Ogrzewanie tylnej szyby- przerwane blaszki.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ogrzewanie tylnej szyby- przerwane blaszki.
Witam, Panowie mam u siebie w tylnej szybie przerwane 3 blaszki, widac bo mi w tych miejscach nie grzeje. Ostatnio widziałem w jakiejs gazecie ze mozna kupic taki klej przewodzący prąd do naprawy spirali grzejnych. Czy ktoś z was robił kiedys cos takiego, działa ten klej? Dodam ze na pierwszy rzut oka wogóle nie widać zeby któraś spirala była przerwana, trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.
Działa,działa...
[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 15:35 ]
http://www.allegro.pl/item266972073_kle ... yb_fv.html
[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 15:35 ]
http://www.allegro.pl/item266972073_kle ... yb_fv.html
raczej nic nie sprawdzisz..szatanek pisze:trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.
nitki zasilane są szeregowo więc nawet jak zmierzysz rezystancję przerwanej nitki ,to i tak pokaże Ci przejście bo sąsiednie nitki zamykają obwód..
najprościej spojrzeć pod światło - będzie widać gdzie przerwane..
i tak jak bongo, napisał ,kup Elpox 15..
Matador czy nie uważasz ze gdybym pod światło widział miejsce przerwania to nie zawracałbym sobie głowy miernikiem?? Chodzi o to ze nic nie widać, a w raczej kazdym mierniku jest opcja sprawdzania ciągłości połączenia, jesli mamy ciągłość słychac sygnał dzwiękowy, więc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.
Ostatnio zmieniony sob lis 10, 2007 23:45 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
tak trzeba zrobic sprawdzac nitkę po nitce i w koncu dojdizesz w którym miejscu nie ma "przejścia" dla prądu. Naprawic to mozna za pomoca kleju. Kiedys w TV widizałem taka farbke wygladała jak lakier do paznokci i tym sie malowało przerwane ściezki na szybie. Ewnetulanie zostanie ci wizyta w zakładzie który montuje szyby oni hcyba naprawiaja taki rzeczy nie znam kosztu al powinieni byc niewielki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
hehe, jakby nie było ,sprawdzając ciągłość połączenia sprawdzasz rezystancjęszatanek pisze:dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia,
jak będzie nitka przerwana to i tak miernik pokaże Ci przejście - zobaczysz jak zaczniesz mierzyć..
Nici z tego. Matador, ma rację. Najprościej rzecz ujmując - prąd "pójdzie sobie do tyłu i miernik zabrzęczy". Wszystkie ścieżki są ze sobą połączone.szatanek pisze:ięc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.
bodzio_j no juz czaje o co biega, poprostu ciągłośc bedzie zachowana nawet na blaszce przerwanej poprzez blaszki sąsiednie.
Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 13:57 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
- Lokalizacja: Pomorze
U mnie też są trafione 2 ścieżki, ale po włączeniu na zaparowanej szybie, reszta ścieżek pięknie odparowała, a na tych trafionych w jednym miejscu pojawiła się mała "plamka odparowania" - po dokładnym spojrzeniu widać, że coś tam jest nie tak z tą ścieżką. Może u Ciebie też tak pójdzie wyśledzić.szatanek pisze:bodzio_j Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
maciek
PS a może wyśledzić przerwę amperomierzem
Jeden koniec daję do złącza +12V na szybie, a drugim szukam po ścieżce,
- prąd nie płynie, przerwa jest gdzieś dalej
- prąd płynie, przerwa jest pomiędzy +12 a stykiem drugiego przewodu
może się udać
!!! ALE TYLKO DO POŁOWY DŁUGOŚCI ŚCIEŻKI A POTEM ŁĄCZYMY DRUGIE ŁĄCZE I SPRAWDZAMY RESZTĘ ŚCIEŻKI!!! - bo inaczej zrobimy zwarcie.
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 21:34 przez matikdalik, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
Dzięki panowie, bede cos kombinował z tymi sciezkami, moze uda mi sie to zlokalizować, pozdro.
[ Dodano: 13 Lis 2007 21:42 ]
A powidzcie mi jeszcze czy lepiej kupić klej przewodzący Elpox15 czy lakier tak jak na tej aukcji : http://www.allegro.pl/item263653134_lak ... zyby_.html
[ Dodano: 13 Lis 2007 21:42 ]
A powidzcie mi jeszcze czy lepiej kupić klej przewodzący Elpox15 czy lakier tak jak na tej aukcji : http://www.allegro.pl/item263653134_lak ... zyby_.html
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 22:42 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości