wymiana tuleji wahacza.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kaktus1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 19:41
Lokalizacja: goleniow

wymiana tuleji wahacza.

Post autor: kaktus1 » śr lis 07, 2007 14:32

witam
na przegladzie wyszlo ze mam do wymiany tuleje tylna w lewym wahaczu.czy to powinno sie wymieniac parami czyli razem z prawa strona czy wystarczy tylko ta co jest walnieta?
ma to jakis wplyw na cos jak z jednej strony bedzie nowa a z drugiej stara?


Komu w droge temu trampki na noge

niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » śr lis 07, 2007 15:40

zaleca sie wymiane parami, a po drugie lepiej zrobic raz i miec swiety spokuj, koszt niewielki



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » śr lis 07, 2007 16:05




marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » śr lis 07, 2007 20:37

witaj . Najpierw podnieś auto i postaw na klocek żeby nie spadło z lewarka . Odkręcasz koło i ściągasz . Odkręcasz poprzeczną śrubę sworznia i ściągasz na dół . Odkręcasz pionową tylną i poziomą przednią śrubę mocowania wahacza . I teraz najważniejsze wyciągasz najpierw przód wahacza później tył bo będzie problem inaczej . jeśli ściągniesz już wahacz najpierw poprzeczna tulejka . Najwiertujesz całą gumę ostrożnie dookoła i tulejka wyleci sama (uważaj zebyś nie uszkodził gniazda tulei) . Montujesz nową w ten sposób : smarujesz gniazdo smarem , i przykładasz doń tulejkę śruba z podkładką z jednej strony tulei a z drugiej nakrętka z dość duża nasadką grzechotki i kręcisz tak długo aż sie wciśnie tulejke do gniazda (nie potrzeba prasy :) ) . Kolej na pionową (tylną) tulejkę . Najpierw wycinasz gumę lub wypalasz palniczkiem (u mnie wyleciała sama :D ) później nacinasz brzeszczotem delikatnie pierścień i jeśli przetniesz grubym śrubokrętem odginasz i wylatuje . Montujesz tak : smarujesz gniazdo znów , przykładasz tulejkę i ... Ja użyłem kawałka rury wydechowej z poloneza mają pasywne łączenia dwóch rur które pasują na pierścień zewnętrzny tulei i tak pobijałem młotkiem w rure i weszło bez problemu (znów nie trzeba prasy) . Na koniec wkładasz wahacz tym razem najpierw tył później przód sworzeń na miejsce skręcasz wszystko do kupy koło przykręcasz wyciągasz klocek , opuszczasz samochód i gotowe .

Lepiej wymień obie strony po co później robić drugi raz to samo
Mnie to zajęło 6h ale teraz z tym doświadczeniem to kwestia 2h . Pozdrooooo
Ostatnio zmieniony śr lis 07, 2007 20:38 przez marecki_vitor, łącznie zmieniany 1 raz.



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » śr lis 07, 2007 21:14

Wymień lepiej komplet po obu stronach i będziesz śmigał spokojnie następne 100 lat.



kaktus1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 19:41
Lokalizacja: goleniow

Post autor: kaktus1 » pt lis 09, 2007 18:37

gdybym chociaz raz widzial jak ktos to robi to bym sprobowal sam a tak to sie boje.powiedzcie mi czy konieczne jest po tym zabiegu robienie geometrii?moze znajomy mechanik w stanie spoczynku bedzie mial czas mi zrobic to za polowe ceny w warsztacie.
na allegro jeden gosc sprzedaje komplet na jedna stronefebi za 15 zl a drugi to samo ma za 30.ten za 15 to sklep motoryzacyjny zreszta zobaczcie sami
http://moto.allegro.pl/item265836994_tu ... _febi.html

febi to po lemforderze chyba najlepsza firma czy sie myle?jak to kupie to mi dlugo posluzy?30 zl za 2 strony to sie wydaje jakby bylo kupa warte czesci ale to febi a nie jakas nieznana podrobka.poradzcie czy brac te za 15zl.


Komu w droge temu trampki na noge

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » pt lis 09, 2007 19:08

Pomiar geometrii jest konieczny tylko w przypadku przedniego zawieszenia.
febi to po lemforderze chyba najlepsza firma czy sie myle?

Dokładnie :bigok:
Hmm Lepiej kup lemfordera i wymieniaj komplet a nie jedna stronę troszkę roboty z tym jest więc zastanów się nad tym.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 329 gości