Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Wymiana rozrządu

Post autor: PROGRAF » pn cze 11, 2007 00:26

cześc

chce wymienic rozrząd w 1,9 TD powiedzcie mi na co zwrócic też uwagę aby przy wymianie paska za jednym zamachem zrobic lub sprawdzic inne rzeczy

na forum czytałem o gibajacym sie kole pasowym na wale silnika
czym to może grozic i jakie są koszty naprawy tego??

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 10:41 przez PROGRAF, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn cze 11, 2007 07:37

Wymieniając rozrzad w silniku AAZ trzeba wiedzieć podstawowe rzecz:
1. Pasek rozrządu najlepiej Gates wzmacniany
2. Koniecznie trzeba wymienić rolke napinająca, najlepiej firmy SKF
3. Pasek wielorolkowy tylko firmy Contintech- bo nie popiskuje w przeciwieństwie do Gates
4. Sprzawdzić przy okazji symeringi wału korbowego i wałka rozrządu.
5. Po wymienaie sprawdzic ustawienie kąta wtrysku

Co do gibania koła jest wiele wersji. Podam co najczęściej proponuja warsztaty VW w Niemczech.

1. Co drugą wymienę paska ze względu na słabą budowe klina wału i koła proponują wymianę kółka dolnego rozrządu wraz koniecznie ze śruba tego koła. Przy okazji wymieniają symeringi. Sukces wymiany leży w tej śrubie, odpowiednim kleju na nim i odpowiednum momencie jego dokręcenia. Jeżeli żle się to zrobi koło będzie sie bujać i po czasie albo klin się ułąmie albo śruba pęknie i silnik do remontu lub do wymiany. Jeżeli ktoś tego nie umie robić NIECH LEPIEJ TEGO KOŁA NIE ODKRĘCA JEŻELI SIE NIE GIBA.

2. Poza tym sprawdzają dolne koło dwumasowe- te duże. Po czasie guma w nim parcieje- ranne popiskiwania tej gumy, a czasami nie ma żadnych objawów. Przesuwają się elementy wyważenia tego koła i czasami mimo, ze wszystko dobrze jest dokręcone nawet w TDI ( które ma wzmocniony wał- inne rozwiązanie ) potrafi sruba peknac lub klin sie ułąmać poniewać koło te dostaje pionowego bicia ze względu na złe wyważenie i siły powstałe osłabiają śrubę tego wału- z tego co sie kiedyś dowiedziałem. Wystarczy zobaczyc, ze nowe kołą sa lepiej zrobione i posiadaj elementy wyważenia.

Czyli w serwisie jeżeli koło ma sparciałą gumę nie zakąłdają jej ponownie.

Ja u siebie musze wymienić symering bo lekko się pocą.
Wiec ( zdjęcia poniżej ) kupiłem 2 symeringi, koło pasowe- bo mi popiskuje i wczesniej widziałęm że guma jest sparciała, śrube koniecznie, dolne nowe koło, klej do śruby. Przy okazji nowy pasek i napinacz. Zabieram się za to z piątek.Kolega z ASO podjedzie do mnie poskręcac dobrze to dolne koło i powinno byc :bigok: . Poza tym zawsze tak robiliśmy w naszym wczesniejszym MK III D i mimo, ze miało 660 tyś km to nigdy n ie było problemu z klinem na wale.

Obrazek Obrazek Obrazek


Za pasek dałem ok 70zł, napinacz ok 120zł, (Jeżeli trzeba- duże dwumasowe koło 410zł, małe koło 33zł, śruba 5zł, symeringi to goszowe sprawy), pasek wielorolkowy 44zł,

Zycze powodzenia w wymianie, nie dawaj osobie do wymiany rozrzadu, która nie zna bolączek tego auta. Ci co roba wszystkie auta wg mnie mogą tylko sp.... :bajer:



PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Post autor: PROGRAF » pn cze 11, 2007 22:26

PinkFloyd,
dzięki wielkie za tak konkretne wskazówki

pozdrówka

[ Dodano: 11 Cze 2007 22:36 ]
a i jeszcze jedno pasek rozrządu kupowałem w intercarsie niestety nie jest to ten o którym piszesz, jest to pasek Contintech
pozatym jesli chodzi o te kółka to mam nadzieje że będzie git, ale okaże się w praniu podczas wymiany

jeszcze raz dzięki za wskazówki

[ Dodano: 13 Cze 2007 21:02 ]
no i byłem u majstra

okazało sie że sprzedawca okazał sie prawdomówcą, czyli pasek i rolka są prawie nowe, niedawno wymieniane

natomiast jest dylemacik z tymi kołami pasowymi

ten mój fachman stwierdził że jedno się giba ale to jest wina jakiejś gumy i że to nie jest niebezpieczne
ja sam nie wiem co o tym sadzic

mechanik kazał mi przyjechac za 30.000 km

co wy o tym sadzicie???



Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » pn cze 18, 2007 19:41

Ja już raz zlekceważyłem gibanie się koła pasowego... i byłem 1200zł do tyłu za wymianę bebechów w silniku ale robił mi to pajac, który nazywa siebie mechanikiem i koło buja się dalej. Powymieniał tylko bebechy jak zawory, uszczelniacze itp. :grrr: amatorszczyzna... Przykręcił śrubę na kleju (to akurat mu wyszło zgodnie z zasadami) i do oporu mówiąc: teraz nie ma uja, żeby się zerwało. Zobaczymy.
Boli mnie to, że nie dał do frezowania wału. Teraz musiałbym wyciągać cały silnik, obracać go "na głowę" i wyciągać wał.


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 23, 2007 20:20

To tak jak pisałem postanowiłem wymienić u siebie duze koło pasowe. Przy okazji małe, śrube i simeringi bo lekko popuszczały i przy okzaji rozrząd bo to ta sama robota. W czasie wymiany okazało się, ze klin wału jest jak nówka :grin: , poza tym dobrze ze wymieniłem dolne koło pasowe, guma w nich byłą :kac: popękana i sie wykruszała. Po zmontowaniu wszytskiego jest :bigok: czyli jak przedtem ale nie mam wreszcie tego porannego pisku jakby paska przez 20sekund po odpaleniu na zimno. Wymieniałęm paski i inne rzeczy, pomagało na czas krótki potem znów piszczało. Okzałao się, zę to guma w kole piszczała i po jego wymianie cisza :bigok: Dobrze ze wymieniłem koło na czas, mechanior VW powiedzial, zę był to ostatni czas , guma wypadalaz koła- a tego nie widziałem dopuki go nie wymontowałem. Jak guma wypadała zmieniało się wyważenie koła i mogłą by poleciec śruba lub by się zwichrowała końcówka wału. Ale wczesniej wszystko chodziło równiutko i po wymianie też. Wiec czasami oprócz śruby i małego kółka warto tez zrobić oględziny dużego kołą czy guma w nim już nie zaczyna pękać bo to też jest jedna z przyczyn urywania się i krzywienia wału.

P.S. nie mogłem znaleśc przykładu koła do MK III a swoje wyrzuciłem, na allegro znalazłem taki szmelc ale do T4 ale budowa podobna, widac jak już guma w nim parcieje i za taki szmelc ktos chce 200zł :rotfl: http://www.allegro.pl/item208882631_kol ... an_t4.html
1. guma w nim nie moze wystawać poza obrys metalu koła ( jezeli jest tak to dyskwalifikuje to koło )
2. Guma nie moze byc popękana sparciał ( jw.)

Jezeli tak nie jest koło można zostawić lub ewentualnie takie kupić.
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 20:28 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » pt lis 16, 2007 11:23

Pytanie dodatkowe - czy przy wymianie paska rozrządu koniecznie trzeba wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów czy można założyć starą?? Nie zacznie puszczać oleju??


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pt lis 16, 2007 11:36

jak ci nie puszcza to szkoda kasy a i po co odkręcać dekiel ja pasek zmieniłem bez odkręcania dekla



radekzaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 13, 2006 18:54
Lokalizacja: Koszalin/Toruń

Post autor: radekzaj » pt lis 16, 2007 12:04

Podepnę się pod temat i zapytam o to koło pasowe - u mnie w Golfie 4, silnik ALH rocznik 99 też mi czasem "trzęsie" autkiem jak zwalniam i redukuję biegi (np. przy dojeździe do świateł) i przy samym końcu jak auto wolniutko jedzie to odczuwalne są trzęsiawki, natomiast jak auto całkiem stanie to wszystko zanika i jest już ok, może to być spowodowane właśnie tym kołem masowym? Mam się zacząć martwić i podjechać do mechaników?



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » pt lis 16, 2007 12:23

Marcin_87 jak wymieniłeś pasek bez odkręcania dekla?? jakoś trzeba przecież zblokować wałek i ściągnąć koło pasowe na wałku??


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pt lis 16, 2007 12:39

no przeciez pasek trzyma ci koło to mocniej szarpniesz kluczem i się odkręci
a koło lekko młotkiem i spadnie



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » pt lis 16, 2007 12:55

Czyli wałka nie blokujesz?? ja chyba nie skorzystam z "porady" chwila roboty i mam przynajmniej pewność że nie będzie problemów po wymianie


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pt lis 16, 2007 12:57

no nie bo wole nie ruszać uszczelki bez powodu



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt lis 16, 2007 13:40

Marcin_87 pisze:no nie bo wole nie ruszać uszczelki bez powodu
Hmm jeżeli nie zablokujesz wałka rozrządu to można powiedzieć że w 100% poleci synchronizacja tłoki-zawory i w takim wypadku ustawienie kąta wtrysku nie będziesz w stanie ustawić a co za tym idzie - problemy z odpalaniem , zużycie paliwa itd .
Nie ma możliwości prawidłowego ustawienia bez zablokowania wału, wałka i pompy !
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pt lis 16, 2007 13:44

trzeba miec pomysł ja tam nie blokuje i chodzi super zapłon idealny i jest czy jechać chodz silnik nie kręcony



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości