niebiesko bialy - przeplywomierz
15 - niebiesko czerwony - przeplywomierz
19 - niebiesko zolty - przeplywomierz
7 - brazowo bialy - masa
12 - czarny gruby - zasilanie wtryskow minusem z kompa
13 - czarno zolty - zasilanie komputera +12V z przekaznika w gniezdzie nr 3 po przekreceniu kluczyka
20 - czerwono zolty - zasilanie przekaznika w gniezdzie nr 12. Przekaznik od pompy paliwa. Jest on zasilany z komputera za pomoca minusa. Plus jest podawany na przekaznik bezposrednio ze stacyjki.
25 - brazowy - masa
Sprawdz czy na 7 i 25 jest masa
Czy na 13 jest +12V po przekreceniu stacyjki
Wszystkie informacje jaki ci napisalem sa sprawdzone i sam do nich doszedlem.
Tez mialem problem z pompa ale udalo mis ie rozwiazac ten problem- przekladalem przekazniki do innego samochodu i przekaznik od zasilania komputera- gniazdo r3 wsadzilem w inne miejsce- 3 dni szukania przyczyny a wystarczylo znalezc opis na necie z przekaznikami i sprawa byla by rozwiazana
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:18 ]
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:20 ]
jak widzisz udalo sie wrzucic schematy
Mam nadzieje ze docenisz moj wysilek
w razie jakis watpliwosci pytaj - z checia pomoge
sprawdz czy po zalaczeniu stacyjki pojawia sie naoiecie na pompie paliwa-jest ono tylko przez ok 3 sek, pozniej znika.
Po przekrezeniu kluczyka powinno byc slychac pompe przez ok 3 sek
W MK2 sa 2 pompy paliwa
Bezpiecznik 18 jest rowniez od wtryskow
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:43 ]
przekaznik od pompy o ile pamietam jest niebieski i ma chyba nr 97. Na pewno znajduje sie w gniezdzie nr 12 w skrzynce z bezpiecznikami.
Sprawdz czy na pewno jest sprawny
Wyciagnij go, podepnij napiecie na niego i sprawdz czy na jego stykach jest przejscie - jezeli jest przejscie to przekaznik jest sprawny
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:46 ]
mam schematy ale nie moge ich podeslac bo jest jakis problem w polaczeniu z serwerem, bede probowal je wrzucic ale jak mi sie nie uda to podaj mi swojego maila to ci je podesle.
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:54 ]
moze byc jeszcze taka mozliwosc ze zepsuty jest przekaznik w gniezdzie nr 3- jest on od zasilania komputera. Mozliwe ze jest uszkodzony i objawem tego bedzie to ze nie wlaczaja sie wtryski i pompa, zaplon bedzie dzialal bo jest niezalezny od kompa
Na skrzynce z bezpiecznikami sa umieszczone nr przy kazdym styku od przekaznika.
Przekaznik od kompa w gniezdzie nr 3, mozesz sprawdzic czy podawane jest tam zasilanie
1/85 - masa
3/86 - napiecie ze stacyjki + 12 V
4/30 - + z akumulatora
6/87 - zasilanie na komputer
jezeli wszytsko jest tak jak napisalem to po przekreceniu stacyjki i zwarciu stykow 4/30 i 6/87 powinno byc slychac pompe. Jezeli nie slychac to trzeba sprawdzic przekaznik od pompy, bezpiecznik nr 18 lub styki w gniezdzie nr 12
[ Dodano: 15 Lis 2007 20:58 ]
gniazdo nr 12-przekaznika od pompy
2/86 - + 12 V ze stacyjki
3/85 - minus podawany z komputera
6/30 - + 12V z akumulatora przez bezpiecznik nr 18
4/87 - zasilanie pompy
Po zwarciu zacisku 6/30 z 4/87 na pompie powinno sie pokazac +12V.
Masa do pompy podlaczona jest na stale
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:17 ]
mozesz jeszcze sprawdzic czy jest zasilanie na zlaczu przy komputerze.
Jak odepniesz kostke, wyciagniesz z niej uszczelke to mozna wyciagnac srodek z kostki.
Na tym elemencie ktory wyjdzie z przewodami sa opisane styki kostki od 1 do 25
Do kostki podpiete jest 13 przewodow
1 - zielony - modul zaplonowy
2 - brazowo zielony - czyjnik temperatury chlodziwa(niebieski czujnik)
4 - czerwono niebieski - przepustnica
5 - czarny cienki - sonda lambda
6 - bialo czarny - przeplywomierz
14- niebiesko bialy - przeplywomierz
15 - niebiesko czerwony - przeplywomierz
19 - niebiesko zolty - przeplywomierz
7 - brazowo bialy - masa
12 - czarny gruby - zasilanie wtryskow minusem z kompa
13 - czarno zolty - zasilanie komputera +12V z przekaznika w gniezdzie nr 3 po przekreceniu kluczyka
20 - czerwono zolty - zasilanie przekaznika w gniezdzie nr 12. Przekaznik od pompy paliwa. Jest on zasilany z komputera za pomoca minusa. Plus jest podawany na przekaznik bezposrednio ze stacyjki.
25 - brazowy - masa
Sprawdz czy na 7 i 25 jest masa
Czy na 13 jest +12V po przekreceniu stacyjki
Wszystkie informacje jaki ci napisalem sa sprawdzone i sam do nich doszedlem.
Tez mialem problem z pompa ale udalo mis ie rozwiazac ten problem- przekladalem przekazniki do innego samochodu i przekaznik od zasilania komputera- gniazdo r3 wsadzilem w inne miejsce- 3 dni szukania przyczyny a wystarczylo znalezc opis na necie z przekaznikami i sprawa byla by rozwiazana
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:18 ]
[ Dodano: 15 Lis 2007 21:20 ]
jak widzisz udalo sie wrzucic schematy
Mam nadzieje ze docenisz moj wysilek
w razie jakis watpliwosci pytaj - z checia pomoge
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
masz wszytsko opisane.
Po przekreceniu stacyjki przekaznik nr 90 na schemacie-w gniezdzie w samochodzie nr 3- podaje napiecie na komputer.
Masa komputera jest na stale w 2 miejscach, +12V natomiast jest pdawane z przekaznika z gniazda 3.
Mowiac prosciej komp jest zasilany tylko po przekreceniu stacyjki
Po przekreceniu stacyjki przekaznik nr 90 na schemacie-w gniezdzie w samochodzie nr 3- podaje napiecie na komputer.
Masa komputera jest na stale w 2 miejscach, +12V natomiast jest pdawane z przekaznika z gniazda 3.
Mowiac prosciej komp jest zasilany tylko po przekreceniu stacyjki
Problem rozwiązany
Nie było napięcie w gnieździe nr 12, brakowało napięcia na styku 6 z akumulatora,
okazało się ze nie łączył taki krótki czerwony kabelek z tyłu skrzynki z przekaźnikami, zaśniedziały wtyki i do tego były za bardzo rozgięte.
Najśmieszniejsze jest to że auto stało prawie 3 tygodnie, było dwóch elektryków i nie wiedzieli co jest, a tu taka błachostka
Wilkie dzięki agrala
Nie było napięcie w gnieździe nr 12, brakowało napięcia na styku 6 z akumulatora,
okazało się ze nie łączył taki krótki czerwony kabelek z tyłu skrzynki z przekaźnikami, zaśniedziały wtyki i do tego były za bardzo rozgięte.
Najśmieszniejsze jest to że auto stało prawie 3 tygodnie, było dwóch elektryków i nie wiedzieli co jest, a tu taka błachostka
Wilkie dzięki agrala
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
potrzebuje wiedziec jaka jest rezystancja na przeplywomierzu medzy pinami 2 i 3 oraz 2 i 4. Jak sciagniesz kostke z przeplywomierza to tam sa opisane piny na przeplywomierzu.
Potrzebuje zebys zmierzyl ta rezystancje na zamknietym przeplywomierzu i na otwartym na maxa. Jak sciagniesz gore z filtra powietrza i ja obrucisz to tam bedzie taka klapka i ja mozna palcem przesunac. Wiec jak bedziesz miezyl ja na maxa to musisz przesunac palcem do oporu a przy tym drugim pomiarze (na zamknietym) nie mozesz tam palcem nic robic bo to jest na sprezynie i bedzie bledny wynik i musi byc w takiej samej pozycji jak jest zamontowane w samochodzie
W sumie potrzebuje 4 wyniki
2 na maxa; pin 2 i 3 oraz 2 i 4
2 na zamknietym; pin 2 i 3 oraz 2 i 4
Potrzebuje zebys zmierzyl ta rezystancje na zamknietym przeplywomierzu i na otwartym na maxa. Jak sciagniesz gore z filtra powietrza i ja obrucisz to tam bedzie taka klapka i ja mozna palcem przesunac. Wiec jak bedziesz miezyl ja na maxa to musisz przesunac palcem do oporu a przy tym drugim pomiarze (na zamknietym) nie mozesz tam palcem nic robic bo to jest na sprezynie i bedzie bledny wynik i musi byc w takiej samej pozycji jak jest zamontowane w samochodzie
W sumie potrzebuje 4 wyniki
2 na maxa; pin 2 i 3 oraz 2 i 4
2 na zamknietym; pin 2 i 3 oraz 2 i 4
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
odezwij sie tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=114507
to przyznam ci punkcik za pomoc
Czemu wstawiles "~" przy maxie
Zalezy mi na jak najdokladniejszych pomiarach
Czy masz pewnosc ze w twoim przeplywomierzu nikt nie grzebal?
Masz LPG?
Nie ruszales klapka przy pomiarze na zamknietej klapce i czy obudowa byla w takiej samej pozycji jak jest w samochodzie?
Ja mam przestawiony przeplywomierz i pali mi duzo benzyny, wystarczy ze lekko go sie przestawi i jest duza roznica w jego parametrach
to przyznam ci punkcik za pomoc
Czemu wstawiles "~" przy maxie
Zalezy mi na jak najdokladniejszych pomiarach
Czy masz pewnosc ze w twoim przeplywomierzu nikt nie grzebal?
Masz LPG?
Nie ruszales klapka przy pomiarze na zamknietej klapce i czy obudowa byla w takiej samej pozycji jak jest w samochodzie?
Ja mam przestawiony przeplywomierz i pali mi duzo benzyny, wystarczy ze lekko go sie przestawi i jest duza roznica w jego parametrach
Nie posiadam instalacji LPG,co do tych pomiarów na otwartym przepływomierzu to jest tak ze mi sie skakały te wyniki pomiaru, starałem się nie ruszać tą klapką, ale może sie coś tam ruszyło trudno powiedzieć. a obudowa nie była w takiej samej pozycji jak w samochodzie, był lekko przechylony na bok, ale mi sie wydaje że to raczej nie powinno mieć znaczenia, a co do tego czy nikt tam nie grzebał to ciężko powiedzieć, odkąd samochód jest w kraju (jakieś niecałe 2 lata) to nikt tam nic nie ruszał, a co się działo to nie wiem, u mnie problemów ze spalaniem nie ma. Wiem ze gdy walnie sonda Lambda ta w katalizatorze, to wtedy pije jak smok
ps: Problem z tego drugiego tematu rozwiązany? Czy to, to samo co u mnie?
ps: Problem z tego drugiego tematu rozwiązany? Czy to, to samo co u mnie?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
chodzi mi o to zebys tam sie odezwal to przyznam ci punkt za pomoc. Problem rozwiazany juz dawno.
U mnie nie ma sondy i bylo wsystko pieknie do puki nie przetawilem przeplywomierza, teraz pali duzo benzyny ale mam LPG wiec za bardzo mi to nie przeszkadza tyle ze jak odpale to czuc ze sie zalewa i duzo benzyny schodzi na odpalanie
U mnie nie ma sondy i bylo wsystko pieknie do puki nie przetawilem przeplywomierza, teraz pali duzo benzyny ale mam LPG wiec za bardzo mi to nie przeszkadza tyle ze jak odpale to czuc ze sie zalewa i duzo benzyny schodzi na odpalanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości