Jak wygląda spalanie w MK3 podczas hamowania silnikiem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SuperEgo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr paź 03, 2007 16:57
Lokalizacja: Szamotuły
Kontakt:

Jak wygląda spalanie w MK3 podczas hamowania silnikiem?

Post autor: SuperEgo » czw lis 15, 2007 20:08

Witam serdecznie wszystkich Kolego i koleżanki :grin:

Od dłuższego czasu zastanawia mnie czy w moim golferze silnik oszczędza mi wydatków na stacji benzynowej podczas hamowania silnikiem czy też nie. Posiadam Golfa MK3 z silnikiem 1,4 ABD.

Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedz!!!

P.S.

Być może taki temat już pojawił sie na forum ale mnie niestety nie udało się go znaleźć...



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 15, 2007 20:34

moim zdaniem tak.
Jezdzilem kiedys calibra 2.0 16v z komputerem pokladowym i tam wyswietlacz pokazywal zero podczas hamowania silnikiem-oczywiscie mowa tu o benzynie a nie LPG



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 15, 2007 20:45

Każdy wtrysk elektroniczny odcina paliwo podczas hamowania silnikiem aż do pewnych zadanych obrotów nie wiem dokladnie jakich, około 1500 chyba


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » czw lis 15, 2007 20:46

pali zero,ale bardzo mnie dziwi ze nie znalazles bo ja tu widze ich pelno



http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » czw lis 15, 2007 21:38

Ja od dłuższego czasu jeżdżę właśnie w ten sposób, zero jazdy na luzie (w zasadzie tak powinno się jeździć :grin: ) i muszę przyznać, że spalanie wcale nie jest duże, a wręcz przeciwnie: sądzę, że silnik potrafi łyknąć minimalnie mniej :pub: Wszystko zależy od tego jak później wystartujesz ze świateł :jezor:



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lis 15, 2007 22:11

hamowanie silnikiem to bardzo dobra metoda zaoszczedzenia paliwa... dowiedzialem sie o tym juz jakis czas temu (w szkole na zajeciach na ktorych omawialismy charakterystyki silnika, spalania, itd itp:P ) i tylko moglem podniesc czolo z duma, bo praktycznie od zawsze staram sie tak jezdzic:) nie dosc ze mniej pali, to i hamulce nie zuzywaja sie tak szybko bo część ich zadania przejmuje wlasnie silnik :D Jezdzenie na luzie to dla mnie totalny bezsens.. palic cos tam pali.. a kontroli nad autem wtedy praktycznie zadnej:P wiec.. hamowanie silnikiem.. JAK NAJBARDZIEJ :bigok:



jarzyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 19, 2007 13:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarzyna » czw lis 15, 2007 22:20

Posiadam dokładnie taki sam silnik i uważam że hamowanie silnikiem pozwala na dużą oszczędność paliwa i klocków oczywiście, od ostatniej wymiany minęło już 30 tyś i jak pojechałem na wymianę bo coś mi piszczało to mechanior stwierdził że nawet do połowy klocki się nie starły. Co innego że klocki Lucasa za małą cenę oferują bardzo dobrą jakość i odporność na ścieranie.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pt lis 16, 2007 12:06

Z głową Panowie i Panie z głową wszystko. Teraz zima, wiec ostrożnie z redukcjami bo o poślizg nietrudno. :) Na biegu przy zamknetej przepustnicy do 900rpm nie ma spalania(tak przynajmniej u mnie pokazuje VAG na wtryskiwaczach). Podczas hamowania powinno się jeździć na biegu zawsze (prawie do końca). Zaleca się dlatego że na biegu zawsze można zareagować unikiem w awaryjnych sytuacjach. Pamiętajmy że hamulce mniej się zużywają ale przeguby ciut więcej obrywają. Przegub podczas ruszania ciągnety jest w jedną ze stron a przy hamowaniu silnikiem w drugą - stąd się biorą luzy i potem awarie, ale jak z pomyślunkiem to robimy to wszystko będzie w porządku. Powodzonka


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 443 gości