stukanie na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 05, 2007 22:09

Paweł Marek pisze:Tak mi się nasuwa że można się pomylić z: stukami w skrzynce biegów ( np zanikają po wciśnięciu sprzęgła), stukaniem wtryskiwaczy (ale raczej w wielopunktach niesekwencyjnych a nie w Twoim ABU), w końcu mogł powstać luz na panewce korbowodu (odpinaj kable WN po kolei, powinno ucichnąć na danym cylindrze, tylko niedługo bo kat stopisz).
A co kiedy luzy wystepuja na wszystkich korbowodach, twoj sposob zadziala?
U mnie tez tak klekocze jak diesel a jest to 1,8 RP, Po sciaganiu kabli nie ma zadnej zmiany, sciagnalem miske i niew bylo tam zadnych wyczuwalnych luzow, popychacze byly wymieniane i wydaje mi sie ze przez chwile bylo ciszej ale caly czas klekocze i znowu tak samo, silnik ma juz przejechane z 15 tys z tym klekotaniem i nic sie jesdzcze nie urwalo. Silnik jest zalany mobuilem polsyntetykiem i takim byl zalewnay od momentu kupna, jak byl kupiony to tez klekotal. Ostatnio okazalo sie ze bagnet wchodzil ok 1 cm glebiej niz powinien, po dolaniu oleju silnik pracuje troche ciszej ale tylko jak sie mocno rozgrzeje.
Co to moze byc, czy te nowe popychacze uszkodzily sie przez to ze bylo malo oleju?
Kontri=olka nigdy sie nie zapalila w czasiew jazdy i brzeczy tez sie nie wlaczal



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 05, 2007 22:18

nie sądzę żeby luz powstał naraz na wszystkich panewkach, może coś taka diagnostyka wnieść i wtedy dobrze, nie twierdzę że musi.
agrala pisze:po dolaniu oleju silnik pracuje troche ciszej ale tylko jak sie mocno rozgrzeje.
chyba tym tropem bym poszedł i jednak zmierzyl ciśnienie oleju


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lis 05, 2007 22:21

agrala pisze:U mnie tez tak klekocze jak diesel a jest to 1,8 RP
A sprawdzałeś ustawienie zapłonu?

u mnie tak chodzi jak miałem przestawiony zapłon.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 05, 2007 22:35

zaplon byl ustawiany na lampach
Wydaje mi sie ze jezeli brzeczyk sie nie wlacza i kontrolka tez sie nie zapala na wolnych obrotach to raczej nie wina niskiego cisnienia. Mechanik powiedzail mi ze silnik byl zagrzany i tloki sie przytarly i moze i mial racje bo nie mowilem mu o tym wczesniej ale dziewczyna zagotowala kjiedys wode i jechala tak kilka kilometrow dopoki nie poszla uszczelka pod glowica i nie zakopcilo sie z silnika



lovelos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:34
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: lovelos » wt lis 06, 2007 17:47

No sprawdzanie sposobem wyciągania KWN nic nie daje bo cały czas stuka :/



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 07, 2007 07:07

lovelos pisze:I miałem wymienione chydrauliczne popychacze zaworów to nie to samo?
może wałek rozrządu jest na krzywkach jakiś felerny .. :-k
lovelos pisze:No sprawdzanie sposobem wyciągania KWN nic nie daje bo cały czas stuka :/
a czy nie szarpałeś na holu auta, nie odpalałeś go tak ?
weź jeszcze sprawdź dokładnie ustawienie rozrzadu, czy wszystko jest zgodnie i na znakach
i sprawdź ciśnienie oleju


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lis 07, 2007 12:50

Moim zdaniem to coś z rozrządem. A najbardziej pasuje mi tu któryś z hydropopychaczy, częstotliwość na to wskazuje.

Kiedy wymieniałeś olej? Czasem odzywają się one przy starym oleju.



rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » śr lis 07, 2007 13:43

Witam! też mam 1,6 ABU na gazie i przy odpalaniu mam takie stuki po chwili cichną ale nie całkiem na goracym prawie nie słychac. tylko ze mój ma 240tyś. od zakupu czyli 192tys mam zalanego mineralnym "GM Genuine" ,tez podejrzewam popychacze ale i panewka możebyc już podjechana. wymieniam olej co 10tys narazie nic nie bierze, zbytnio sie tym nie przejmuje



lovelos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:34
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: lovelos » śr lis 07, 2007 16:49

Jak go kupiłem to nic nie stukało, a ja nie odpalałem go nigdy na hol ani nic z tych rzeczy.
Z pół miesiąca temu wymieniałem popychacze i uszczelniacze u bardzo dobrego mechanika.
Tak więc zapłon i rozrząd jest dobrze poustawiany na 100%.

Ale dalej stukało i po zaczerpnięciu porady na forum padło na zmiane oleju chociaż nie dawno i tak był wymieniany.
Tydzień temu zalałem lotosa 15w na 40. Ale to też nic nie dało
I teraz tak myśle moze by zalać jakiś żadszy olej??

Zauważyłem wczoraj ciekawą rzecz, bo ta osłona metalowa z przodu silnika co osłania kolanka wydechowe.
W jednym miejscu dotyka kolanka i aż sie przepaliła troszke z temperatury.
Zauważyłem właśnie to, że ona poteguje hałasy z silnika.

Odkręciłem ją i silnik zauważalnie ciszej pracuje i te stukanie jest delikatnie cichsze.
niewiem dlaczego tak sie dzieje, pewnie ta blacha wpada w jakis rezonans czy coś.

Jednak myśle nad zmiana na żadszy olej, zreszta sam niewiem czy to coś da



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 448 gości