na zimnym silniku mocno dymi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Seam28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr paź 24, 2007 10:45
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

na zimnym silniku mocno dymi

Post autor: Seam28 » wt lis 06, 2007 21:51

Witam Wszystkich,

Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem GOLFA IV TDI (ALH). Ostatnio zauważyłem, że gdy silnik jest jeszcze zimny auto mocno kopci na biało, gdy silnik się rozgrzeje kopcenie ustaje. Powiedzcie mi czy to normalne?

Z góry dzięki



Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » wt lis 06, 2007 21:57

a może to para z katalizatora?



Seam28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr paź 24, 2007 10:45
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: Seam28 » wt lis 06, 2007 21:59

a jak moge to sprawdzic?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt lis 06, 2007 22:02

Seam28 pisze:mocno kopci na biało
Para wodna z układu wydechowego - bym się nie przejmował chyba że Ci płynu chłodzącego ubywa


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » wt lis 06, 2007 22:06

odpal i przystaw lekko ręke do spalin, zobacz czy nie są tłuste, jaką mają woń, na pewno potrafisz rozróżnić pare wodną :bigok: a stawiam że to to, zrobiło się chłodniej, w katalaizatorze skrapla się woda, po odpaleniu paruje. normalka, zobacz na ulicy na inne auta, od razu widać który dopiero wystartował i parkuje na dworzu :bigok:



Seam28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr paź 24, 2007 10:45
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: Seam28 » wt lis 06, 2007 23:58

czyli jak nie sa tłuste to para wodna?
jaki zwiazek ma kopcenie z ubywaniem płynu chłodzacego?

z gory dzieki



Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » śr lis 07, 2007 00:09

Seam28 pisze:jaki zwiazek ma kopcenie z ubywaniem płynu chłodzacego?
raczej niewielki, gdyby płyn chłodniczy ubywał, a nie byłoby wycieku, to byłaby uszczelka pod głowicą walnięta i olej mieszałby się z płynem chłodniczym. Płyn zrobiłby się tłusty w zbiorniczku wyrównawczym, a olej mógłby stracić swoje właściwości, byłby taki mętny. Nie koniecznie ujawniało by się to kopceniem, za to prawie na pewno istaniała by możliwość zatarcia silnika.
Jednak ty się nie martw za bardzo na zaś, bo to na 99% para wodna, jeśli "kopcenie" ustaje po rozgrzaniu silnika.



Awatar użytkownika
sebneo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn cze 04, 2007 02:24
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Post autor: sebneo » śr lis 07, 2007 00:33

dzieki za info :) musze sobie to sprawdzic bo mam taki problemik przy odpalaniu jak auto postoi na dworze :(

dam znac jak tylko sprawdze


Wielu trzyma się uparcie raz obranej drogi, lecz tylko nieliczni dążą konsekwentnie do swego celu.-- Friedrich Nietzsche

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 258 gości