Zacinajacy sie pedal gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Zacinajacy sie pedal gazu

Post autor: 21mariusz03 » ndz lis 11, 2007 15:02

Witam
Odrazu pisze ze juz dodawna sledze forum i nic konkretnego nie znalazlem same ogolniki.....
Posaidam Golfa 2 1.6 na gazniku ssanie jest automatyczne
Niestety mojemu golfowi dolega jedna rzecz . Od czasu do czasu zacina mi sie gaz w minimalnym polozeniu jak daje na luz to silnik okropnie wyje :/ wymienilem juz wszystkie przewodu podcisnieniowe ale problem mi sie pojawia co jakis czas:/ dzis przy odpalaniu pojawil sie ten sam problem, ruszanie gazem nic nie pomaga bo za nic w swiecie nie chce sam zejsc ponizej tego miejsca na ktorym sie zawiesza. Myslalem ze bedzie to problem z tym podcisnieniem wiec jak mi sie dzisiaj zacial to kilkakrotnie gasilem i zapalalem silnik jednak problem nie ustal. Czasami odblokuje sie saam ale zazwyczaj ja to robie otiwerajac maske i popychajac ten caly mechanizm do konca. Wtedy juz dziala dziala normlanie. Czy ktos z Was wie co konkretnie moze byc powodem ? Dodam jeszcze ze ten problem pojawia sie zarowno na benzynie jak i gazie :/
Bardzo dziekuje za wszelka pomoc
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 16:06 przez 21mariusz03, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 11, 2007 15:28

a moze linke od gazu 3a wymienić



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » ndz lis 11, 2007 15:54

Sprawdzalem Czy przypadkiem linka go nie blokuje ale jak mi sie zacina gaz to linka jest luzna.......



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 11, 2007 17:44

a może silniczek krokowy odpowiedzialny za ssanie



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » ndz lis 11, 2007 18:50

Sory za takie pytanie no ale golfa jeszcze nie poznalem dobrze wiec wiecie... chodzi Ci o ten taki bolec co jest po lewej stronie gaznika ? na nim opiera sie taka blaszka co jest polaczona z gazem... i mam wlasnie pewne watpliwosci co do niego, spedzilem teraz troche czasu w garazu i zauwazylem pare rzeczy :
a) ten bolec strasznie ciezko chodzi
b) przy tej puszcze z ktorej wychodzi bolec jest jakas wtyczka

i mam pare pytan mianowicie :
a) czy ten bolec powinien tak strasznie ciezko chodzic ?
b) mam urwane kabelki z tej wtyczki (sa kabelki ale sa rozerwane ) wiec jak je powinienem polaczyc ? Jak sprawdzic czy ten "silniczek krokowy dziala" i czy to napewno jego wina ?Jaka powinna byc pozycja tego bolca po odpaleniu i przy chodzacym silniku ? powinien sie ciagle wsuwac i wysuwac(w sensie czy ma byc luzny cyz powinien byc zablokowany w jakiejs pozycji ? )? A jak to jego wina to jak go najlatwiej wymienic i ile to bedzie ksoztowac jesli mialbym to sam robic ? :)

Dziekuje za wszelka pomoc i przepraszam jesli sie powtarzam.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 11, 2007 19:00

i sprawa sie wyjasnila ;) ten bolec jest wlasnie ze silniczka krokowego. Po odpaleniu auta silniczek krokowy sam steruje polozeniem tego bolca, ktory naciska na ta "blaszke" jak juz wspomniales, co imituje naciskanie pedalu gazu. Im silnik bardziej sie nagrzewa, tym mniejszy nacisk na ta blaszke. Tym ze ten bolec ciezko chodzi sie nie przejmuj, tak ma byc. A to, ze zacina Ci sie gaz, powoduja zapewne te "porozrywane" kabelki.. ktore albo maja przerywany sygnal z centralki samochodu, albo w ogole go nie maja. Poskladac kabelki do kupy i mysle ze bedzie ok :bigok:



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » ndz lis 11, 2007 19:16

Ale nie wiem jak te kabelki maja byc polaczone w sensie czy jest jakas roznica czy dany kabelek ma byc po prawiej czy po lewej stronie (chodzi mi o cos takeigo jak np + i - ) czy jest istotne jak je polaczyc ?
i jeszcze jedno jak odpalam silnik to ten bolec odrazu sie calkowicie chowa czy tak ma byc czy cos jest nie tak bo z tego co napisales powinien sie stopniowo chowac?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 11, 2007 19:38

jest roznica, kabelkow nie mozna mieszac. Musialbys poszukac schematow gdzie widac jak to polaczenie dokladnie wyglada. Te kabelki maja jakies kolory? ile ich jest? wszystkie sa rozerwane??.. Nie wiem jak to wyglada w MK2

Jesli chodzi o to czy ten bolec ma sie chowac czy nie, tym steruje centralka, zaleznie od temperatury silnika i jeszcze paru innych czynników. Im silnik cieplejszy, bolec zaczyna sie chowac. Najpierw sproboj polaczyc te kabelki w prawidlowy sposob, jesli to nie pomoze, to dopiero wtedy przyjzyj sie blizej silniczkowi krokowemu



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » ndz lis 11, 2007 20:09

jezeli masz komputer na podszybiu, a obroty siegaja 3, 4 a nawet 5 tysiecy to bardzo mozliwe ze to albo komputer pada, albo styki od kompa do gaznika sa zasniedziale. Ja rowniez szukalem odpowiedzi na forum i nic. Jednak z kolega z forum ktory mial taki problem, metoda mala kroczkow doszlismy ze trzeba wyczyscic wszystkie styki komputer----gaznik. Ja rowniez wymienilem linke, ale tutaj moja mala dygresja, ze podszas tych obrotow pedal idzie samoczynnie w dol, bo komputer otwiera przepustnice i na nic odpychanie pedalu noga.

Sprawdz tez niebieski czujnik temeratury wody na kroćcu wodnym na wezu. Zle podaje info o temperaturze do kompa i komp szaleje!



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » ndz lis 11, 2007 21:04

sa dwa kabelki jeden czarny z biala obwodka a drugi nei pamietam ale widac ze ktos tam cos kombinowal bo te kabelki idace od wtyczki sa zupelnie innego koloru :/ dwa kabelki sa zerwane wiec nie wiem jak powinno byc prawidlowo podlaczone :/
A komputera na podszybiu nie mam



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 11, 2007 23:04

sprobuj je polaczyc ze soba w dowolnej kolejnosci... zapal auto i zobacz co sie bedzie dziac, gdyby dalej bylo cos nie tak, przeloz kabelki i jeszcze raz sprawdz.. moze wtedy sie cos wyjasni



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pn lis 12, 2007 17:45

wydaje mi sie tez ze odkrylem pewna zaleznosc : im jest na dworze chlodniej tym czesciej mis ie ten pedal blokuje i z teog co dotad zauwazylem zazwyczaj jak temperatura jest na polowie wskaznika (normalnei jest troche pozapolowa). Mam wrazenie ze problem bedzie stwarzal jakis czujnik tylko ktory ? ;>od dwoch dni mi ssanie przy odpalaniu dziala co jest dla mnie zaskoczeniem no jeszcze nigdy nie zadzialalo az temperatura jest ponizej 0 i od tego czasu mam czesste problemy z tym gazem. Wiec co mam sprawdzic ?
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 17:48 przez 21mariusz03, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt lis 13, 2007 00:26

mozna sprawdzic czujnik płynu chłodzącego.. zazwyczaj jest on wkręcony w chłodnice. A prawidłowa temperatura pracy silnika to okolo 90 st. na wskazniku zazwyczaj jest to równo połowa



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » wt lis 13, 2007 18:13

Wielkie dzieki wszystkim za pomoc powodem byl zawor termiczno czasowy a raczej jego zla instalacja i zle zrobiona instalacja elektryczna do niego :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości