Witam,
Mam następujący problem: zerwałem gwint w zwrotnicy w mocowaniu zacisku.
Początkowo chciałem wymienić zwrotnicę, jednak ciężko mi znaleźć używkę w rozsądniej cenie, która pasuje do tego konkretnego modelu( 1.6 16v tarcze 280mm), więc pomyślałem, żeby zastosować tulejkę Helicoil do naprawy gwintu. Nie mam w tej chwili jednak możliwości zmierzyć jaki to jest gwint.
Stąd pytanie: czy może ktoś już to przerabiał i ma doświadczenie jak taka tulejka się sprawdza w takim zastowoswaniu, oraz jaka powinna być (rozmiar i skok gwintu).
Ewetnualnie gdzie w okolicach Warszawy moża by szukać takiej używanej zwrotnicy w rozsądnej cenie.
Edit: Czy ktoś wie, czy zwrotnica od 1,9 TDI, 110KM będzie pasować do 1.6 16v 105KM tarcze 280mm?
Pozdrawiam.
Zerwany gwint w zwrotnicy do mocowania zacisku hamulcowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zerwany gwint w zwrotnicy do mocowania zacisku hamulcowego
Ostatnio zmieniony pt lis 16, 2007 16:42 przez turtel, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za zainteresowanie problemem.
Kod mojego silnika to AZD model 1J5 (variant) a znalazłem na allegro taką aukcję:
http://moto.allegro.pl/item265913680_zw ... tavia.html i nie wiem czy pasuje.
Kod mojego silnika to AZD model 1J5 (variant) a znalazłem na allegro taką aukcję:
http://moto.allegro.pl/item265913680_zw ... tavia.html i nie wiem czy pasuje.
Odświeże ten temat by chyba warto.
ostatnio zerwałem ten gwint w zwrotnicy i dokonałem następującej napwary.
Seryjnie był tak gwint M9. Otwór został rozwiercony o 10,5 mm a następnie nagwintowamy na M12. W sklepie kupiłem śrube M12 nie dokońca nagwintowaną. Został obcięty gwint na długość taką jaka było pierwotnie a następnie wkręcona we wcześniej przeygotowany otwór. Nie obyło się bez obcięcia tego gumowego kapturka.
Koszt naprawy 1.50 za śrube godzina pracy, narzędzia miałem w domu
ostatnio zerwałem ten gwint w zwrotnicy i dokonałem następującej napwary.
Seryjnie był tak gwint M9. Otwór został rozwiercony o 10,5 mm a następnie nagwintowamy na M12. W sklepie kupiłem śrube M12 nie dokońca nagwintowaną. Został obcięty gwint na długość taką jaka było pierwotnie a następnie wkręcona we wcześniej przeygotowany otwór. Nie obyło się bez obcięcia tego gumowego kapturka.
Koszt naprawy 1.50 za śrube godzina pracy, narzędzia miałem w domu
...diesel zabawą a TURBO podstawą...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 69 gości