Jak przygotować silnik 1z pod chipa

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

rogallek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 21:35
Lokalizacja: łomża

Jak przygotować silnik 1z pod chipa

Post autor: rogallek » ndz lis 04, 2007 21:40

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam full wersję paska br tdi. Mam zamiar pojechac do poznania i wrócić z wiruskiem. I tu moje pytanie. Jak przygotowac silnik pod chipa i czy mozna go bezproblemowo zalozyc przy seryjnym przebiegu 250tkm?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lis 04, 2007 22:00

rogallek pisze:Jak przygotowac silnik pod chipa
wymień olej , filtry ...
rogallek pisze:czy mozna go bezproblemowo zalozyc przy seryjnym przebiegu 250tkm?
nie ma problemu ...... taki przebieg dla diesla to nic ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 21:01 ]
oczywiście trzeba sprawdzić jak sprawuje się turbo , przepływka itd... ale sprawdzić to powinni na miejscu



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz lis 04, 2007 22:01

Nie chcę się wtrącaċ, ale z Łomży to masz bliżej do Warszawy niż Poznania na chipa :smoke:

A odnośnie przygotowania silnika - jeśli wszystko jest sprawne, to raczej nic nie musisz robiċ... Sprawdź dla spokoju stan filtra powietrza, często przez niego efekty wirusa nie są zgodne z oczekiwaniami. Przebieg 250kkm (jeśli prawdziwy...) to nic strasznego dla TDI, jeśli będziesz o auto dbał, to chip (poprawnie zrobiony, nie jakaś wydumka) nic złego silnikowi nie zrobi.
Jeśli natomiast chcesz robiċ chipa bo auto osłabło, to lepiej najpierw je napraw, bo efekt chipa może byċ niewiadomą (napewno nie będzie taki jak byċ powinien!).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem.



rogallek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 21:35
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogallek » ndz lis 04, 2007 22:08

Heh przebieg oryginalny bo stary go kupił 9 lat temu i wtedy miał 60 tysiaków przejechane. Czy lepiej będzie jak włoże sportowy wkład filtra powietrza? Przepływka to już pewnie padła bo stary jej nie zmieniał od zakupu a turbina dmucha jeszcze. Jakie jest oznaczenie turbiny w 1z i czy ma zmienną geometrie łopatek? A czy wtryski od afn przypaśną do 1z bo moge takie mieć z listwą za śmieszne 300zł

Auto nie katowane stary uprawiał i nadal uprawia PSJ a ja jak zwykle przewietrzam turbinkę:)

[ Dodano: 04 Lis 2007 21:16 ]
Aha i chodzi mi tak o ok 110km>
musze złoić dupsko koleżce w b5 1.9 tdi automat
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 22:14 przez rogallek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lis 04, 2007 22:17

rogallek pisze:Czy lepiej będzie jak włoże sportowy wkład filtra powietrza?
kup dobry filtr tylko ;) zostaw serie
rogallek pisze:Przepływka to już pewnie padła bo stary jej nie zmieniał od zakupu
to nic nie znaczy ...... jakby siadła to byłby większy muł niż 1.9D
rogallek pisze:a turbina dmucha jeszcze.
wszystko należy sprawdzić vagiem ;)
rogallek pisze:i czy ma zmienną geometrie łopatek?
nie ma
rogallek pisze:A czy wtryski od afn przypaśną do 1z bo moge takie mieć z listwą za śmieszne 300zł
podejdą i bedzie przysrost mocy :D

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 21:17 ]
rogallek pisze:Aha i chodzi mi tak o ok 110km>
wtryski + chip .... będzie więcej mocy :okej:



rogallek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 21:35
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogallek » ndz lis 04, 2007 22:23

ahas i czytałem o tych rezystorkach do 1z. Ile tak mniej więcej to daje koni w 1z i czy będzie mozliwosc podlaczenia rezystorka po chiptuningu i uzywaniu jako boost?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lis 04, 2007 23:26

rogallek pisze:ahas i czytałem o tych rezystorkach do 1z. Ile tak mniej więcej to daje koni w 1z
Gitner, ma teraz 116 :hmm: , ale to zależy od serii ........ powiedzmy , że kilka/klikanaście KM
rogallek pisze:i czy będzie mozliwosc podlaczenia rezystorka po chiptuningu i uzywaniu jako boost?
nie ma sensu .... rezystor zwiększa tylko dawkę , chip zmienia wszystko ( dawka paliwa , ciśnienie doładowania turbo , kąt wtrysku itd.)



Awatar użytkownika
mag2k3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:27
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: mag2k3 » pn lis 05, 2007 06:15

damcio151 pisze: wtryski + chip .... będzie więcej mocy :okej:
damcio151 zapomniałeś napisać że najlepiej w tej kolejności właśnie, wiem że to wiesz ale kolega może nie do końca:>
Najpierw kup te wtryski bo warto i wtedy jedź na chipa i rogal na twarzy gwarantowany.


"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn lis 05, 2007 11:14

Damcio mozesz mi podeslac fotki gdzie masz podlaczony ten rezystorek na priv,albo przynajmiej wytlumaczyc gdzie to podlaczyles



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 05, 2007 11:22

Golf GTi pisze:Damcio mozesz mi podeslac fotki gdzie masz podlaczony ten rezystorek na priv,albo przynajmiej wytlumaczyc gdzie to podlaczyles
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0



VaFe
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 08:06
Lokalizacja: kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: VaFe » pn lis 05, 2007 11:28

Golf GTi masz tez 1Z TDI ze chcesz sie dowiedziec gdzie podpiąć rezystor??bo widze ze masz GTI w GTi nic to nieda:P ale jesli masz to tu jest wsio opisane http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html i kloega damcio151 mnie wyprzedził :pub:
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 11:29 przez VaFe, łącznie zmieniany 1 raz.


MK3 TDi---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100873&postdays=0&postorder=asc&start=0 ____ Gwint zapięty str.17___ Car DVD str.36 __ i nowe fotki

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn lis 05, 2007 16:06

To dla kuzyna. Taki debil to jeszcze nie jestem, zeby takie cudy w benzynie robic.



rogallek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 21:35
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogallek » pn lis 05, 2007 18:22

Dziś dostałem IC od sharana afn 110km. Wtryski już zainstalowane. Poprawę mocy czuć szczególnie tak przy 3500-4000obr/s. Jutro IC idzie do montażu a w piątek wirus+ hamownia, więc będzie pewnie wykresik na forum. Tak po cichu oczekuję 115km



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 05, 2007 18:25

rogallek pisze:Tak po cichu oczekuję 115km
powinno być więcej :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości