Coś nie tak z temp.silnika po wymianie króćca !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
- Kontakt:
Coś nie tak z temp.silnika po wymianie króćca !!!
Niedawno wymieniłem króciec,taki trójnik w układzie chłodzenia ponieważ był wadliwy bo przepuszczał płyn chłodniczy.No i po tej wymianie zauważyłem,że silnik nie trzyma temp.,czli jest w granicy 70-80*C.Przed wmianą- temp.utrzmywała się na 90-100*C,a termostat był wmieniany 5 miesiecy temu na Wahlera.Również w tym czasie wymieniłem czujnik temp.No i teraz nie mam pojęcia co jest przyczyna niedogrzania silnika
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie !!!
Z góry bardzo dziekuję za wszelkie sugestie !!!
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie !!!
Z góry bardzo dziekuję za wszelkie sugestie !!!
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
mialem podobnie i tez po wymianie trzyma mi teraz okolo 80 w korku 90,tylko mam dziwne wrazenie ze te odczyty zmalaly przez to ze przy wymianie ruszalem tez czujnik(moze cos nie stykalo itp) a tak wogule raczej jest to nie mozliwe zeby na postoju i nie wlaczajacym sie wentylatorze mial tylko 80C. aha jak wymienialem kruciec to zmienilem na wahlera 84C a w ABU ma byc 87C(bo wczesniej mi sie niby przegrzewal)
ps.sprawdz najpierw ten termostat czy dolna rura sie nagrzewa,a tak wogule to temp w golfie to jak loteria ja kiedys sprawdzalem laserowym termometrem i na licznku bylo o 5C za duzo
ps.sprawdz najpierw ten termostat czy dolna rura sie nagrzewa,a tak wogule to temp w golfie to jak loteria ja kiedys sprawdzalem laserowym termometrem i na licznku bylo o 5C za duzo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli to taki typowy z 4-ma kabelkami to winny jest właśnie nowy czujnik. Podaje złe informacje do licznikaRAFIK-XX pisze:Również w tym czasie wymieniłem czujnik temp
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
- Kontakt:
No i juz jestem po odpowietrzaniu,ale to nic nie dało bo nawet nie dałem rady rozgrzac silnika do temp.90*C.W każdym bądz razie układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.
Natomiast jesli chodzi o dolny przewód od chłodnicy to nagrzewa sie,ale jest o wiele chłodniejszy od górnego przewodu.No i jaki z tego morał ???Nic nie kumam o co tu chodzi
Natomiast jesli chodzi o dolny przewód od chłodnicy to nagrzewa sie,ale jest o wiele chłodniejszy od górnego przewodu.No i jaki z tego morał ???Nic nie kumam o co tu chodzi
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przecież wymieniłeś czujnik na nowy tak? Więc źle mierzy temperaturę. Czuyjnik 4-przeowodowy jest podwójny, jeden jego element przekazuje info do ECU, drugi do licznika. Założyłeś taki który przekazuje złe dane do licznika. I tyle. Zresztą to bardzo częsta sprawa że nieoryginalne czujniki tak się zachowują.
[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:43 pm ]
oczywiście jest też taka możliwość że równocześnie padł termostat. Ale w takie przypadki to ja nie bardzo wierzę
[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:44 pm ]
a może źle napisałeś i wymieniałeś włącznik w chłodnicy a nie czujnik temperatury?
[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:43 pm ]
oczywiście jest też taka możliwość że równocześnie padł termostat. Ale w takie przypadki to ja nie bardzo wierzę
[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:44 pm ]
a może źle napisałeś i wymieniałeś włącznik w chłodnicy a nie czujnik temperatury?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dogrzeje się raczej, tylko róznie długo to trwa. W benzynie szybciej, w dieslu czasem bardzo długo, a załóżmy że jest wiatr, zimno i termostat zepsuty to może faktycznie sie nie dogrzeje. A wentylator napewno jest potrzebny jak sie jedzia pomału, pod górę i w upale
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 11:59 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości