Wycieraczka tylna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » ndz lis 11, 2007 17:24

Lipek81 pisze:Nadal nie napisałeś z którego roku i z jakiego meisiąca masz samochód - bo spryskiwacze były połączone na 3 sposoby, zależnie od daty produkcji
No i nie napisze bo nie mam pojęcia jest to składak 88/94 :/ nie ma tabliczki znamionowej i w dowodzie tez nic nie ma na ten temat , może jak bys potrafił to napisz co mam napisać aby zidentyfilkować co to za maszyna ...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 11, 2007 18:29

No to powiedz, jakie kolory kabelków idą do silniczka spryskiwacza (i czy wyglądają na oryginalne). Piszesz, że pociągnąłeś rurkę od spryskiwacza na tył - a nie było tam już przypadkiem doprowadzonej rurki w wiązce z przewodami? Rozumiem, ża podłączyłeś się pod pompkę z tą rurką - czyli pompka miałą dwa wyjścia na wężyki?

[ Dodano: Nie Lis 11, 2007 17:59 ]
A ten biało-czarny to nie jest przypadkiem żółto-czarny? Jak tak, to powinien iść do silniczka wycieraczki, do zacisku 53a - on zasila silnik wycieraczki po to, aby po jej wyłączeniu mogła powrócić na pozycję wyjściową. Dziwi mnie, że piszesz, że nie masz przekaźnika od tylnej wycieraczki, a masz kabelek, na którym pojawia się +12V po pchnięciu manetki - zrób taki eksperyment - podłącz woltomierz do tego kabla (wg ciebie- zielonmo-czarny) i pchnij manetke (przy włączonym zapłonie oczywiście) potem patrz na woltomierz - co jakiś czas może będzie pojawiało się tam +12V - to by oznaczało, ze jednak masz przekaźnik od tylnej wycieraczki. Napisz jeszcze jakie masz kolory kabli w tej drugiej wtyczce (czarnej).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » ndz lis 11, 2007 19:53

Lipek81 pisze:Dziwi mnie, że piszesz, że nie masz przekaźnika od tylnej wycieraczki
Dziwi mnie ze tak sie rozpisales :P Do tej pory pisałem ze nie wiem czy go mam ale znalazłem go i w ostatnim poście npisałem: "Jest tez przekażnik od tylnej wycieraczki i doprowadziłem wężyk do tylnego spryskiwacza" :) Wężyk doprowadziłem do klapy, z bagarznika bo tam został odcięty. Pompka ma 2 wyjścia i działa w obie strony (sprawdziłem podłączając sie bezpośrednio do aku)
Wszystkie kolory kabelków jeszcze sprawdze i napisze jutro.

Zacisk 53a to który z tych 3 bo nie są u mnie opisane...
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 19:56 przez qbap, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 11, 2007 20:05

qbap pisze:Zacisk 53a to który z tych 3 bo nie są u mnie opisane...
- on jest tak oznaczony na schemacie - przy silniczku od wycieraczek nie ma przypadkiem jakichś oznaczeń? Jak nie, to zmierz przejście mniędzy pinami silniczka (parami - każdy z każdym) - jeżeli silnik jest w pozycji wyjściowej, to dwa z nich będą miały jakąś rezystancję między sobą, a trzeci nie będzie miał przejścia z żadnym z nich - i to będzie łaśnie 53a.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » ndz lis 11, 2007 22:17

Kolory kabelków prze pompce spryskiwacza niebiesko-brązowy i czerwono-zielony.
Te z czarnej kostki to wchodzi biały wychodzi czarny i szaro-zielony z obu stron kostki z białej kostki zielono-czarny z obu stron i zeczywiście czarno-żólty przechodzi w czarno-biały/szary



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 11, 2007 23:59

Kabelki do silniczka spryskiwacza masz dobre - tylko żaden z nich nie może być podłaczony do masy - powinny iść bezpośrednio do panelu z bezpiecznikami.
Pisałeś wcześniej, że wywala Ci bezpiecznik, jak pchniesz manetkę, a jak odłączysz od masy te przewody co idą do spryskiwacza, to włączają się tobie przednie wycieraczki - coś mi się wydaje, że chyba masz uszkodzoną manetkę. Spróbuj zrobić tak:
- wyjmij przekaźnik od tylnej wycieraczki (oznaczenie 72) i od przedniej (jeżeli miałeś przekaźnik od szyby tylnej w dolnym rzędzie, to od przedniej będziesz miał po lewej od tego od tylnej - czyli trzeci od lewej w dolnym rzędzie, jeżeli natomiast przekaźnik od wycieraczki tylnej szyby masz w górnym rzędzie, to przekaźnik od przedniej wycieraczki będziesz miał pod nim, czyli drugi od prawej w dolnym rzędzie). I spróbuj teraz - spryskiwacz powinien działać i w zależności czy pchniesz, czy pociągniesz manetkę, to będzie pryskał na przednią lub na tylną szybę. Jeżeli będzie ok, to znaczy, że masz prawdopodobnie uszkodzone przekaźniki od wycieraczek. Jeżeli tak nie będzie, to zdejmij kierownicę, obudowę stacyjki i odłącz od manetki wyciekaczek kostkę z przewodami. Będziesz miał tam przewód zielono-czerwony i zielono-biały. Podłacz pod te przewody napięcie (pod jeden +12V, pod drugi masę) - pompka spryskiwacza powinna zadziałać - i spryskać którąś z szyb, a jak podłączysz zzasilanie odwrotnie, to powinna spryskać drugą szybę. Jeżeli będzie ok, to manetka do wymiany. Jeżeli nie, to sprawdź, czy gdzieś w wiązkach przy panelu z bezpiecznikami , lub przy manetce, nie masz jakichś nieoryginalnych połaczeń.

Co do kostek z tyłu - zielono czarny to jest do załączania tylnej wycieraczki - powinno pojawiać się tam +12V przy pchnięciu manetki i potem co jakiś czas powinno też się załaczać napięcie, aż do powtórnego pchnięcia manetki. Podłaczasz go do zacisku 53 w silniczku wycieraczek (gdy silniczek NIE jest w pozycji wyjściowej, to między 53 a 53a powinno być zwarcie). Masę do silniczka bierzesz z punktu masowego, tam gdzie jest podłaczona tylna lewa lampa.
Piszesz, że zielono czarny wychodzi z obu stron - czyli on kdzieś pewnie idzie w kierunku klapy - poszukaj, zobacz, gdzie się kończy.

Szaro zielony jest od podświetlenia rejestracji (pojawia się tam +12V przy włączonych światłach), a czarny jest od ogrzewania tylnej szyby - +12V przy włączonym ogrzewaniu.
Myślę, że pomogłem?



qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » pn lis 12, 2007 09:57

oczywiście ze pomogłes i jestem wdzięczny za zainteresowanie:) Powalcze z tym i jak cos znajde nowego czego nie będe mogł rozgryśc to napiszę. Wielkie dzieki !!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości