Znowu temperatura silnika! Nie mam już pomysłów...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lis 17, 2007 19:09

Michnik,
Robi Ci to róznice ze bedziesz mial 80 a nie 90. Przecież temp. silnika bedzie taka sama. Dla mnie moze wogole jej nie pokazywać naważniejesze jest to zeby silnika nie przegrzać powyzej 90 stopni robi sie niebezpiecznie wiec wole niedogrzac niz przegrzać. Z tego co Ty opisujesz to masz czujnik walniety, a temp. 81 w zbiorniczku jest ok.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob lis 17, 2007 20:30

JA u siebie mam 80. 85 średnio i bede z tym robił bo gdy ma pełne 90 pracuje duzo Ciszej, to moja wina bo przy wymianie termostatu namówili mnie na wywiercenie małej dziurki w jego obudowie w celu lepszego odpowietrzenia, nie polecam gdyż ta dziurka czasem wystarcza aby Ciecz zrobiła obieg przez chłodnice i daltego to nie mam tych 90, O czujnikach to juz była mowa tylko orginał te sywy do 20 pln tak pokazuja a czujnik Cieczy to podstawa zeby nie zagotować motorku w razie braku płynu lub uszkodzenia termostatu : :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 20:31 przez Przewodnik, łącznie zmieniany 1 raz.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lis 17, 2007 21:00

Przewodnik pisze:przy wymianie termostatu namówili mnie na wywiercenie małej dziurki w jego obudowie w celu lepszego odpowietrzenia
kolejna ofiara pseudomechanikow


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 17, 2007 21:07

souler pisze:Przewodnik napisał/a:
przy wymianie termostatu namówili mnie na wywiercenie małej dziurki w jego obudowie w celu lepszego odpowietrzenia


kolejna ofiara pseudomechanikow
ta mała dziurka pomaga odpowietrzyc układ , u mnie w firmie robimy termostaty do Toyoty i w kazdym jest dziurka . Kolega kiedys miał skode 105 i miał problem z odpowietrzeniem ( chlodnica z przodu a silnik z tyłu) po zrobieniu dziurki fi 2mm problem znikł. :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » ndz lis 18, 2007 11:05

wszystko fajnie tez mam taką dziurke fi 2mm, wyciągne termostat i ja zanituje, bo jak pisałem wczesiej gdy jedzie się wolno i nie grzeje motorku w takie zimne poranki to nawet po 15 km mamy cały czas 70 stopni, jesli przycisniemy troche to owszem podniesie sie i nie spada juz, ale niestety dłuzej motorek sie nagrzewa do tych 90 tak ze przy wymianie termostatu nie polecam wiercenia żadnych dziurek


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
kikers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 06, 2007 16:15
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kikers » czw lis 22, 2007 22:38

A u mnie cały czas temperatura jest gdzis od 95 do 100 stopni i sie zastanawiam kiedy sie zapali kontrolka temperatury...



cyno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 19:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cyno » czw lis 22, 2007 23:53

Ja mam podobny problem (1Z) w zimie temp powoli dochodzi do 70 stopni i tak sie utrzymuje, muszę dobrze przygazowac albo 160 km\h w trasie żeby sie podniosła, a w lecie łapie 90 i tak sie trzyma. Nie wiem czy sie tego czepiać ale czy za niska temp silnika nie jest dla niego niekorzystna ?

Dzisiaj bylem u mechanika, nie wiem czy dobry przypadkowy sceptycznie ocenił pomysł wymiany termostatu sprwadzil by jeszcze czujnik temp za termostat Wahler chciał 41 pln za wymiane 80 pln podobno trudno sie do niego dostac trzeba cala pompe odkręcać

Jednocześnie zakrylem dzisiaj 2/3 chlodnicy tektura i przejechalem przez krakow temp doszla do 90 stopni i tak sie trzymala

Co Wy na to ?
Ostatnio zmieniony pt lis 23, 2007 18:57 przez cyno, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 23, 2007 07:35

cyno pisze:Nie wiem czy sie tego czepiać ale czy za niska temp silnika nie jest dla niego niekorzystna ?
Za niska temperatura nie wpływa kozystnie ani na silnik ani na spalanie.
Wymieniałes termostat , jesli nie to wymień koszt nieduży (25zł) Wahler.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt lis 23, 2007 14:30

No i skusiłem się za namową sprzedawcy na wymiane czujnika na nieoryginalny ale jakiś droższy(FAE). Sprzedawca mówił, że to to samo co oryginał. NIestety porażka po wymianie 110 stopni!!! W przyszłym tygodniu zakładam oryginał VW to napisze czy coś sie polepszyło.



janusz1967
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 14, 2007 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: janusz1967 » pt lis 23, 2007 15:48

Miałem podobny problem w 1Z, wymieniłem termostat + płyn i problem się skończył. Trasa czy korki trzyma 90


ja

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt lis 23, 2007 17:45

Czasami nie wskaźnik jest problemem ale zamocowanie czujnika w króćcu, inne oringi niż w oryginale i może pokazywać cuda na kiju.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

cyno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 19:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cyno » pt lis 23, 2007 18:57

Ja mam podobny problem (1Z) w zimie temp powoli dochodzi do 70 stopni i tak sie utrzymuje, muszę dobrze przygazowac albo 160 km\h w trasie żeby sie podniosła, a w lecie łapie 90 i tak sie trzyma. Nie wiem czy sie tego czepiać ale czy za niska temp silnika nie jest dla niego niekorzystna ?

Dzisiaj bylem u mechanika, nie wiem czy dobry przypadkowy sceptycznie ocenił pomysł wymiany termostatu sprwadzil by jeszcze czujnik temp za termostat Wahler chciał 41 pln za wymiane 80 pln podobno trudno sie do niego dostac trzeba cala pompe odkręcać

Jednocześnie zakrylem dzisiaj 2/3 chlodnicy tektura i przejechalem przez krakow temp doszla do 90 stopni i tak sie trzymala

Co Wy na to ?



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob lis 24, 2007 13:14

cyno moim zdaniem bedziesz miał tosamo albo dziurke w termostacie albo bedzie on przywieszony i ie bedzie się domykał do końca, lub jeszcz moze mu brakować tej uszczeleczki . wymień termostat pozdr...


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 156 gości