Nodle pisze:
1) wszystkie 4 świece są takie same? czy jedna jest inna? bo np. w InterCarsie są do mojego golfa dwa rodzaje, BOSCH: 0 250 202 022 lub 0 250 201 036 (dwa razy droższa!).
2) jak sprawdzić czy/ile świec padło? omomierzem zewrzeć główkę świecy z plusem(+) na aku. i jeśli jest jakaś większa rezystancja to świeca jest ok?
3) wymieniać komplet świec czy tylko niedziałającą(e)?
4) czy wymiana jest trudna? da sie bez jakiś specjalnych kluczy? czy może sobie darować i od razu do mechanika?
Dzięki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ad 1. Po przegrzebaniu sieci, wyszło mi, że ludzie polecają BERU lub NGK - kupiłem te ostatnie Y-732U D-POWER-4 (jakieś 130pln za komplet)
ad 2. Najprościej zdejmij z nich kable, i sprawdź świece omomierzem do masy te nowe miały około 1-1,5ohm, moje stare, trafione, około 50 do 100kohm
ad 3. Wymień komplet, prądy będą się równo rozkładać, a tak niedługo może paść następna.
ad 4. Proste, zdejmujesz pokrywę plastikową z silnika i wszystko widać, skala trudności narasta (patrząc od przodu na silnik) od lewej do prawej - pierwsze 2 wykręcisz za pomocą prawie każdego nasadowego klucza '10' następne albo z małą nasadką, ale lepiej kluczem rurkowym. Jak nie masz to może uda Ci się zaklepać rurkę na taki rozmiar. Wydaje mi się, że na ciepłym silniku łatwiej je wykręcić, aha, wyczyść najpierw gniazda bo dosyć dużo syfu tam się zbiera. Niektórzy odłączają wtryski żeby się dostać do świec, ale jak masz dobry klucz to uda się bez tego. Czas pracy, jeżeli nie ma problemów to jakieś 20-30min. Moim zdaniem spróbuj sam, jak nie pójdzie ruszyć to zawsze zdążysz dojechać do 'pana kazia'
maciek