bolekprezes, twierdzisz że nie kopci. Proponuję ci poproś kolegę żeby jechał za tobą. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów nie będzie niebieskiego dymku non stop, tylko chwilowo. Przykladowo stoisz chwilę na wolnych obrotach i gwałtowniej ruszasz - w tym momencie może pojawić się niebieski dym, przez moment dosłownie, dlatego nie zauważyłeś tego dotychczas.
I już skończcie z tymi kolorami, od oleju jest dym niebieski czy też siwy i kropka. Jak ktoś zaprzeczy to zamykam temat
Po wymianie zaczal brac olej. Prosze pomocy !
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Mały gagatek
- Posty: 108
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
- Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
- Kontakt:
Sama wymiana oleju pewnie nie ma wpływu na "branie oleju".Kolega pisze,że silnik nie kopci.Radzę obejrzeć wylot ostatniego tłumika (końcowy czy tłusty), oraz czy na tylnym zderzaku nie ma małych tłustych plamek.Często bywa tak, że gdy silnik gubi olej nie spala,a wyrzuca go podczas jazdy to zawirowania pędu powietrza osadzają małe krople oleju na tyle samochodu.To znak ,że padły uszczelniacze zaworów.Następnym objawem takiej sytuacji jest mokry od czystego oleju zespół wtryskowy,oraz ślady oleju w filtrze powietrza.I wbrew pozorom utrata oleju może być dość znaczna.Biorąc pod uwagę to ,że w/g kolegi silnik oleju nie przepala może to być prawdopodobna przyczyna znikania oleju z motoru.Przydało by się także sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową ,która powie w jakim stanie są pierścienie, szczelność zaworów i gniazd
Kryl
- bolekprezes
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt wrz 25, 2007 10:31
- Lokalizacja: RADOM
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości