Rozrząd koło pasowe bije o osłone zaworów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Rozrząd koło pasowe bije o osłone zaworów
Witam. Mam taki problem: dzisiaj rano cos dziwnie zaczęło stukać w silniku...myslałem że zawory ale zdjąłem osłone paska rozrządu i okazało sie że koło pasowe na wałku rozrządu uderza/ociera o osłonę zaworów...wygląda to tak jakby cały wałek delikatnie się przesunął...czy to możliwe? Czy jest opcja że to koło pasowe się "buja"? Silnik to 1.6 beznynka na gaźniku. Proszę o pomoc! Pozdro!!!
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:26 przez MaGGic, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
WitamMaGGic pisze:Silnik to 1.6 beznynka na gaźniku. Proszę o pomoc! Pozdro
Napisze moje doświadczenie. Miałem ten sam przypadek ale u mnie nieslyszalnie tarło koło zębate. Poprostu mechanicy nie sa dokładni i nieszcza co tylko popadnie. Przy zdejmowaniu napewno ura\wali Tobie mocowanie osłony (PS to jest osłona koła zębatego , zawory chroni pokrywa zaworów.
Ja załatwiłem to bardzo fajnie. Wziąłem zdjąłem całą osłonę, wywierciłem dziurkę poprowadziłem pasek (są takie zaciskowe na ząbki) nałożyłem dokręciłem śrubkę , i jest teraz bezpiecznie.
Chcesz to mogę wysłać fotkę naprawde jest to bardzo proste.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Osłona paska (ta plastikowa) jest kompletnie zdjęta...koło pasowe "szoruje" o tą metalową pokrywe zaworów...a mocowanie tej plastikowej osłonki też mam urwane także to może od drgan poprostu pęka ;) jutro postaram się ściągnąć pokrywe i dokładniej zbadać co się stało...jak wynajdę jakiś news dam znac ;)
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
OKKK czaje
[ Dodano: 03 Lis 2007 21:32 ]
[ Dodano: 03 Lis 2007 21:32 ]
A moze ścięło klin na kole sprawdzMaGGic pisze:wygląda to tak jakby cały wałek delikatnie się przesunął...czy to możliwe
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Maćkooo nie wiesz ...-źle nei podpowiadaj przemilcz,
tam jest walek z klinem lub walek stozkowy nie wiem bo nie rozkładałem
ale gdyby scieło klin, rozrząd by sie przestawil
auto by nie odpalilo a jesli scielo by juz podczas pracy klin to potłukło by zawory
ten silnik jest silnikiem kolizyjnym i nie ma szans zeby sie ustawilo tak aby tłoki z zaworami nie zrobiły trachhhhh
tu kolego masz wygląd jak to ma wyglądac
tam jest walek z klinem lub walek stozkowy nie wiem bo nie rozkładałem
ale gdyby scieło klin, rozrząd by sie przestawil
auto by nie odpalilo a jesli scielo by juz podczas pracy klin to potłukło by zawory
ten silnik jest silnikiem kolizyjnym i nie ma szans zeby sie ustawilo tak aby tłoki z zaworami nie zrobiły trachhhhh
tu kolego masz wygląd jak to ma wyglądac
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:02 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.
a więc jest tak: powodem ocierania koła pasowego była na 90% rolka napinająca pasek rozrzadu...tylko przy próbie jej wymiany przeskoczył mi pasek i muszę ustawić rozrząd...przy okazji chcę wymienic pasek rozrządu bo zostało mi do przejechania na nim 5 tys km takze nie bd co chwile tego robił i teraz mam pytanie...jakie klucze trzeba żeby zdjąć koło pasowe z wału? Są to takie dziwne gwaizdkowe (Torx sie to chyba nazwywa ale pewnosci nie mam...) gdyby ktos wiedział proszę o dokładną nazwę i ew rozmiar...pozdrawiam :)
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Heh ciekawe że ty wiesz skoro o ile wiem silnik golf 2 1,6 jest bezkolizyjny to po 1.Dj.Fahoo pisze:Maćkooo nie wiesz ...-źle nei podpowiadaj przemilcz,
Zdjęcia są z książki z golfa 3 to po 2.
Ja nie twierdzę tylko pisze "może" więc to ocenia ten kto to ma oceniać.
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 17:19 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Najpewniej kod silnika to "RF" bądź "EZ".MaGGic pisze:Silnik 1.6 na pierburgu 2E2 końcówka '91...oznaczenia nie znam
Ale jeśli ktos zmieniał gaznik to bedzie PN.
Zresztą części dla tych 3 typów są identyczne.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
[ Dodano: 05 Lut 2008 09:24 ]
i tu sie mylisz te silniki są kolizyjne wiec jak nie masz danych i wiedzy na temat tych silników to nie plec bzdurMaćkooo pisze: Heh ciekawe że ty wiesz skoro o ile wiem silnik golf 2 1,6 jest bezkolizyjny to po 1.
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 10:27 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości