Kąt wyprzedzenia zapłonu - od czego zależy???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Kąt wyprzedzenia zapłonu - od czego zależy???

Post autor: Skygge » czw lip 07, 2005 19:34

Witam.
Pytanie pewnie banalne, ale ja się nie znam i pytam.

Od czego zależy kąt wyprzedzenia zapłonu? Od konstrukcji silnika czy może od zasilania paliwem (wtrysk, gaźnik)? Pytam dlatego, bo przerobiłem silnik 1,6 PN z gaźnika 2EE na jednopunkt od 1,8 RP. Te silniki mają różny kąt i nie wiem, który mam teraz ustawić.... Zostawić oryginalny?

Pozdrawiam,
Skygge.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw lip 07, 2005 21:09

kurde, powino być według mnie zwiazane z odpowiednim ukłądem zapłonowym i chyba ustawieniem rozrządu.

Sam jestem ciekaw, ktos wie??


Mk3 GTI 16V ABF

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ustawienie zaplonu.

Post autor: Andrzej1 » czw lip 07, 2005 23:42

Witam.Ustawiłbym go na najwyższe obroty (tak żeby nie dzwoniły zawory).
Pozdrawiam.Andrzej.



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ustawienie zaplonu.

Post autor: Andrzej1 » czw lip 07, 2005 23:46

Witam.Ustawiłbym go na najwyższe obroty (tak żeby nie dzwoniły zawory).
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pt lip 08, 2005 01:52

kont wyprzedzenia zaplonu,masz po to ze mieszanka musi byc zapalona przed GMP zeby zdazyla sie spalic,dlatego masz przyspieszacz zaplonu sterowany podcisnieniowo,ktory zwieksza ci ten kont na wyzszych obrotach tak zeby mieszanka zapalala sie jeszcze wczesniej,bo na wysokich obrotach ma mniej czasu na spalenie i wydzelenie odpowiedniej ilosci energi,i np mogly by sie wypalac zawory,przegrzewac silnik,no i sral by ogniem z wydechu,a tak przspieszacz reguluje ci odpowiedni kąt wyprzedzenia Z. ta zeby przy danych obrotach optymalnie wykorzystywac spalanie sie mieszanki...pozdro...ale przy twojej przerubce nie wiem co musisz teraz zrobic,musisz poeksperymentowac,z zaplonem i ustawic tak zeby jak najlepiej chodzil no i palil normalnie...pozdro


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości