musi być przeprowadzona regulacja mechanizmu zmiany biegów ale to zadanie nie jest chyba na Twoje siły ani zwykłego forumowicza bez dobrego zaplecza warsztatowego ( w moim przypadku również) gdyż są do tego potrzebne narzędzia specjalne takie jak "sprawdzian VW3422" wraz z "klinem i zatyczką VW 3192/1". Polecam zatem udać się do dobrze wyposażonego warsztatu, możesz też zasięgnąć informacji ile taka regulacja kosztuje w serwisie VW bo może się okazać (choć są tylko nieliczne wyjątki), że serwis zrobi Ci usługę taniej (a czasami i pewniej) niż w innym warsztacie.
Nic się nie martw. W tym przypadku każdy o zdrowym umyśle nie powie Ci, że masz zacząć naprawę od wymiany skrzyni biegów.
Może się też okazać, że wystarczy sprawdzenie i ewentualnie wymiana elementu blokującego biegów: wstecznego, 6 i 5 (w warsztacie powinni zacząć od sprawdzenia właśnie tego a potem ewentualna regulacja jak wyżej).
A propos wrzucania u Ciebie 5 i 6 biegu... ja mam co prawda tylko 5 biegową skrzynię ale 5 bieg wchodzi mi tak jak powinien czyli wg. schematu narysowanego na gałce zmiany biegów ale też i po skosie od położenia centralnego lewarka biegów i to jest dla mnie plus gdyż z czwórki wrzucam piątkę po skosie jednym ciągłym pchnięciem lewarka i zmiana biegu następuje błyskawicznie (same zalety podczas ścigania się)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2007 05:00 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.