jedno mrugnięcie to narmalka, ale juz mruganie non stop no to nie - podjąłeś jedynie słuszna decyzję moim zdaniemchris pisze:dobra mi tez normalnie tak mrugnela po odpaleniu.W zimie czy w lecie czasami po 2sekundach mrygnie i jest ok potem. Ale teraz wczoraj zapalilem i mruga non top. Jak po wymianie oleju. poprostu mryga i nie przestaje o to chodzi. Wiem ze to normalne jak mrygnir i przestanie.Moj koles w B4ce tez tak ma ale mi od wczoraj nie chce zgasnac a mam olej itd. Nie zapalam go juz.Jade jutro do mechanika.
Mrugniecie kontrolki oleju (mk3)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: kontrolka oleju
powiem co ja wiem o ciśnieniu oleju!
Przerabiam ten temat dogłebnie od kilku dni - i jest tak:
sprawa zaczeła się niewinnie- mechanior mi wymienił uszczelkę pod głowicą i przy klawiaturze - przy okazji zmiana oleju i filtra oleju!
NO i SIĘ ZACZĘŁO: odebrałem auto od mechanika- i po 20km zaczeła mi migać i dzwonić kontrolka oleju! Na zimnym silniku teraz zawsze jest ok- a po kilkunastu km jak olej jest rzeadki i gorący traci ciśnienie !!!
Po primo- to nie zawsze jest czujnik zrąbany - niech wam mechanior wkręci Manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju (jeden z dwóch czuj.) i sprawdzi ciśnienie- na wolnych obrotach i przy np. 2000 obr.
-na wolnych obrotach silnik powinien mieć 0,12MPa do 0,16MPa więc lekko powyżej 1 atmosferki (pisze o silniku benzyna 1,4L) - jeśli jest np 0,5atm to już mozecie wiedziec ze czujnik jest OK a problem macie ze zdecydowanie za małym ciśnieniem oleju!!!! Tak samo na wysokich obrotach - powinno być powyżej 2atm na bank!!!!! Manometrem mierzyć -a nie brać za pewnik że czujnik jest do bani!! Nie mierzcie ciśnienia na zimnym oleju -bo będzie wtedy OK -a spada jak sie silnik zgrzeje (temp. oleju min 80st.C)
Po Primo- ultimo - :
magicy mi sprawdzali pompe oleju - bo może być przytkany zawór na pompie - u mnie niby zawór jest ok- ale jak chcecie wykręcić pompe oleju to jest sporo walki - poluzować pułośke, poluzować tłumik, wykręcić miske "obalić rozrząd" i dopiero pompa sie wyciąga !!
-sprawdźcie sobie też w pompie czy smok nie jest przytkany i czy te tryby co tłoczą ciśnienie z pompy - czy mają odpowiednią przerwę (sczelinonierzem - od 0,05 do 0,15 chyba max)
final:
wielu mechaników nie wie narazie dlaczego nie mam tego ciśnienia ale auto spowrotem stoi u mechaniora- jak zwalczy tą usterkę to napiszę Wam co było!
podejrzenie pada na trefny olej - może za rzadki albo coś ...
A może ktoś z was miał taki przypadek- to czekam na opis usterki i sposób ZWALCZENIA!
Pozdro!
sprawa zaczeła się niewinnie- mechanior mi wymienił uszczelkę pod głowicą i przy klawiaturze - przy okazji zmiana oleju i filtra oleju!
NO i SIĘ ZACZĘŁO: odebrałem auto od mechanika- i po 20km zaczeła mi migać i dzwonić kontrolka oleju! Na zimnym silniku teraz zawsze jest ok- a po kilkunastu km jak olej jest rzeadki i gorący traci ciśnienie !!!
Po primo- to nie zawsze jest czujnik zrąbany - niech wam mechanior wkręci Manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju (jeden z dwóch czuj.) i sprawdzi ciśnienie- na wolnych obrotach i przy np. 2000 obr.
-na wolnych obrotach silnik powinien mieć 0,12MPa do 0,16MPa więc lekko powyżej 1 atmosferki (pisze o silniku benzyna 1,4L) - jeśli jest np 0,5atm to już mozecie wiedziec ze czujnik jest OK a problem macie ze zdecydowanie za małym ciśnieniem oleju!!!! Tak samo na wysokich obrotach - powinno być powyżej 2atm na bank!!!!! Manometrem mierzyć -a nie brać za pewnik że czujnik jest do bani!! Nie mierzcie ciśnienia na zimnym oleju -bo będzie wtedy OK -a spada jak sie silnik zgrzeje (temp. oleju min 80st.C)
Po Primo- ultimo - :
magicy mi sprawdzali pompe oleju - bo może być przytkany zawór na pompie - u mnie niby zawór jest ok- ale jak chcecie wykręcić pompe oleju to jest sporo walki - poluzować pułośke, poluzować tłumik, wykręcić miske "obalić rozrząd" i dopiero pompa sie wyciąga !!
-sprawdźcie sobie też w pompie czy smok nie jest przytkany i czy te tryby co tłoczą ciśnienie z pompy - czy mają odpowiednią przerwę (sczelinonierzem - od 0,05 do 0,15 chyba max)
final:
wielu mechaników nie wie narazie dlaczego nie mam tego ciśnienia ale auto spowrotem stoi u mechaniora- jak zwalczy tą usterkę to napiszę Wam co było!
podejrzenie pada na trefny olej - może za rzadki albo coś ...
A może ktoś z was miał taki przypadek- to czekam na opis usterki i sposób ZWALCZENIA!
Pozdro!
Głodny?? Zajrzyj pod spację!
co mi pomogło??- wyjasniam!
Nawiązując do poprzednich opisów problemu kontrolki oleju i braku cisnienia!
Teraz jest WSZYSTKO OK! Zmieniłem olej na Castrola 15W40 wiec minerała i ciśnienie oleju mam jak KOŃ!
Wydaje mi sie że przy pierwszej zmianie oleju koleś mi nalał jakiegoś szamba i pompa olejowa nie miała siły tłoczyć! Zmieniłem jeszcze raz olej i jest jakby ręką odjął !!
Pozdro!
Teraz jest WSZYSTKO OK! Zmieniłem olej na Castrola 15W40 wiec minerała i ciśnienie oleju mam jak KOŃ!
Wydaje mi sie że przy pierwszej zmianie oleju koleś mi nalał jakiegoś szamba i pompa olejowa nie miała siły tłoczyć! Zmieniłem jeszcze raz olej i jest jakby ręką odjął !!
Pozdro!
Głodny?? Zajrzyj pod spację!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 248 gości