Jak wygląda spalanie w MK3 podczas hamowania silnikiem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak wygląda spalanie w MK3 podczas hamowania silnikiem?
Witam serdecznie wszystkich Kolego i koleżanki
Od dłuższego czasu zastanawia mnie czy w moim golferze silnik oszczędza mi wydatków na stacji benzynowej podczas hamowania silnikiem czy też nie. Posiadam Golfa MK3 z silnikiem 1,4 ABD.
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedz!!!
P.S.
Być może taki temat już pojawił sie na forum ale mnie niestety nie udało się go znaleźć...
Od dłuższego czasu zastanawia mnie czy w moim golferze silnik oszczędza mi wydatków na stacji benzynowej podczas hamowania silnikiem czy też nie. Posiadam Golfa MK3 z silnikiem 1,4 ABD.
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedz!!!
P.S.
Być może taki temat już pojawił sie na forum ale mnie niestety nie udało się go znaleźć...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pali zero,ale bardzo mnie dziwi ze nie znalazles bo ja tu widze ich pelno
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
hamowanie silnikiem to bardzo dobra metoda zaoszczedzenia paliwa... dowiedzialem sie o tym juz jakis czas temu (w szkole na zajeciach na ktorych omawialismy charakterystyki silnika, spalania, itd itp:P ) i tylko moglem podniesc czolo z duma, bo praktycznie od zawsze staram sie tak jezdzic:) nie dosc ze mniej pali, to i hamulce nie zuzywaja sie tak szybko bo część ich zadania przejmuje wlasnie silnik Jezdzenie na luzie to dla mnie totalny bezsens.. palic cos tam pali.. a kontroli nad autem wtedy praktycznie zadnej:P wiec.. hamowanie silnikiem.. JAK NAJBARDZIEJ
Posiadam dokładnie taki sam silnik i uważam że hamowanie silnikiem pozwala na dużą oszczędność paliwa i klocków oczywiście, od ostatniej wymiany minęło już 30 tyś i jak pojechałem na wymianę bo coś mi piszczało to mechanior stwierdził że nawet do połowy klocki się nie starły. Co innego że klocki Lucasa za małą cenę oferują bardzo dobrą jakość i odporność na ścieranie.
Z głową Panowie i Panie z głową wszystko. Teraz zima, wiec ostrożnie z redukcjami bo o poślizg nietrudno. Na biegu przy zamknetej przepustnicy do 900rpm nie ma spalania(tak przynajmniej u mnie pokazuje VAG na wtryskiwaczach). Podczas hamowania powinno się jeździć na biegu zawsze (prawie do końca). Zaleca się dlatego że na biegu zawsze można zareagować unikiem w awaryjnych sytuacjach. Pamiętajmy że hamulce mniej się zużywają ale przeguby ciut więcej obrywają. Przegub podczas ruszania ciągnety jest w jedną ze stron a przy hamowaniu silnikiem w drugą - stąd się biorą luzy i potem awarie, ale jak z pomyślunkiem to robimy to wszystko będzie w porządku. Powodzonka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 485 gości