Pompka paliwowa?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pompka paliwowa?

Post autor: gumck » pn lis 12, 2007 11:53

Witam

Mam problema z moim golfiem, otóz wychodzi na to ze mi poleciała pompa paliwowa. Jest to golfik 1.8 ADZ. Objawy są takie ze w ostatnio odpaliłem go i przejechałem z 200 metrów i koniec zaczął się dławić az wkoncu całkowicie zgasł i od tego momentu juz go nie odpaliłem. No i sprawdziłem cewkę i jest oki bo daje iskrę na swiece. Ale nie słyszę pompy paliwowej bo zawsze syczała podczas uruchamiania silnika. Wychodzi na to ze to pewnie pompa, bezpiecznik sprawdziłem jest ok. I w zwiazku z tym mam pytanie czy jesli to pompa to jak ja sprwdzic czy to ona i jak mozna sprawdzic przekaznik pompy czy przypadkiem nie padł. A i czy ktoś sie orientuje jak ją wymienic, jakas fotoporada by mi sie przydała wiec jakbys ktos z was znał jakas fajna stronke to prosze o jej przesłanie. Mam utrudnienie do w bagazniku mam zbiornik od gazu w miejscu koła i nie moge sie dostac do pompki od strony bagaznika. w zwiazku z tym jak moge ja wymienic?



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pn lis 12, 2007 12:49

Jesli chcesz sprawdzić czy przekaźnik to sprawdz czy pojawia się napięcie na pompie.
Pompa znajduje się w baku paliwa, a dostęp jrst od strony bagażnika.
Odkręcasz metalową pokrywę na trzy śruby.
Pod nią jest wtyczka w denku, albo dwie. w każdym razie łatwo poznasz które piny są od zasilania pompy paliwa (pozostałe są od pływaka poziomu paliwa).
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawie się napięcie na jakieś dwie sekundy.
Jesli jest napięcie to przekaźnik jest ok.
Wymontowanie pompy:
Jak już odpręciłeś przykrywę to musisz odłączyć przewody paliwowe i elektryczne.
Potem musiszo dkręcić tę wielką plastikową nakrętkę która przytrzymuje przykrycie baku paliwowego. Ja to zrobiłem tak, że przyłożyłem wielki śrubokręt do tych wypustek w nakrętce i uderzałem (bardezo mocno) w śrubokręt młotkiem.
Jak odkręcisz nakrętkę i wyjniesz przykrywkę to sięgasz ręką do baku, chwytasz kosz razem z pompą i wykonyjesz nimi ćwierć obrotu w lewo. kosz odczepia się wtedy od dna baku i całość wyciągasz na zewnątrz.
Pompa mocowana jest w koszu tylko taką miedzianą okrągłą blaszką, która znajduje się centralnie w srodkowej górnej części kosza.
Jak wymontujesz pompę z kosza to możesz dla pewności podłączyć ją na chwilkę bezpośrednio do akumolatora i zobaczyć czy działa.
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 12:52 przez Jerzas, łącznie zmieniany 1 raz.



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn lis 12, 2007 20:53

Jerzas opisał wszystko szczegółowo. Nie ma innego dostępu do pompy niż to ,co w opisie wyżej. Czy pompa jest sprawna możesz się upewnić po dostaniu się do jej zacisków pod dekielkiem (jeszcze przed jej wyciągnięciem). Odłącz od niej kabelek "+" zasilania, masę zostaw i podłącz plus dodatkowym kabelkiem prosto z akum. Jeśli pracuje to może nie jest z nią tak źle i wystarczy tylko wymienić filtry paliwa. Uruchomiłem kiedyś pompkę przez zamianę na krótko kabelków zasilających (lewe obroty). Po kilku sekundach takiej pracy przełączyłem znów tak jak było i pompka działała jeszcze kilkaset km. Później wymieniłem na nową.



Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » śr lis 14, 2007 22:04

Czy możecie opisać gdzie dokładnie jest ta pokrywa w bagażniku? Auto stoi na parkingu pod fabryką, ciemno jest i słabo tam widzę ;) Czy butla w kole będzie przeszkadzać w dostępie?


[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw lis 15, 2007 11:56

Jak otworzysz bagażnik i podniesiesz wykładzinę na dnie do góry to zobaczysz w głębi tuż za oparciem kanapy po prawej stronie metalową klapkę (około 25 cm średnicy) przykręconą na trzy śrubki do dna bagażnika. Tamtędy jest dostęp do pompy paliwa.
Butla w kole nie będzie przeszkadzać.
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2007 11:57 przez Jerzas, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości