Witam,
mam taki problem:
pojechałem dziś na zbieżność ( przy wymianie kół na zimowe zobaczyłem że wewnetrzna część bierznika jest zjechana) , kierownica lekko była przekręcona w lewa strone.
Mechanik ustawił zbierzność , zapłaciłem 50 zł, wyjechałem i okazało sie że mam dużo mniejszy promień skrętu w prawo - kierownica teraz lekko jest przesunięta w prawo.
Nie jest to jakaś mała różnica - cięzko mi wyjechać nieraz na główną droge, nie mówiąc juz o manewrach na parkingu ;/
w lewo kręce około 1 i 3/4 obrotu a w prawo da sie tylko 1 i troszeczke ( może 1/4 ) obrotu
wróciłem do mechaniora a on mówi że to niemożliwe, on tylko przesunął po około 0,5 do 1 cm na drążkach i że to wina źle zamontowanej przekaładni kierowniczej i że trzeba ustawić ja (zdjąć kierownice z Airbagiem i coś tam porobic a potem znów ustawić zbierzność...
i tu moje pytanie - jak to sie stało, czy to możliwe ? czy mechanior ma racje ?, dodam że wcześniej ( przed zbierznością nie miałem problemu ze skręcaniem w prawo jak i lewo ....
jutro niby jestem umówiony z nimi na 8 rano , ale wolałbym poejchać z jaką wiedzą żeby mnie nie oszukali i nie naliczyli zadużo.
Pozdrawiam
Ustawienie zbieżności a zmniejszenie promienia skrętu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ogólne wiadomości
http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm
[ Dodano: Sro Lis 14, 2007 15:17 ]
http://www.sciaga.pl/tekst/48795-49-uklad_kierowniczy
http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm
[ Dodano: Sro Lis 14, 2007 15:17 ]
http://www.sciaga.pl/tekst/48795-49-uklad_kierowniczy
Dzieki za ciekawy material - to co powyżej myśle że tyczy sie do mojego przypadku...Różnica kątów skrętu kół w lewo i w prawo powinna być taka sama, z uwzględnieniem tolerancji podanych przez producentów. Regulacja różnicy kątów skrętu kół nie jest możliwa. Parametr ten jest jednak bardzo przydatny przy diagnostyce uszkodzonych części zawieszenia koła. Jeżeli pomiar wykaże nadmierną różnicę kontrolnych kątów skrętu, może to być spowodowane:
*
błędnie ustawionym trapezem kierowniczym (drążki kierownicze zostały niesymetrycznie wykręcone lub zbieżność kół została wyregulowana bez odniesienia do środkowego położenia mechanizmu kierowniczego);
*
odkształceniem elementów stanowiących trapez kierowniczy (np. zgięcie drążka kierowniczego lub skrzywienie dźwigni zwrotnicy)
mechanior powiedzial ze przekładnia nie jest ustawiona w środkowym położeniu i że dlatego tak sie dzieje - ale czemu to wyszlo dopiero po ustawianiu zbieżności ?
i jeszcze taki cos:
mechanior nic nie ustawial przy kolach tylnych, zaczepil tylko na nich takie blaszki i cos tam krecil przy przodzie a ja mam wlasnie taki efekt ze musze caly czas skrecac kierownice w prawo bo sciaga mnie lekko w lewo...W dzisiejszych pojazdach stosowanie tylko metody pomiaru zbieżności w odniesieniu do osi symetrii, czyli linii poprowadzonej między środkami osi przedniej i tylnej (bez uwzględnienia osi tylnej = pomiar dwóch kół), jest już niewystarczające; powinny być zawsze wykonywane pomiary dla czterech kół. Zbieżność połówkowa odniesiona do geometrycznej osi jazdy wyznacza linię przemieszczania się pojazdu podczas jazdy. Pomiar osi jazdy jest możliwy tylko wtedy, gdy mierzy się cztery koła.
.
.
.
niejednakowe wartości zbieżności połówkowej kół osi tylnej: w celu jazdy na wprost koła przednie muszą być tak skręcone, aby dwusieczna zbieżności całkowitej kół przednich była ustawiona równolegle do dwusiecznej zbieżności całkowitej kół osi tylnej (= geometrycznej osi jazdy); powstające w wyniku tego niestateczne zachowanie się na jezdni specjaliści od pomiarów geometrii nazywają “psim śladem", który wymaga nieustannego lekkiego skręcenia kierownicy
tu pewien rysunek
W tym samochodzie koła przednie me są ustawione równolegle do osi symetrii. Jest to spowodowane różną zbieżnością połówkową kół tylnych. Aby samochód mógł jechać prosto, kierowca musi skręcić koło kierownicy nieco w prawo. Efekt - samochód jedzie bokiem
a u mnie po ustawianiu zbieżności kiedyś było podobnie, powodem tego była osłona gumowa na drążku przekładni która się skręciła i przy skręcaniu się nie układała dobrze,
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=165851&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=167][b]>>>>>Moje MK3<<<<<[/b][/size][/url]
powodem może byc to że mechanik ruszył jedną strone czyli jedną końcówke dróżka bo czasami wiem sam po sobie ze nie zawsze ida dwie strony do ust. zbież. wiec trzeba czasama sie pomęczyć by ruszyć zaśniedziały gwint... gdy taki problem występuje należy równo odliczyć ilość obr. w prawo i w lewo i ustawić równo kierownice nastepnie ja unieruchomic za pomocą przyżądu lub ręką przez okno drzwi nie wśadajac do auta (gdyz w zależności od producenta nie w kazdym aucie zbieżność ustawia sie z obciążeniem..... ) nastepnie ustawić zbieżność i gdy jest ok przestawić kierownice w razie potrzeby (gdy jest np. żle ustawiona) tak jak w tym przypadku...czasama i trzeba odkręcac air bac.... przy odkr. air baca jak wiesz pewnie nie włączać zapłonu.....
VW GOLF MK II 1.8 8V G-60
VW GOLF MK II 1.8 8V G-60
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 328 gości