Temperatura tylko 70 stopni!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bisza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 16:02
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Temperatura tylko 70 stopni!!!!

Post autor: bisza » pt lis 02, 2007 15:10

A mianowicie mam mk3 no i grzeje się tylko do 70 stopni. Nie raz dawałem mu w pedał żeby go rozgrzać ale nic ( jeszcze nie słyszałem żeby chodził mi wentylator). Poczytałem troszke i zmieniłem termostat ale nic z tego dalej to samo. Oczywiście wszystko sprawdziłem rura na górze ciepła na dole zimna. przy wymianie zauważyłem że stary płyn jest jakby zabrydzony czymś czarnym ( mam nadzieje że to nie olej ). Czy to moze być czujnik temperaturyi dlatego mi nie pokazuje prawdziwej temp. ?? :chytry:


BiSZa

zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » pt lis 02, 2007 22:26

Bisza
1.A sprawdzales termostat przed zamontowaniem w pojemniku z wrzatkiem czy sie otwiera?
2.Czy to czasem nie byl Vernet?
3.Czy układ jest prawidlowo odpowietrzony?

Jak masz zimny waz to termostat sie nie otworzyl wiec albo uszkodzony albo uklad nieodpowiertrzony.
Nie szukaj usterki w nieprawidlowej rezystancji czujnika.
A to czarne to jednak olej.Ale da sie z tym zyc


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » sob lis 03, 2007 11:45

ja bym postawił na czujnik temperatury



shanghaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt gru 15, 2006 00:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura tylko 70 stopni!!!!

Post autor: shanghaj » sob lis 03, 2007 13:04

bisza pisze:A mianowicie mam mk3 no i grzeje się tylko do 70 stopni. Nie raz dawałem mu w pedał żeby go rozgrzać ale nic ( jeszcze nie słyszałem żeby chodził mi wentylator). Poczytałem troszke i zmieniłem termostat ale nic z tego dalej to samo. Oczywiście wszystko sprawdziłem rura na górze ciepła na dole zimna. przy wymianie zauważyłem że stary płyn jest jakby zabrydzony czymś czarnym ( mam nadzieje że to nie olej ). Czy to moze być czujnik temperaturyi dlatego mi nie pokazuje prawdziwej temp. ?? :chytry:
... ja również tak miałem od kilku miesiecy. niektórzy mówili, że to dobrze , że silnik sie nie grzeje zbytnio, ale i tak mnie to nurtowało. Niedobrze jak silnik jest niedogrzany (wg mnie). Później poszperałem troszkę i znalazłem : Albo czujnik albo termostat. Poztawiłem na termostat. I tak też było; jednak jak jeden z kolegów napisał to, że kupiłeś nowy termostat to nie znaczy, że jest w porządku. Należy go sprawdzić. Ja swojego nie sprawdzałem jednak szukałem oryginału i mi sie udało. Jeden człowiek na allegro takie miał za dobrą cenę ( z oringiem i z przesyłką 41 PLN ) ale teraz nie widzę go. Ponoć najlepsze są firmy WAHLER ale to może być nawet ok setki. Tyle ode mnie. jeżeli udało mi sie Tobie pomóc choć troche to sie cieszę. Pozdrawiam



golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » sob lis 03, 2007 13:55

a ja to powiem tak

1)odpowietrz uklad

2)sprawdz czy weze idace do centralki robia sie cieple jak nie to szczypce w dlon zdej opaske sciag weza i dawaj mu buta (pamietaj zeby zdjac waz odejscia wtedy jak rurka zacznie lac woda na gazie wsun rurke z powrotem )

3) na koniec zajmij sie czujnikiem

4) ostatecznosc to sprawdzenie licznika i wszystkich polaczen midzy wskaznikiem a czujnikiem bo wystarczy nadciety kabel i juz bedzie zle pokazywalo :okej:



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » sob lis 03, 2007 23:35

Generalnie termostaty WAHLERa są niezawodne i godne polecenia, swoje kosztują.

Proponuję sprawdzić na VAGu jaka jest temp. ECU oraz wskaźnik na szafie biorą odczyty z jednego i tego samego czujnika temp. (ten przy głowicy). Mam w sumie podobnie jak Ty tyle, że u mnie po wymianie termostatu szafa pokazuje jakieś 82st. (te okolice). VAG mówi, że jest to 88,2st. Gdy na VAGu pokaże się ok. 95st włącza się wentylator. Jeśli tak jest to zbytnio bym się nie przejmował wskazaniami szafy.

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » ndz lis 04, 2007 00:58

układ sam sie przeciez odpowietrza. w poprzedniej mojej trojeczce zmienilem termostat na wahlera kosztowal sporo ale efekt był, polecam dołozyc troche i zapomniec o termostacie na długi czas



Awatar użytkownika
bambusik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 02, 2007 22:49
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: bambusik » ndz lis 04, 2007 12:18

Czytam ten temat i coś mi tu nie gra ;/;/ termostat WAHLER (oryginał) na allegro mkosztuje 36 zł, więc to chyba nie jest aż tak wiele?? Załączam linka do aukcji:
KLIKNIJ



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » ndz lis 04, 2007 12:51

Dlaczego nie gra? ten termostat kosztuje od 30 do 45 w zależności gdzie kupujesz, ja niedawno wymieniałem na taki włąśnie. zapłąciłęm ok.35. Dodam wszystkim niezdecydowanym, że moje problemy z temperaturką po zmianie zniknęły jak ręką odjął.



Awatar użytkownika
bambusik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 02, 2007 22:49
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: bambusik » ndz lis 04, 2007 13:10

Nie gra dlatego ze zauwazylem wyolbrzymianie cen ;/ale juz jest ok spoko



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz lis 04, 2007 13:20

zloty60 pisze:
Jak masz zimny waz to termostat sie nie otworzyl
jakby si enie otworzyl wogole to nie byloby 70 st tylko plyn polecial by w kosmos po paru minutach jazdy :chytry:

przy zapowietrzeniu i tego typu historiach to by sie kolega raczej gotowal a nie niedogrzewal.
bisza wyjmij ten termostacik i zobacz co on robi jak go do wrzatku wpakujesz. podejrzewam ze po tym zabiegu pojdziesz z nim do sklepu i wymienisz gwarancyjnie.
waz dolny z chlodnicy moze byc zimny po jezdzie. jak autem stoisz to temp sie po jakims czasie wyrowna.



Awatar użytkownika
muusk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: muusk » ndz lis 04, 2007 18:32

Ja kupiłem jakis termostat w sklepie w pudelku WAHLER'a za 25 zł w Oleśnicy :P



Awatar użytkownika
AGA74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 06, 2007 22:08
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: AGA74 » ndz lis 04, 2007 20:11

Wszystko wskazuje na czujnik sterujący wskaźnikiem temperatury na desce , znajdujący się z prawej strony głowicy, przerabiałam to :chytry:
pozdrawiam



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » ndz lis 04, 2007 20:20

gOOzOl przeciez termostat ma dwie male dziurki przez ktore nawet przed otwarciem przelewa sie plyn.Wiec nic sie nie dzieje.
A ja dalej stawiam na termostat a nie czujnik....


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości