Co myślicie o silniku RP?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ja tam na gazie w ogóle nie jeżdżę
Mojego RP-ka mam od lekko ponad miesiąc. Przez ostatnie dwa lata poprzedni właściciel zrobił nim 7tys kilometrów czy li właściwie nic nie przejechał. Od momentu jak go kupiłem zrobiłem już dwa tysiące kilometrów i jedyną usterka jaka mi się przydażyła był nagły wzrost spalania do 21 litrów i dziwne zachowanie gdy był zimny - okazało sie że walneła mi sonda lambda (naprawa + części zamknęła się w stówce ). To jak na razie jedyna usterka więc nie mogę za bardzo powiedzieć więcej o kosztach eksploatacyjnych.
Spalanie mieści się średnio w 7,5l na 100km. Mam wsadzone 195/45/14 do przodu a z tyłu jakiś badziew bo nie wiem czy wejdą mi 205/ok50/14 a nie chce kupować w ciemno (swoją drogą może ktoś może mi udzielić info na ten temat).
Przebieg na liczniku mam 130tys kilometrów więc jak na rocznik 1988 spokojnie mnożę go przez 2 a może nawet 3
Prawdą jest to że samochód nie jest zajeżdżony ale w te 130 tys kilosów poprostu nie wierze.
W swojej karierze motoryzacyjnej jeździłem trzema golfami mk2-1,3 gaźnik (ok55KM), 1,6 gaźnik (ok70KM) i teraz moim RP-czkiem (90KM).
Więc ostatecznie rzecz biorąc jeśli miałbym komuś polecać wersję silnikową to Z BARDZO DUŻĄ stanowczością polecam RP-ka
pozdro wszystkim
Mojego RP-ka mam od lekko ponad miesiąc. Przez ostatnie dwa lata poprzedni właściciel zrobił nim 7tys kilometrów czy li właściwie nic nie przejechał. Od momentu jak go kupiłem zrobiłem już dwa tysiące kilometrów i jedyną usterka jaka mi się przydażyła był nagły wzrost spalania do 21 litrów i dziwne zachowanie gdy był zimny - okazało sie że walneła mi sonda lambda (naprawa + części zamknęła się w stówce ). To jak na razie jedyna usterka więc nie mogę za bardzo powiedzieć więcej o kosztach eksploatacyjnych.
Spalanie mieści się średnio w 7,5l na 100km. Mam wsadzone 195/45/14 do przodu a z tyłu jakiś badziew bo nie wiem czy wejdą mi 205/ok50/14 a nie chce kupować w ciemno (swoją drogą może ktoś może mi udzielić info na ten temat).
Przebieg na liczniku mam 130tys kilometrów więc jak na rocznik 1988 spokojnie mnożę go przez 2 a może nawet 3
Prawdą jest to że samochód nie jest zajeżdżony ale w te 130 tys kilosów poprostu nie wierze.
W swojej karierze motoryzacyjnej jeździłem trzema golfami mk2-1,3 gaźnik (ok55KM), 1,6 gaźnik (ok70KM) i teraz moim RP-czkiem (90KM).
Więc ostatecznie rzecz biorąc jeśli miałbym komuś polecać wersję silnikową to Z BARDZO DUŻĄ stanowczością polecam RP-ka
pozdro wszystkim
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
tasmanvir pisze:ja tam na gazie w ogóle nie jeżdżę
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
- DamianCU
- Gadatliwa bestia
- Posty: 900
- Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
- Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw
RP jest spoko ale problemy z obrotami dopadaja wszystkich.
Średnio spala mi 8 l Pb.
Średnio spala mi 8 l Pb.
Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
homsky pisze:A co Ci sie nie widzi w Vmax RPka ??? Te auto z 90-konikami i przy swoim wieku zaleznie od stanu technicznego poleci 170-180 i to wszystko co mozna wydusic z 90-koni przy masie około 930kg oraz Cx=0,34Superbeasto pisze:nie moge mu nic zarzucić, oprócz Vmax ale to podobno wina skrzyni!
Skrzynia akurat nie ma tu nic do rzeczy.
no ja nie wiem czy skrzynia nie ma tak nic do rzeczy? przeprowadzilem remont silnika w moim RPku i Vmax nie uległo zmianie! 160km/h czasem 163! i co ciekawe do tych 160 rozpedza sie na 4 biegu, a jak wrzuce 5 to ta predkosc sie tylko utrzymuje! co dał remont? do setki auto jest odczuwalnie szybsze! i w fotel bardziej wciska niz wczesniej!
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
- szczypior
- Gadatliwa bestia
- Posty: 526
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 21:04
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
mialem Mk II z takim silnikiem przez 2 lata i musze przyznac ze nie mialem z nim wiekszych problemow. jedynie przy ponad 200000 tys przebiegu padla uszczelka pod glowica ale z przepracowania. Problemy z obrotaki to standard w tych silnikach. Spalanie jest w miare znosne i daje sporo frajdy z jazdy. Mi palil dyszke po miescie ale mam troszke ciezka noge;) Poza tym wedlug mnie to nie do zajechania silnik.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1585111#1585111][size=167] Byłe G T I[/size][/url]
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
co do silnikow RP to jakos mam mieszane uczucia :/ w poprzednim golfie wogole nie chodził na benzynie (duzo tego typu tematow jest na forum) a na gazie elegancko. w terazniejszym jak narazie wszystko zaaajeee...biscie benzynka rano przy niewielkim mrozie jak narazie pali na dotyk i gaz tez chodzi dobrze nawet przy stanie licznika ok 450000 :/ moze to mi poprawi zdanie o tym motorze, tylko mam pytanko: widzialem ze poruszyliscie temat skrzyni biegow, mianowicie chodzi o to ze u mnie na 2-gim biegu Vmax jest ok 85-90 a przy 100km/h na piatym biegu mam prawie 3000obr co myslice o tej skrzyni i jak sie dowiedziec jakie to oznaczenie. pozdr Rek1n82
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 20:32 przez Rek1n82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://images47.fotosik.pl/671/0a8b08cabcb7436b.jpg[/img]
gg 1022231 tel 792286224
gg 1022231 tel 792286224
A to dlatego że łatwe zagazowanie RP to mit. Dobrze jeździ na lpg ale ustawić mu emulacje lambdy tak aby używając lpg nadal chciał jeździć bezproblemowo na benzynie już nie jest tak łatwo. Dlatego w tych silnikach najprostrzym i najlepszym rozwiązaniem jest automatyczny reset pamięci dla ECU i emulacja typu masa.
=-Pinhead-=
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
oznaczenie masz na dole skrzyni , na takim płaskim miejscu wybity symbol, podejrzewam ze masz skrzynie 4TRek1n82 pisze:u mnie na 2-gim biegu Vmax jest ok 85-90 a przy 100km/h na piatym biegu mam prawie 3000obr co myslice o tej skrzyni i jak sie dowiedziec jakie to oznaczenie.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- krysztal
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 12:47
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontakt:
jak dla mnie to jeden z lepszysz i trwalszych silnikow w mk2.nic przy moim nie robilem jedynie teraz mam do wymiany uszczelniacz (po 18 latach ma prawo sie zuzyc:) no i te obroty..ale to ma prawie kazdy.wyczyszcze silniczek krokowy i czas chyba na nową sonde.wczesniej mialem motorynke a teraz mam golfa 1.8 RP i jesli chodzi o ZROB TO SAM to sie odnajduje w twmacie hehe:)
pozdrawiam
pozdrawiam
Mój Variant:
viewtopic.php?f=91&t=422827
Wczasy, weekendy, noclegi...Zapraszam!
http://www.umarylki.za.pl
>>>VW FAN FOREVER<<<
viewtopic.php?f=91&t=422827
Wczasy, weekendy, noclegi...Zapraszam!
http://www.umarylki.za.pl
>>>VW FAN FOREVER<<<
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości