Awaria termostatu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Prince2005
- Ma gadane
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Awaria termostatu?
Witam.
Zacznę o d tego że szukajkę przeszukałem no i wiele dała mi do myślenia, ale:
Chciałbym, żebyście odnieśli sie konkretnie do mojego przypadku, bo mam już mętlik w głowie.
Otóż parę dni temu miałem nieszczelność na gumowej rurce doprowadzającej ciepło do parownika (lpg) więc odkręciłem w/w rurkę (troche płynu się wylało) zlikwidowałem nieszczelność, uzupełniłem płyn i myślałem, że będzie ok ale niestety jest inaczej:
Tzn: Przez pierwsze dwa dni nagrzewał mi się do około 70-80 stopni wg wskaźnika, i podawał mi ciepło do kabiny jak należy. Dodam, że aby nagrzać go do tych 70-80 st. musiałem przejechać jakieś 15 km. Na trzeci dzień po przejechaniu około 7km nagrzał się do 90 stopni ale niestety do kabiny dochodzi tylko letnie powietrze(czasami ciepłe). No i mam zagwozdke
Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Zacznę o d tego że szukajkę przeszukałem no i wiele dała mi do myślenia, ale:
Chciałbym, żebyście odnieśli sie konkretnie do mojego przypadku, bo mam już mętlik w głowie.
Otóż parę dni temu miałem nieszczelność na gumowej rurce doprowadzającej ciepło do parownika (lpg) więc odkręciłem w/w rurkę (troche płynu się wylało) zlikwidowałem nieszczelność, uzupełniłem płyn i myślałem, że będzie ok ale niestety jest inaczej:
Tzn: Przez pierwsze dwa dni nagrzewał mi się do około 70-80 stopni wg wskaźnika, i podawał mi ciepło do kabiny jak należy. Dodam, że aby nagrzać go do tych 70-80 st. musiałem przejechać jakieś 15 km. Na trzeci dzień po przejechaniu około 7km nagrzał się do 90 stopni ale niestety do kabiny dochodzi tylko letnie powietrze(czasami ciepłe). No i mam zagwozdke
Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
Co może być przyczyną takiego zachowania?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jezeli oba weze masz cieple to wyglada to na termostat. Sprawdz czy jest roznica na wezu do reduktora a na wezu do nagrzewnicy. Mozliwe ze masz zapowietrzona nagrzewnice.
Ja ostatnio u siebie wymienialem pompe i po zalaniu plyne lecialo cieple powietrze ale po chwili zaczelo leciec zimne. Odkrecilem korek i czekalem az otworzy sie termostat-jak sie otworzyl to wyzygalo ze zbiornika troche plynu i po minucie znowu zygnelo, dolalem plynu zakrecilem korek i zaczelo leciec cieple po tym zabiegu z nagrzewnicy.
Przed tym zabiegiem reguktor byl goracy a z nagrzewnicy lecialo zimne a przewod ktory szedl do niej byl letni. Odpowietrzaj na otwartej nagrzewnicy
Ja ostatnio u siebie wymienialem pompe i po zalaniu plyne lecialo cieple powietrze ale po chwili zaczelo leciec zimne. Odkrecilem korek i czekalem az otworzy sie termostat-jak sie otworzyl to wyzygalo ze zbiornika troche plynu i po minucie znowu zygnelo, dolalem plynu zakrecilem korek i zaczelo leciec cieple po tym zabiegu z nagrzewnicy.
Przed tym zabiegiem reguktor byl goracy a z nagrzewnicy lecialo zimne a przewod ktory szedl do niej byl letni. Odpowietrzaj na otwartej nagrzewnicy
- Prince2005
- Ma gadane
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 21:12 przez Prince2005, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
prawda. Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka, sprawdź jego krócce czy się nie zatkały. Oczywiście ustawienie grzania w aucie i czekanie z odkręconym korkiem niema żadnego znaczenia.Prince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 8:32 pm ]
Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czasami nic nie trzeba robic i sie odpowietrzy a czasami trzeba czekaz z odkreconym korkirm do czsu jak sie otworzy termostat-powinien sie wlaczyc wtedy wentylatorPrince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy i probowac spuscic z niego powietrze ktore siedzxi w srodku- moze to pomoze
- Prince2005
- Ma gadane
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka
Tak dolałem na zimnym silniku do połowy min-maxPaweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Z nagrzewnicy czy chłodnicy?agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
z nagrzewnicyPrince2005 pisze:Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczkaTak dolałem na zimnym silniku do połowy min-maxPaweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.Z nagrzewnicy czy chłodnicy?agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?
Przy podszybiu masz 2 weze od nagrzewnicy; wejscie i wyjscie.
Poluzniasz na wyjsciu
- Prince2005
- Ma gadane
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Faktycznie termostat był walnięty.Jacenty85 pisze: oczywiście wina termostatu
Ale niestety przy okazji wyszła inna usterka
Otóż mam gdzies przeciek przy nagrzewnicy mały ale dokuczliwy
I tu moje pytanie czy ktoś z was już cos takiego naprawiał ?
Przeczytałem w książce, że przy wymianie nagrzewnicy trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą . A może najpierw spróbowac uszczelnić ja jakimś "magicznym" proszkiem ?
prosze o jakieś porady
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości