Ssanie sie nie wlacza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Draco982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 17, 2007 12:45
Lokalizacja: Lubawa
Kontakt:

Ssanie sie nie wlacza

Post autor: Draco982 » sob lis 17, 2007 12:57

Witam koledzy. potzrebuje pomocy przy moim MK2.
Mam problem z ssaniem ( nie włącza sie ) tak mysle. Jeśli potrzymam go na obrotach po odpaleni to po nagrzaniu jest już dobrze.
Wymieniałem już czujnik temp. ssania ( ten niebieski ) nic nie pomogło
ta klapka w filtrze powietrza też działa prawidłowo.
Wiec skończyły mi się pomysły. Prosze o pomoc.
P.S
od czego sa pozostałe dwa czujniki ( czerwony, i na dole czarny) ?
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 21:10 przez Draco982, łącznie zmieniany 1 raz.



dj st
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 22:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: dj st » sob lis 17, 2007 13:22

Ten czerowny czujnik jest od temperatury silnika na zegarach, ten czarny nie pamiętam. Ja jak miałem problemy z odpalaniem to wymieniłem ten niebieski i pomogło. On jest odpowiedziany za sterowanie mieszanką (poprzez komputer) w zależności od temperatury silnika (czyli też ssanie). Napisz czy masz problemy z zapalaniem, czy nierówną pracą silnika (tak jakby nie palił na jeden garnek- wtedy masz uszkodzony wąż łączący wtrysk z kolektorem).



Awatar użytkownika
Draco982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 17, 2007 12:45
Lokalizacja: Lubawa
Kontakt:

Post autor: Draco982 » sob lis 17, 2007 13:28

odpala bez problemu ale dopoki sie nie nagrzeje to nietrzyma obrotow i gaśnie.
odlaczalem ostatnio akumulator do ladowania na pare godzin czy to moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 15:26 przez Draco982, łącznie zmieniany 1 raz.



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ssanie

Post autor: Andrzej1 » sob lis 17, 2007 16:28

Witam
Jeśli niebieski czujnik jest sprawny ,to teraz do sprawdzenia jest silniczek
krokowy który otwiera tyle ile trzeba przepustnicę,sprawdż połączenia
najpierw.
Pozdrawiam.Andrzej.
Ps.Krokowy też możesz wykręcić i go rozkręcić.W środku jest zwykły
silniczek (taki jak przy zabawkach) z przekładnią.



Awatar użytkownika
Draco982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 17, 2007 12:45
Lokalizacja: Lubawa
Kontakt:

Post autor: Draco982 » sob lis 17, 2007 16:56

ok a w przyblizeniu gdzie go znajde? :crazy:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 17, 2007 19:28

niebieski czujnik -ssanie
czerowny - podgrzewanie jeza w kolektorze
czarny - wskazowka na desce

dj st pisze:wtedy masz uszkodzony wąż łączący wtrysk z kolektorem
hmmm ale ze jaki waz ? :bajer: bo do ssacego przychodzi ten od serwa, a do wydechowego ? wąż ? eee chyba nie bo by sie spalil :)
Draco982, widze ze nowy jestes wiec od razu przyswój sobie pewna sprawe, w naszych silnikach nie ma silnika krokowego takie rasowego :P to sie nazywa regulator biegu jałowego.Nie sadze zeby on by odpowiedzialny za ssanie :) A kable WN masz sprawne ? a jak wygldaja swiece i kiedy były wymieniane ?
Niebieski czujnik jak nawali to ciezko autko zapalic, bo zazwyczaj caly czas daje ssanie. a jak jest auto ciepłe to juz wogole we wtrysku siedza dwa krasnoludki i leja paliwo wiaderkami , jezeli wogole zapali, druga sprawa to ze obroty moga sie zawieszac na wysokich 2 tysiacach.
Mogłbys jeszcze sprawdzic połozenie przepustnicy za pomoca regulacji TPS-a, ale na razie proponuje zajac sie kabelkami, swiecami , kopułka i palcem w niej :)
tez tak mialem , gasł albo chodzil nierowno , jak mu przygazowalem to zaczał przeplatac na garach az zalapal i rowo chodził, wymienilem swiece, kable i mu sie poprawiło.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ssanie

Post autor: Andrzej1 » sob lis 17, 2007 20:14

Draco982
17 maja 2007r 11:34 umieściłem zdjęcia silnika krokowego (niemcy w instrukcji tak
to nazywają) rozebranego.Jak go zobaczysz to szukaj przy dżwigni przepustnicy.
Zrób jeszcze próbę.Na zimnym silniku lekko dotykaj pedału gazu i włącz zapłon
jeśli pedał nie jest wciągany to na 100 procent krokowiec.
Pozdrawiam.
Post ze zdjęciami wysłałem do tematu;Czy krokowy cały czas pracuje?



Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » sob lis 17, 2007 23:10

Jeżeli sprawny masz czujnik cieczy (niebieski) i dalej masz problemy ze ssaniem to może sprawdz omomierzem ciagłość przewodów którymi sie wpinasz w czujnik (może masz przebicie albo którys jest przerwany).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 104 gości