wymiana pompy wody w mk III z silnikiem 1.8 ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana pompy wody w mk III z silnikiem 1.8 ABS
Szanowni Forumowicze !!!!
Zwracam się do Was o pomoc w sprawie wymiany pompy wody w moim MK III z silnikiem 1.8 ABS.
Problem polega na tym, że rozsypuje się mi łożysko w pompie wody i słychać takie chrobotanie jakby „metal tarł o metal”. Byłem u mechanika i stwierdził on po zdjęciu paska napędzającego alternator oraz koło pasowe pompy wody, że pompa jest do wymiany. Chyba ma rację, bo koło ma lekki luz. Na szczęście z pompy nie wydostaje się płyn chłodzący.
Mechanik powiedział mi że pompa kosztuje ok. 130 złotych, a wymiana 100 czyli razem jakieś 230 zł. Na moje pytanie dlaczego takie to drogie mechanik odpowiedział, że w silniku ABS aby wymienić pompę wodny należy zdjąć pasek rozrządu. No dobra .... pomyślałem i umówiłem się z nim na jutro na wymianę. Wracając załamany do domu zajechałem do sklepu z częściami i ku mojemu zdziwieniu kupiłem pompę za 59 złotych. Nadmieniam iż w sklepie z częściami mam jakiś tam rabat. W każdym bądź razie kosztowała dużo mniej.
Przeglądając książkę serwisową przeczytałem, że aby wymienić pompę wody nie trzeba wcale ruszać rozrządu? Zdziczałem całkowicie, bo sam już nie wiem czy ksiązka mówi prawdę. Owego mechanika darzę zaufaniem, ale chciałbym się dowiedzieć czy gość mnie nie naciąga.
W moim silniku jest tak: rozrząd jest pod osłoną, a koło pasowe wału korbowego jest dwudzielne. Na większym jest szeroki pasek od pompy wody i alternatora a na trochę mniejszym jest pasek napędzający pompę wspomagania. Silnik ma 90 KM i pojemność 1.8 , a jego numery zaczynają się od ABS.... . Auto jest z 1994 roku (wersja Pink Floyd).
Na zdjęciach zamieszczam fotki nowej pompy – być może ktoś będzie wiedział, kto ma rację.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zwracam się do Was o pomoc w sprawie wymiany pompy wody w moim MK III z silnikiem 1.8 ABS.
Problem polega na tym, że rozsypuje się mi łożysko w pompie wody i słychać takie chrobotanie jakby „metal tarł o metal”. Byłem u mechanika i stwierdził on po zdjęciu paska napędzającego alternator oraz koło pasowe pompy wody, że pompa jest do wymiany. Chyba ma rację, bo koło ma lekki luz. Na szczęście z pompy nie wydostaje się płyn chłodzący.
Mechanik powiedział mi że pompa kosztuje ok. 130 złotych, a wymiana 100 czyli razem jakieś 230 zł. Na moje pytanie dlaczego takie to drogie mechanik odpowiedział, że w silniku ABS aby wymienić pompę wodny należy zdjąć pasek rozrządu. No dobra .... pomyślałem i umówiłem się z nim na jutro na wymianę. Wracając załamany do domu zajechałem do sklepu z częściami i ku mojemu zdziwieniu kupiłem pompę za 59 złotych. Nadmieniam iż w sklepie z częściami mam jakiś tam rabat. W każdym bądź razie kosztowała dużo mniej.
Przeglądając książkę serwisową przeczytałem, że aby wymienić pompę wody nie trzeba wcale ruszać rozrządu? Zdziczałem całkowicie, bo sam już nie wiem czy ksiązka mówi prawdę. Owego mechanika darzę zaufaniem, ale chciałbym się dowiedzieć czy gość mnie nie naciąga.
W moim silniku jest tak: rozrząd jest pod osłoną, a koło pasowe wału korbowego jest dwudzielne. Na większym jest szeroki pasek od pompy wody i alternatora a na trochę mniejszym jest pasek napędzający pompę wspomagania. Silnik ma 90 KM i pojemność 1.8 , a jego numery zaczynają się od ABS.... . Auto jest z 1994 roku (wersja Pink Floyd).
Na zdjęciach zamieszczam fotki nowej pompy – być może ktoś będzie wiedział, kto ma rację.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Masz pewnie wspomaganie więc będziesz musiał zdjąć od niego pasek i będziesz musiał odkręcić mocowanie pompy wspomagania od bloku. Potem należy odkręcić koło pasowe na pompie wody i odkręcać śrubki żeby pompe rozpołowić. Tylko uważaj bo długo nie odkręcane śruby śniedzieją i możesz pozrywać łby. Najłepiej odkręcać delikatnie a jak zaczyna być coraz większy opór to dokręcić o jeden obrót i odkręcać zpowrotem. Można też odkręcić całą pompe wody od bloku. Jest ona przykręcona chyba na 4 śruby 8. A mechanik troche nagiął bo w silnikach 1,4 i 1,6 w MK3 pasek jest naciągany pompą wody.
Dziękuję za odpowiedź.
Dziś odbieram auto od mechanika. Okazało się bowiem, że padła również pompa wspomagania i jeszcze jakieś "mocowanie podstawy gaźnika" czy coś w tym rodzaju.
Jestem ZAŁAMANY - auto ściągnąłem 2 miesiące temu z Niemiec.
Serwisowane itd. - i już pierwsza naprawa.
Jak kogoś interesuje to podaję koszty:
- pompa wody - 59 zł
- pompa wspomagania - 180 zł (używana)
- podstawa mocowania - 79 zł
- olej do wspomagania - 52 zł (2litry)
----------------------------------------------------
Mechanik jak narazie jest za 100 zł. ale zobaczymy przy odbiorze czy jego usługi nie wzrosły.
To co zaoszczędziłem na sprowadzeniu auta teraz do niego wkładam.
Miałem wcześniej opla a potem forda. Teraz VW-ej, który miał być niezawodny.
No więc zobaczymy co będzie dalej.
Dziś odbieram auto od mechanika. Okazało się bowiem, że padła również pompa wspomagania i jeszcze jakieś "mocowanie podstawy gaźnika" czy coś w tym rodzaju.
Jestem ZAŁAMANY - auto ściągnąłem 2 miesiące temu z Niemiec.
Serwisowane itd. - i już pierwsza naprawa.
Jak kogoś interesuje to podaję koszty:
- pompa wody - 59 zł
- pompa wspomagania - 180 zł (używana)
- podstawa mocowania - 79 zł
- olej do wspomagania - 52 zł (2litry)
----------------------------------------------------
Mechanik jak narazie jest za 100 zł. ale zobaczymy przy odbiorze czy jego usługi nie wzrosły.
To co zaoszczędziłem na sprowadzeniu auta teraz do niego wkładam.
Miałem wcześniej opla a potem forda. Teraz VW-ej, który miał być niezawodny.
No więc zobaczymy co będzie dalej.
Auto już sprawne w 100% - ale było roboty !!!
Co do pompy wody to zdejmowali pasek rozrządu, bo inaczej się nie wyjmie pompy. Jest za mało miejsca aby ją wyjąć.
A za robociznę zapłaciłem 100 zł. To chyba mało jak na wymianę pompy wody, pompy wspomagania i podstawy gaźnika.
Stare pompy rozgruchotane na maxa. Luzy na łozyskach, a w pompie wspomagania poleciał jeszcze uszczelniacz. Ale ciekawostką jest to, że obydwie są rozbieralne tylko, że takich napraw chyba nie powinno się wykonywać.
Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam.
Co do pompy wody to zdejmowali pasek rozrządu, bo inaczej się nie wyjmie pompy. Jest za mało miejsca aby ją wyjąć.
A za robociznę zapłaciłem 100 zł. To chyba mało jak na wymianę pompy wody, pompy wspomagania i podstawy gaźnika.
Stare pompy rozgruchotane na maxa. Luzy na łozyskach, a w pompie wspomagania poleciał jeszcze uszczelniacz. Ale ciekawostką jest to, że obydwie są rozbieralne tylko, że takich napraw chyba nie powinno się wykonywać.
Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam.
Ja mam 1,6 pn i ostatnio wymieniealem pompe z wody. Wcale nie musialem ruszac rozrzadu tylko plastikowa oslone odpiac na jednym zatrzasku i tyle.cobra333 pisze:dokładnie tak jak pisze TAZ tylko 1.4 i 1.6 trzeba pasek rozrządu zdejmować i wszystkie osłony plastikowe to wtedy 100 jest rozsądną kwotą Ale przy 1.8 to przesada .
- Kuntekinte
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
- Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
- Kontakt:
cobra333 pisze:dokładnie tak jak pisze TAZ tylko 1.4 i 1.6 trzeba pasek rozrządu zdejmować i wszystkie osłony plastikowe to wtedy 100 jest rozsądną kwotą Ale przy 1.8 to przesada .
Jakis czas temu wymieniałem pasek rozrządu w mojej kosiarce 1.4 rowniez pompe wody wymieniałem na nowa,za robocizne zapłaciłem 50zł
Squad nocne mary :satan:
zaraz zaraz to jak to jest dokladnie trzeba zdejmowac pasek rozrzadu
chodzi mi o silnik 1.8 amm/abs chcialbym to wiedziec bo nie wiem czy sie
brac za to czy sobie odpuscic
ta pompa za 65 zeta to ta co na zdjeciu?? i czy jest w kpl z uszczelka ??
co to wogole za firma??
pozdro
chodzi mi o silnik 1.8 amm/abs chcialbym to wiedziec bo nie wiem czy sie
brac za to czy sobie odpuscic
ta pompa za 65 zeta to ta co na zdjeciu?? i czy jest w kpl z uszczelka ??
co to wogole za firma??
pozdro
.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.
..:: VW VENTO 1.8 GL ::..
... pozdro mikil ...
..:: VW VENTO 1.8 GL ::..
... pozdro mikil ...
Mikil - w silniku 1.8 ABS aby wyjąć pompę wody trzeba zdjąć koło zębate napędu wałka pośredniego, a więc trzeba także zdjąć pasek rozrządu.
U mnie tak wyjmowali uszkodzoną pompę. Teraz zauważyłem, że auto ma trochę mniej mocy. Dzwoniłem do gościa co mi wymieniał pompę i powiedział mi że musi sprawdzić ustawienie rozrządu.
U mnie tak wyjmowali uszkodzoną pompę. Teraz zauważyłem, że auto ma trochę mniej mocy. Dzwoniłem do gościa co mi wymieniał pompę i powiedział mi że musi sprawdzić ustawienie rozrządu.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 15:07 przez Kbolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości